A mai nap

hosszú.

Tegnap este kiskorúnak fájt a feje, pár csepp cataflam után elaludt. Velem aludt, jobban szeretem így, mert ha gond lesz, ott van mindjárt mellettem. Nem aludtam jól, szinte semmit sem. Forgolódott, mocorgott, keresztbe feküdt...Mindegy is, mert legalább ma jobban van. Mivel tegnap kiderült, hogy mától kezdődik a nyári szünet (még mindig nem tudtam megemészteni, hogy tegnap közölték) így ma együtt mentünk kiskorúval dolgozni. Szerencsére a munkahelyemen ez sem gond. Mondtam a főnökömnek, hogy kiveszek fél nap szabit, aztán a másik felét meg jövő héten, de végül is annyi dolgom volt, hogy egy órával munkaidőm lejárta előtt végeztem. Igy a szabim is megmaradt. Utána kiskorúval mentünk bevásárolni, aztán rohanás haza és délután óta egyfolytában befőzünk a férjemmel. Cseresznye és meggy befőttet raktunk el, éppen pár perce végeztünk, hát mit mondjak, k..-ra elegem van már. Holnap folytatom, még rakok el pár üveg cseresznyét, aztán meggy lekvárral folytatom és idén először próbálok elrakni ribizlit is befőttnek is és pár üveg lekvárt is. Jó ez a sok gyümölcs, de most, hogy kezdenek összefolyni az érési idők, egyik másik gyümölcs utoléri egymást, egyre több lesz a munka. A kertben sok minden van már, répa, mángold, még mindig van új hagyma, mivel nem egyszerre raktuk el az összeset, szeretem, hogy onnan húzok ki párat és abból főzök. Ilyenkor nem is veszek a boltban, nekem hagymásabb izű az új. A cukkini is nagyon nagy bokrokban van már, alig várom, hogy végre virágozzon és legyen friss cukkini, nagyon szeretem töltve, rántva, fasirtnak. A borsót a nyusziknak ültettem, jobban szeretem a fagyasztottat venni, mert ha leszedem és még sem tudom azonnal megcsinálni akkor veszít a tápértékéből, vitaminjaiból. A nyuszik pedig szeretik zölden is és télen széna helyett is. A nyuszikat meg mi szeretjük, simogatni és megenni is. Bocsánat előre is a nyúl barátoktól. :) Én is az voltam sokáig, meg vagyok is. De a fokhagymás sült nyuszit is szeretjük. És állítólag még a csirkénél is egészségesebb. Nem is tudom miért nem terjedt el jobban a húsának fogyasztása. Mondjuk először én is idegenkedtem attól, hogy megegyem, de végül is megszerettem. A kiskorú is nagyon szereti. Először azt hittem, hogy nem fogja megenni, mikor kérdezte mi ez, mondtam hogy nyuszi...vártam a hatást. Szerencsére jól sült el.

A fűszeres kertemben sorban nőnek a bazsalikom, menta, kapor, rozmaring kupacok. A sóska is kibújt, a kerítésen már rajta van a futóbab. Vetettem tépősalátát, szép nagyra megnőtt, aratni lehetne a jégsalátát, van metélőhagyma, zöldség, vegeta, a torma is új helyet kapott a tavasszal és most szép nagyra nőtt. Szurokfű, vad menta és még sorolhatnám, nem is jut eszembe minden ami most már megnőtt és ehető.

Mint kiderült a tök baromira szereti a muskátli földjét. Egy régi dézsába raktunk muskátli földet és mivel éppen nem volt semmi virágmagom vagy valamim amit ültethettem volna bele, igy fogtam négy tökmagot és belevetettem. Gondoltam, hogy ha jó lesz a hely neki, akkor szépen megnő, virág is lesz rajta, hátha tök is, tehát csak kifizetődő lesz a kísérletem. Bejött, mert nagyra nőtt, jó helye van. Jövőre is ezt fogom tenni.:)

A holnapi nap is várhatóan hosszú lesz, de remélem utána vasárnap és hétfőn már nagyjából csak láblógatás és egy kis olvasás is belefér majd.

Mindenkinek jó hosszú, napos hétvégét.

Megjegyzések

  1. ennyi mindent nemtudnék csinálni mit Te,nem is tudom,hogy van ennyi energiád és ídöd,Én ha jól belehúzok akkor is csak 1 dolog tudok megcsinálni 1nap

    VálaszTörlés
  2. Kedves Éva, néha én sem értem. Látnál takarítás közben.:) Megy a mosógép, közben felrakom a főznivalót, teregetek, porszívózom...:) Mindent egyszerre, szeretem csinálni. A befőzést annyira nem, illetve amig le kell szedni, tisztítani a gyümölcsöt azt nem, de amikor már rotyog, az nagyon jó.:) A gyerek miatt van egyébként, szeretem hogy olyan dolgot eszik, amiről tudom nincs benne semmi káros. Ezért van ez a nagy befőzés. Meg hát tényleg tele a kert, sajnálnám ha tönkre menne. Ja, és a férjem se hagy békén, hajt rendesen befőzésileg.:):) Anyósom nagy befőző és gyerekkoráról emlékszik mennyi minden volt a kamrában, igy "kénytelen" vagyok.:):)

    VálaszTörlés
  3. Szuper vagy, tényleg! :) Nekünk nincs kertünk. :( De még lehet! :D:D
    Szép hétvégét!:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése