Hát komolyan mondom...

ha ez nem velem történik valószínű nem hiszem el. Tegnap reggel úgy ébredtem, hogy alig tudtam mozgati a fejem, annyira elaludtam a nyakam. Mára kicsit javult, jobbra nagyjából már tudok nézni, balra még annyira nem. Aztán fájt a jobb könyököm, délutánra meg a csuklóm. Mondtam is a kolléganőimnek, hogy komolyan olyan vagyok már lassan, mint egy rokkant nyugdíjas vagy mi, én nem tudom mi a franc van velem. Aztán most meg kb. 1 órája olyan nagyon elkezdett fájni a bal vállamnál, hogy gyakorlatilag csak félig tudom felemelni a karom. Ha ezt valaki más meséli nekem, hát elég érdekesen néznék, hogy egy nap alatt ennyi baja lett. De velem történik és nekem nem szokott ilyen mindenféle bajom lenni a fejfájáson vagy megfázáson kívül. Nem tudom mi van, betudom a túlsúlyomnak. Mondjuk nem tudom a vállfájás vagy a nyak elfekvése mennyire túlsúlyos dolog, de ráfogom, mert igy még jobban beletudok lendülni a kilók leadásának. Még jó, hogy pont így megyünk pihenni, legalább mindjárt május elejétől kezdem. És sok sok eperrel, ami májusban kezd érni nálunk. Tele van a kert vele, imádom. Olyan virágtenger van mint a csoda. Sok sok friss eper és sok sok üveg lekvár, ami között lesz diabetikusan eltett is nekem. Mondjuk én maximum 1 üveg lekvárt szoktam enni kb. 2 év alatt, de ha diabetikus befőzővel rakom el, akkor lehet hogy a mennyiség növekszik majd és az idő lerövidül.

Tudja valaki, hogy zöld olajfestéket hogyan lehet eltüntetni szekrényről? Van két jópofa kis szekrényünk, még az öreg néni hagyta itt, akitől vettük a házat. Jó állapotban van, de zöld színű és én pedig valami régi patinás fehéret vagy kicsit kopott szürkét szeretnék. De hogy tüntessem el róla az olajfestéket???

Ha hazajöttünk és elkezdődik a május és végre igazi napsütötte meleg napok lesznek, akkor elkezdjük, vagy folytatjuk? mindenesetre haladni szeretnénk a házzal ismét.

1. Az előszobában bevan falazva egy rész, amiben van egy búboskemence, kenyérsütésre használták. Sajnos elég rossz állapotban van, ezért nem is volt időnk foglalkozni vele mikor ideköltöztünk, mert kb. 1 hónapom volt vissza a szülésig és gyakorlatilag nem volt olyan szoba, ami kész lett volna. Földes padló és minden amit ellehet képzelni egy régi házban...szóval elég randa volt. Na szóval ezt bekellett falazni, mert füst szag áradt mindenfele. Most kibontanánk, megnéznénk lehet e vele valamit kezdeni, ha nem akkor sajnos bontásra ítéljük. Viszont így lesz egy szoba nagyságnyi előszobánk, ahova lehetne beépített szekrényt rakni egy falra, amiben elférne az összes ruhánk. Ebből is látszik nem szeretem a sok bútort.

2. A leendő hálószobánkban kicserélte már a férjem a villanyvezetéket ( gyakorlatilag az egész házban ő cserélte ki ) levakolta a falat. Most betonozni kell az alját, a tetejét lambériával burkoljuk, mert sajnos nagyon sokat kellene bontani, nád van rajta meg minden és az az igazság, hogy nekem ehhez már nem lenne sok türelmem. Még győzködöm a férjem, hogy a lambériát fessük majd le fehérre. Ha ez megvan akkor hajópadlót vagy valami jó minőségű laminált padlót teszünk le. Sajnos a családi költségvetéstől függ az egész.

3. Még nem döntöttem el, hogy a spájzot és a konyhát összenyissuk e, mert a konyhám elég kicsi. Kibontva megvalósulhatna egy régi álmom, hogy U alakú konyhám legyen, középen egy szigettel, amit lehetne pakolásra, étkezésre is használni. Viszont az az igazság, hogy megszoktam már a kicsi konyhámat is, jó hogyha megfordulok azonnal letudom tenni a tűzhelyről a forró edényt, vagy a mosogatóba egy fordulással a koszos edényt. Spájz meg kell, mert nincs másik hely ahol kialakíthatnánk. Szóval ez még kérdéses.

4. A nappali jelenleg kövezve van, mert amikor ideköltöztünk erre volt pénzünk, másrészt mert kandalló van és nekem biztonság is, hogy nem tűzveszélyes. Egyébként van egy nagy szőnyeg, úgy hogy télen nem hideg. A kandalló körül pedig a kő mindig jól átlangyosodik. Viszont nagyon gondolkodom, hogy ide is kellene laminált padló vagy hajópadló. Mert az otthonosabb és melegebb hatást kelt.

5. Festeni mindenképpen kell, mert már 3 éve festettünk és ráférne a frissítés.

6. A jelenlegi teraszt nagyon nagyon szeretnénk megnagyobbítani. Nagyon régi álmom már ez, szeretném szobaszerűen nyáron berendezni, mert sokat vagyunk kint. Gyakorlatilag májustól októberig kint élünk, kint vagyunk, kint főzünk, sütünk. Ehhez már megvan minden el is lehetne kezdeni.

Nos sok dolog van még, de minden az anyagiaktól függ. Sajnos. Ha ennek a fele teljesül abból amit leírtam már nagyon fogok örülni. Főleg ha a terasz elkészülne. És az új hálószobánk.:)

De mivel mindent ketten csinálunk a férjemmel, igen lassan megy minden. Én mondjuk szabadságra is kapok fizetést, de a férjem vállalkozó ha ő itthon dolgozik, akkor nem keres semmit..akkor meg nincs miből csinálni a házat. Szóval ez némiképp lelassít mindent.

Nyugdíjas korunkig nem fogunk unatkozni.:)

Megjegyzések

  1. Őszinte együttérzésem, mind a fájdalmakat, mind a renoválást illetően. Hasonló cipőben járunk, így mélységesen át tudom érezni. A pénz sem potyorászik, hogy meggyorsítaná a folyamatokat.
    Ámbár nehezíti némiképpen a helyzetünket, hogy nekünk már nincs időnk a nyugdíjig, mert már benne vagyunk.

    VálaszTörlés
  2. A búbos mellett kampányolnék most! Hogy lehetne megmenteni mégis?

    VálaszTörlés
  3. Mondtam hogy keverj egy koktél:)az olajfestéket pedig lekell égetni.

    VálaszTörlés
  4. Rá is lehetne festeni, talán elfedi.

    VálaszTörlés
  5. Alterego köszöntelek nálam, remélem jól fogod érezni magad:)
    Amikor azt olvasom mások is újítanak, építkeznek akkor erőt merítek.:)
    Amúgy nem tudom, hogy a ráfestés mennyire nézne ki jól, mert olyan régieset szeretnék, kopottasat. És ha nem csiszolom, égetem, ahogy Éva írja, akkor lehet hogy kifog kandikálni a zöld...olyan vintag-os hangulatot szeretnék. No majd kiderül a végeredményt úgy is fényképezem.:)
    Éva nem tudom, tényleg elég ramatyul néz ki, ahogy igy visszaemlékszem. Már 8 éve befalaztuk szegényt. De úgy rémlik elég romos...de ez még nem is lenne baj, hiszen maximum néznénk, de az összes fal fekete korom, szutyok, talán még zsíros lé is...szóval sok bajjal járna. Ha nem itt laknánk addig....bár ha nyáron csinálnánk végül is lakhatnánk sátorban a kertben:)

    Éva igaz, sajnos elfelejtettem. Mert a nyakam nagyjából rendben van, a vállam meg komolyan most kezdett el fájni:)
    De most szétnézek a gyógyszeres ládikóban....

    Mégse mehetek holnap rokkantan pihenni:)

    VálaszTörlés
  6. a zöld túl sötét igy muszálj leégetni rólla,és útána szépen lecsiszolni,ha világos alatta akkor elötte pácolni barnával majd ha ráfestesz fehérrel rögtön megváltozik a szine,ha barnás alatta akkor nem kell pácolni,ha megszáradt csontra akkor finom smirglivel belecsiszolsz éleken meg hajlatoknál stb

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése