Tönkölylisztes

pizzát csináltam, hát valami isteni lett! Én párszor már próbálkoztam tönkölyliszttel sütni, de sosem sikerült, mindig kő kemény lett minden. Most pizzához volt kedvem, holnap viszem magammal ez lesz az ebédem, de egy pici szeletet megkóstoltam, hát nehezemre esett hogy ne egyek most többet.

A receptet innen vettem: http://hobbifozocske.blogspot.com

Recept:

Gyors pizza, teljes kiörlésű lisztből

2 csésze (2x2,5dl) teljes kiörlésű tönkölyliszt
1 csomag élesztő (7gramm)
1 teáskanál tengeri só
2-2,5dl meleg víz
1 ek. olíva vagy napraforgó olaj
1 teáskanál méz, én csak egy pici kávéskanállal raktam a vízbe és így futtattam az élesztőt

Összegyúrjuk a tésztát, letakarjuk a tálat és hagyjuk megkelni. (kb. 15-20perc)

Ezalatt kigondolhatod mit raksz rá.

Én vékonyan megkentem fokhagymás tejföllel, újhagymát és két jó nagy mángold levelet megfonnyasztottam wokban, aztán ráraktam a tejfölre. Megszórtam pizza fűszerrel. Friss bazsalikom levelet tépkedtem rá, karikára vágott paradicsomot és beraktam a sütőbe. Amikor majdnem kész volt, akkor tépkedtem rá mozarella sajtot. Kb. 15-20 percig sütöttem.

A tészta nem lett kemény, nem lett száraz. Finom, puha, szépen megkelt és olyan kalácstészta szerű lett.

Ajánlom mindenkinek. Biztos, hogy máskor is megcsinálom.

Köszönöm KatAnyaka ezt a nagyon jó receptet!

Megjegyzések