Végül is

megvolt a mozi, Kung Fu Panda2 3D-ben. Elment, kiskorúnak tetszett, de ismét bejött a papírforma, hogy általában az első rész a jó. Kivéve az Üvegtigrist, mert ott eddig mindegyik jó volt.:) De az mondjuk nem a gyereknek való. Oda fele is szakadt az eső, visszafele már annyira nem. Közben bementünk az Alexandra könyves boltba, mert a kirakatban volt egy Egyiptomról szóló könyv és a gyereknek feltétlenül bele kellett olvasni. Most nálunk ez a menő. A régészet, a fáraók, múmiák, piramisok, Egyiptom. Minden mennyiségben. Érdekli, szívesen nézi a tv-ben a normálisabb adókon menő ilyen fajta műsorokat. Meg is rendeltem neki egy jó kis könyvet a teszveszről, Első enciklopédiám sorozatból Múmiák és piramisok címmel. Júliusban lesz a születésnapja, már arra vettem.

Mikor hazajöttünk gyorsan összedobtam a chilis babot, nekik pedig diós tészta lett az ebéd. Férjem a padláson pakolászik egész nap, most is ott van. Rengeteg cuccunk volt, amit kiválogatott és megy a szemétbe, tényleg ezer éves dolgok, teljesen használhatatlanok,olyan hátha jó lesz még valamire...de általában már semmire. Ja és pakolás közben kiderült, hogy a padlás felét, de inkább háromnegyed részét újra kell deszkázni, mert igen csak korhadtak a mostaniak. Hurrá, még egy szarság. Mást se csinálunk mióta megvettük, minthogy felújítunk, vagy újat csinálunk, vagy próbálunk a fosból szart építeni....bocs, de lassan elszáll az agyam, mert a régi házaknál mindig kiderül valami. Mondjuk mi akartuk, nekünk kellett. Hát most meg is szívjuk. Időnként úgy érzem nekem erre már nincs energiám, erőm, főleg pénzem, pénzünk. Unom már, hogy a pénzünk javarészt ezekre a dolgokra megy el és olyan lassan van látszatja. Néha nagyon azon vagyok adjuk el a fenébe és vegyünk valami kevésbé felújítandót, kisebb kerttel...Aztán eszembe jut, hogy eddig mennyi mindent csinálunk meg rajta, mennyi pénzünk ment rá. Mindegy, ma akkor is elegem van az egészből, mert mindig áll valami, mikor más kerül elő. Közben kicsit kisütött a nap, nem volt meleg és így szedtem meggyet is, mondjuk baromi jó volt, végig csorgott a karomon a hideg víz, plusz még a nyakamba is esett közben a fáról, szóval minden együtt volt egy jó kis anyázáshoz. Utána mindent kimagozni, nem is értem mi a francért nem találták még ki a mag nélküli meggyet és egyéb befőzésre alkalmas gyümölcsöt...annyira nem szeretem az ilyen pepecselős munkát. Egy csomót ki kell magozni pár üveg lekvárért. És még nincs vége, jajjjjj. Igy is lett vagy 8-10 közepes üveggel, de még kb. ennyit kellene elrakni ebből.

Nem akarok panaszkodni, de baromira utálom már, hogy a hétvégéim lassan rámennek a befőzésre. Ha fellázadok akkor persze morgás van. De igazán nem értem, hogy miért nem arra használjuk a hétvégét, hogy néha, mondjuk minden második hétvégén nem csinálunk semmit csak valami normális programot. Szóval kezd tele lenni a hócipőm, bár ez lehet hogy most azért is van, mert jövő héten kezdek nagyon nő lenni....az pedig nem jelent semmi jót csak hisztit és semmisemjóéssemmitseakarokcsinálniéshagyjatokbékén szindrómát. Ez van srácok.

Ja, majd el felejtettem. Egy kedves blogtársam kalória számlálással fogyózik, nagyon sikeresen. Tőle kértem segítséget, hogy én is mélyebbre ássam magam ebben a témában, jó lenne beépítenem a fogyimba ezt az irányt is. Kaptam tőle pár helyet, ahol jó kis táblázatokban vannak leírva, kategorizálva minek mennyi a kalóriája és egyéb tartozéka, holnap neki is állok és végignézem.

Megjegyzések

  1. Azért egy anya sokat megtesz a gyerekéért. Most ezt azért írom, mert elképzelem azt a filmet a címe alapján, és bizony te is végignézted.:-)Gratulálok.
    Nekem is volt anno egyiptomos időszakom, nem lehet ezt gyerekkorban megúszni. Jó dolog, el lehet mélyedni benne.
    Az állandó befőzés miatt nem irigyellek.Ez kimarad az életemből, mivel nincs kert.Eltenni akkor érdemes. Bár amiatt is érdemes lenne, hogy legalább tudom mit eszem vagy eszünk utána.

    VálaszTörlés
  2. Szia, a bejegyzésed olvasása közben, kb. a felénél az ugrott be magamban: "mensi lesz nálad...::))" - esküszöm!! Aztán olvasom a folytatásban, hát én akkorát nevettem!!!!!!!!!!!
    Kalória-ügyben: ha megkérdeztél volna, elmondtam volna, hogy a leghatásosabb fogyókúra a kalóriaszámlálós. (dietetikát tanultam anno.....)
    Magam részéről másban nem is hiszek, és amikor 25 éve a fogyókúrához kapcsolódó étrendet tanultuk, csakis a kalória-, zsírszegény, csökkentett szénhidráttartalmú volt még, magas növényi rosttartalommal. A lényege: egy átlagos testalkatú nő napi kalóriaszükséglete normál munka esetén max. 2000 cal.(ha mindig ül, kocsival jár, stb. akkor csak 1800!) A fogyókúrához max. 1400 cal-t szabad naponta magához venni. Nyáron könnyen megvalósítható az 1000-1200 calos diéta is, de 800 cal. alá nem ajánlott menni, mert a szervezet alapszükséglete is ennyi fekve. Tehát itt már erős az ájulásveszély.
    Na nem untatlak, ha tudok segíteni, írjál:)

    VálaszTörlés
  3. Dóri hát nem is tudtam, vagy elkerülte a figyelmemet?? köszi, biztos fogok segítséget kérni fogyi ügyben.:)

    VálaszTörlés
  4. Éva, az első része jó volt:):) De ez a második...:) Inkább maradtuk volna a könyvesboltban.:) De azért rám ütött a gyerek e téren, mert mozi előtt és után is könyveket akart nézni, ez olyan jó:)

    VálaszTörlés
  5. Nem, nem kerülte el a figyelmedet, én nem reklámozom:) Ja és még valami: sok folyadék, lehetőleg szénsavmentes ásványvíz, és étkezés előtt egy nagy pohárral: ez eltelít, nem leszel annyira éhes evéskor. És akkor hagyd abba az evést, mikor még ennél, ne akkor, mikor úgy érzed, tele vagy, mert az már biztos sok volt.
    Kalóriaszámolás nem nehéz, bele lehet jönni, csak ott van gond, ha nem Te főzöl, hanem valahol (munkahelyen) eléd rakják a készt, mert ugye nem tudhatod, miből mennyit raktak bele. És a zsírszegénynek hirdetett parizerrel is vigyázz, mert az is kamu, azt telenyomják cukorral (!).
    Na megint sokat beszéltem, azt hiszem látszik, szeretem ezt a témát:)
    Én a mindenféle hüle diétáktól, updatektől kapok hülyét különben. Hidd el, egy a lényeg, betartani a kalóriákat, pl.: ettél ma egy tábla csokit? rendben, az általában 550 kcal körül mozog, na akkor maradt kb. 700 kcalóriád, ezt oszd be okosan, egyél meg 10 dkg savanyú káposztát, az csak 30 kcal, vagy párolj vízben 20 dkg z.borsót, az 110 kcal, vagy egyél meg egy pohár kefírt, az 70 kcal egy kiflivel, az is 70 kcal.
    Na jó, befejezem, tényleg sok voltam:)

    VálaszTörlés
  6. Hát ha csak ennyi kell,- házfelújítás, meggybefőzés, miegymás-hogy újra fiatal nőnek érezhessem magam, akkor a feltételek nálunk is adottak . Lehet, hogy jövőhétre én is várhatom újra? Mert hisztisnek elég hisztis vagyok :-)))
    De félre a tréfával, az nagyon jó, hogy Kiskorú- gyermek azt olvassa amit, mert ez megágyazza a lehetőségét a történelem, földrajz, biológia szeretetének.
    Megint más: én sajnos csak hízásügyileg tudnék tanácsokat adni, de azok garantáltan hatásosak :-(((

    VálaszTörlés
  7. Dóra nem vagy sok, sőt, de jó neked, hogy mindent fejből tudsz, mi mennyi stb. A dietetika engem is érdekelne, gondoltam hogy mennék is suliba, csak valahogy megkéne mindent oldani hozzá. Mondjuk ha a férjem megint elmegy télen ki dolgozni, akkor nagyon nem lesz időm saját magamra és mindent meg kell szerveznem egyedül. A mostani nyár se semmi, szervezésileg. Tök jó, hogy elvileg önkormányzatoknak biztositani kellene a gyerekek napközijét, de felülirják a saját törvényeiket és szarnak bele, hogy hova rakod a gyereket 11 hétre.

    VálaszTörlés
  8. bocs, Dóri. A Dóra nem szép:)

    VálaszTörlés
  9. Ha nem tudsz valamit, csak kérdezz bátran:) Honnan tudtad, hogy a Dórát nem szeretem?:) - de jó, hogy ráéreztél!:) De most már én megkérdezem Tőled: mi a keresztneved?:) Talán Tamara? (a Kov-tamából vezettem le..

    VálaszTörlés
  10. Hahaha, engem tudod, hogy hívnak anyakönyvileg?: Dóra Tamara... Már ketten vagyunk::)) - Tamarák!
    Téged nem csúfoltak régen? tudod mire gondolok... a szamárral kapcsolatban....

    VálaszTörlés
  11. Tényleg? Szia Tami:) Rólam költöttek egy éneket az orion űrhajós film kapcsán. de volt szamár is.:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése