Amúgy

így visszaérve a kertből rájöttem, hogy ha esténként kimegyek akkor most meg is tudok vacsorázni. Ahogy elindulok a veteményes felé, először is beleütközöm a málnabokrokba, ami két sor, kb. fél méter széles és 10 méter hosszú egyenként. Tovább haladva következnek a ribizli bokrok, amiken idén nagyon sok gyümölcs lett, lekvár főzés után is még bőven van rajtuk.Jobbra egy kb.8-10m hosszú és másfél m. széles részen eper, ahol már csak itt ott látok egy egy későn érő szemet. A nagyja már üvegekben.:) Ha innen megyek még kb. 5 métert, akkor egy öreg cseresznyefához érek, ahol most teljesen fekete a cseresznye. Nekem már szinte túl édes is, jobban szeretem azokat a gyümölcsöket, amik nem olyan nagyon cukrosak. A banánt is zölden szeretem, ha már a héján elkezdenek apró barnás pöttyök lenni, nekem már nem is kell. Pedig ilyenkor érik be igazán, lesz édes, illatos, krémes....nem tudom még sem szeretem így. Ebben kiskorú rám hasonlít, ő is a félig érett banánt eszi meg.
A cseresznyefa után kb. 5-8 méterre van egy fél méter széles és kb. 10-15 méter hosszú epres, ahol most is tele van az illatos gyümölccsel. E fölött még málna van, aztán a kerítés. Ahogy jövök visszafele a házhoz, ropogós cseresznye következik, amit már sajnos "lelegeltünk" aztán meggy, ringló, körte, kopasz barack fog érni hamarosan. A következő sorban van egy pár szőlő tőke, sajnos ezekhez nem értünk olyan nagyon, szokott lenni minden évben rajta, de valahogy nem olyan, mint aminek lenni kellene. Nem értünk a metszéséhez, de mindig reménykedünk, hogy lesz rajta.:) Kiskorú nagyon szereti. ( Mi is.) Ezek alatt ismét barackok, őszi és kajszi. Ahogy jövök vissza a ház fele, balra a tűzrakó, a diófa ami alatt asztal és padok, fent a kiskorú háza, hintaágy, virágok, szomorúfűz, még fiatal, jobbra pedig a fűszeres kertem. Van paradicsom, paprika, tök, cukkini, több fajta saláta, hagyma, futóbab, menta, borsikafű, rozmaring, bazsalikom, sóska, mángold, krumpli, répa, zöldség. Hétvégén vetettem rebarbarát, idén először. Kiváncsi vagyok vajon lesz e belőle valami. Itt lent a ház fele vannak még szilvafák, meggy, kajszi és almafa, több fajta is. Virágok, sok rózsa. A ház mellett, a nappali ablaka alatt négy fajta rózsa és egy nagyon nagy füge bokor, ami tele van fügével. Tavaly nem volt jó az idő, sajnos nem értek be rajta a fügék, de idén biztosan több kiló lesz. Nagyon szeretem, csak úgy leszedve, héjastól, mikor belül gyönyörű bordós színű. Négy fele bevágva, a mélyedésbe görög joghurt és barna cukorral megszórva, picit átpirítva nagyon finom.:) De sonkával, csak úgy frissen is isteni.

A június az egyik legjobb hónap, már sok mindennel gazdagabbak lettünk, de még sok minden vár ránk, sok minden vissza van. Szeretem.

Megjegyzések

  1. Még az is szép a júniusban, hogy minden friss és ezer színű zöld, folyton rácsodálkozom, amikor átnézek a túlsó partra...
    Szép kerted lehet.
    Az enyémben cseresznye, ribizli, egres, josta, málna, fekete ribizli - a bokrokat már én ültettem, verejtékes munkával, mert folyton szemét, vagy sitt akad az ásóba.
    Zöldségéle alig, de az is nagy öröm, hogy a magamét eszem.
    Anyám kertjében szinte minden volt, rebarbarából fenséges dolgokat készíthetsz majd!

    VálaszTörlés
  2. én nem szeretek beleütközni a málnabokorba: szúr


    de viccet félretéve, csodás lehet egy ilyen kert
    nekem csak egy cserepem van az erkélyen miniparadicsommal:)))

    VálaszTörlés
  3. Köszi csajok.:) Márta a rebarbarát nagyon várom, de állítólag 3 év múlva lehet kezdeni vele valamit?
    Kati, ha nem dolgozunk benne csak úgy sétálunk mint én tegnap este akkor nagyon jó:) De amikor "csak" a munka, akkor nagyon tudom szidni:):)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép és hasznos kertetek van, csak egy dolog lehet felesleges benne.....a hintaágy, hacsak nem Kiskorú üldögél benne, habár egy fiúgyermekre nem jellemző :-))))

    VálaszTörlés
  5. Kedves Alterego, hát pedig elég hasznos volt két napja.:) Kiskorúval beleültünk, feltettük a lábunkat egy padra, ő mesélt nekem én pedig becsukott szemmel hallgattam és közben hintáztattam magunkat.:) Végre tud a gyerek olvasni és akar is. És egyenlőre örül, hogy ő olvashat fel anyának mesét.:):) Gondolom pár év múlva ez már nem lesz olyan nagy szám.:):) Vagy egyáltalán nem lesz semmi.:( A hintaágy nem a veteményesben van:):):):)

    VálaszTörlés
  6. Örömmel "hallom" :-)))
    Elárulnád a receptet? Itt mintha kevesebb betakarítani való lenne, nagykorúak, sőt, túlkorosak vagyunk, munkába sem járunk, a hintaágy meg mégis sokat árválkodik.
    Nagyon ügyes vagy , no meg okos is, mert gyermeked erre fog jobban emlékezni, bár az Édesanyámfőztje is igen emlékezetes szokott lenni :-)))
    (három fiam van, már nagyon felnőttek)
    Mondanom sem kell, hogy nem kötekedtem hanem vicceltem :-)

    VálaszTörlés
  7. Értem én a viccet.:):) A hintaágy kihasználására gondolsz, amikor receptet kérsz? Igazából nem tudok. Ha arra járunk beleülünk.:):) No meg, hogy arra járjak, erre fele mindent egyszerre oldok meg. Most is megy a mosógép, közben az előbb lemostam a kocsim, de ha már kint voltam, akkor az ablakokat is áttöröltem...most meg ideültem pár percre, mert valami eszembe jutott, de nem sikerült megoldanom, majd máskor...szóval valahogy így:):):) Ez nem volt túl érdekfeszítő válasz:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése