Nincs nagyon

időm írni mostanában. A gyerek egyre több leckét kap az iskolában, elkezdett lovagolni a judo és a rajz mellé (ő akarta, nem kényszerítette senki) így sajnos még több megoldandó feladat marad itthonra, tegnap is fél kilenc lett mire mindennel végeztünk, írásbeli készen volt, lecke kikérdezve. Nem azért kérdezem ki, mert rossz tanuló, egyszerűen akkor tudom hogy minden rendben van, bármi és bárhogy történik mi készültünk. Mindig kiakadok, hogy mennyi a megoldandó feladat már negyedik osztályban, normális dolog ez? Szerintem nem, egyszerűen egy 10 éves vagy bármennyi éves gyerekre nem szabadna ennyi dolgot rátenni. Naná, hogy ebben az országban minden tanár azt gondolja csak az ő tantárgya a fontos, meg egyébként is. Az oktatás sajnos egyre mélyebbre süllyed, lassan csak a papíron kimutatott dolgok fontosak, a számok, az osztályátlag stb. stb. Normális dolog az, hogy ha nem sikerül egy dolgozat, mondjuk pont azért, mert nem fordítottak elég időt arra, hogy megértse a gyerek a dolgokat, akkor addig irattatja a pedagógus, amíg nem sikerül mindenkinek ötösre és mellette azzal fenyegetőzik, hogy akkor nem mehetsz a következő osztályba?? Hát én nem gondolom. Látom, hogy min megy keresztül, fáradt, a fáradtságtól nyűgös, ideges és így kell neki állni még itthon is a dolgoknak. A napokban akadtam ki nagyon, amikor meg nem értett matek feladatból kettőt nem csináltunk meg, gondoltam megértő lesz a tanár. Hát nem volt. Az hagyján, hogy fekete pont természetesen ott virított a füzetben, hiába volt kész mellette négy feladat, de hogy még az a mondat is ott volt, hogy "ilyen házi feladattal nem jövünk iskolába", na ezen tényleg kiakadtam. Elgondolkodtam, hogy legközelebb nem megy a gyerek, mert ahelyett hogy elmagyarázná mit és hogyan még meg is alázza...ez nem fér bele az én világnézetembe. Persze tudom, vannak pozitiv példák is. Remélem jövőre már mi is találkozunk ilyennel, mert számoljuk a napokat! Na ennyit erről.

A kocsimat is szerelőhöz kell vinni, csütörtökön intézem, féltengely betegsége van, még ez is :(  Közben  a nagy tavaszban egyre több dolgot kellene tenni kint is. A fű nagyon megnőtt, sajnos nem tudtam még lenyírni, mert annyi eső esett idáig, hogy nem száradt még ki a talaj, remélem hétvégén ezt eltudom intézni. Vettem már magokat, jó lenne azt is elvetni, saláta, répa, zöldség, borsó ez az, de a kert is olyan iszapos még, hogy csak elrohadtak volna, talán ez is meg lesz már. A mandulafák virágoznak, kellene már jó sok napsütés és meleg is. Kivittem a leandereket, a muskátlikról leszedtem az elszáradt leveleket, de őket még nem tettem ki, mert a hirtelen levegő változás nem tenne jót nekik, így csak szoktatom a virágokat a friss levegőhöz, napközben nyitva van a veranda ajtaja. 

Túl sok minden nem történik vagy lehet, hogy túl sok minden történik és erre már nem jut időm, de majd igyekszem többet írni. Olvasni azért olvasok mindenkit. Szép napot. 

 


Megjegyzések

  1. A legrosszabb az, hogy pont a 9-11 éves korosztály az ami minden iránt érdeklődik, mindent kipróbálna...És engedni kell..Viszont rengeteg a lecke.a fiam is taekwondo mellett elkezdett judozni, a suliban úszik, focizik, a néptánc kötelező, és ott a heti két énekkar (kötelező) a szolfézs és a 2 zongoraóra..És még a szaxofont is szeretné felvenni :)) A kérdés már csak a mikor? :))
    Nekem tetszik ez az érdeklődés időszaka..Csakhát, az idő kevés..na meg anyagilag sem kevés..

    Az én kocsim is szerelőhöz készül..csak a mikor ? a kérdés megint...:)
    A kert..rengeteg munka lenne kint..De olyan rövid a hétvége.. a magok, muskátlik már megvannak.. Már csak az idő hiányzik hozzá :)

    VálaszTörlés
  2. Na igen, az idő nagyon kevés. Tényleg néptánc ki is maradt, az nálunk is kötelező, gyerek nem is szereti. Mit szeretnek általában, ha kötelező?:) Vannak olyan időszakok a kertben, otthon amikor a napnak 48 órából kellene állni. A tavasz is ilyen, van nyáron is egy időszak, amikor minden egyszerre kezd beérni, gazosodni, nőni...ilyenkor lekvár főzés, befőtt....nem sorolom. A kocsit muszáj elvinnem már, a szerelő azt mondta most a kanyarokat is egyenesen vegyek be :) ne hogy eltörjön valami...már egy ezt a napot éljük túl és végre megcsinálják, hülye voltam, mert már hetekkel ezelőtt el kellett volna vinnem, de halogattam.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése