Tegnap

megtudtam a legfontosabb dolgot a madársóskáról. Azt, hogy NEM mérgező.
Hogy miért fontos ez? Mert azzal fogadott a tanítónő, hogy ennek a hülye növénynek a termését ették marokszámra a gyerekek az iskolában. De eddig nem mondják, hogy fáj bármi is. És nem hánynak. És, hogy semmi jele a rosszullétnek. És, hogy ők már utána néztek, elvileg nem mérgező. Nem lettem nyugodt. Csak amikor felhívtam a kolléganőmet, hogy nézze meg gyorsan a neten ő is, hogy tényleg mi is a helyzet ezzel a növénnyel. Aztán a férjemet, hogy hívja fel egy kertészmérnök ismerősünket, hogy szerinte mi a helyzet. És az egész kórház tanulmányozta a neten a madársóska nemi életét, és identitását. Meg a kertész is.
A kertész egyébként azt mondta biztos vitamin hiánya van a gyereknek.
Amúgy, mint kiderült van egy csomó jó tulajdonsága. Mármint a növénynek. Pl. hogy féreghajtó. Jó tudni, hogy a gyerek mostanában nem lesz férges.

Ha valakinek a gyereke megkóstolná:



Megtalálható fenyvesekben, bükkösökben, gyertyánosokban, ahol az erdõ alját szõnyegszerûen borítja be világoszöld leveleivel és apró, fehér virágaival. Látványa szívet derítõ. ( Hát az biztos, ha mondjuk erdőben nézem. Amúgy mi a francot keresett az iskola udvarán??? Eltévedt?? )

A madársóskát nem szárítjuk, kizárólag frissen használjuk. Megszünteti a gyomorégést, az enyhébb máj- és emésztési zavarokat. Ezek ellen a panaszok ellen napi két csésze hideg teát kell inni. Sárgaságnál, vesegyulladásnál, bõrkiütéseknél és féregûzéshez ugyanilyen teát fogyasztunk - melegen.

A népi gyógyászat a madársóska frissen préselt levét ajánlja kezdõdõ gyomorrák, rákszerû belsõ és külsõ fekélyek és daganatok ellen. A friss levet turmix-géppel állítjuk elõ. Óránként 3-5 cseppet fogyasszunk ebbõl vízben vagy gyógyteában.

Megjegyzések

  1. Megint tanultam valamit. Hihetetlenül izgalmas a gyerekek mellett az élet. Mire felneveli őket az ember rengeteg témában otthonosan mozog majd.

    VálaszTörlés
  2. :) Hát az izgalom az tuti megvan.:) Ahogy nő úgy izgalmasabb. Sőt, infarktus veszély és egyebek....:):)

    VálaszTörlés
  3. Ó Jézus. Igen, a gyerek fitten tart, minden szempontból. :o)

    VálaszTörlés
  4. atyaisten, én elmentem volna mellette, vagy lóherének néztem volnam, ami szamócavirágzást produkál...ide nekem egy gyereket, tanulni akarok!!

    VálaszTörlés
  5. most úgy jobban belegondolva, én biztos dobtam volna egy (két) hátast, ha a tanárnő ezzel fogad mellbe, de arra gondoltam, hogy ezek szerint van arra esély, hogy mérgező növényt lelnek az iskolában a skacok,??

    VálaszTörlés
  6. hát Kati, előfordul. Mondjuk nem igazán értem, mert az udvar nagy része betonos, meg homokos. Alig van egy kis füves rész. Bár egy madár éppen elpottyanthatott egy kis magot....Remélem, hogy nem fordul ilyen elő. "Vicces", hogy a gyerekem kicsi korában soha semmit nem vett a szájába, se bogyó, se semmi. Most meg..szerintem egymást uszítják.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése