Virtuális utazás

Cortonába, Frances Mayes házába.

 Idézet tőle:

 "1990-ben töltöttük itt az első nyarat. Vettem egy nagy alakú naplót, fedele firenzei papírból, a gerince kék bőrből készült. Az első oldalra egyetlen szót írtam: OLASZORSZÁG. A könyv olyan szép volt, hogy halhatatlan verssorokkal kellett volna teleírni, de én inkább vadvirágok nevét, új szavakat, tennivalók listáit körmöltem bele, Pompei csempéiről készítettem vázlatokat. Szobákat, fákat, madárcsicsergést írtam bele, meg kertészeti tanácsokat. Például azt, hogy akkor kell napraforgót ültetni, mikor a Hold a Mérleg jegyében áll, pedig sejtelmem sem volt, hogy ezt mikor teszi. Írtam emberekről is, akikkel találkoztunk, meg ételekről, amiket főztünk. A kék gerincű napló, az első négy toszkániai nyár krónikája lett. Tele van receptekkel, képeslapokkal, olasz versekkel, benne van egy kolostor alaprajza, és persze a kertünkről készült sok-sok vázlat. Jó vastag a füzet, még van benne hely néhány nyárnak, de máris kisarjadt belőle ez a könyv, a Napsütötte Toszkána….”
(Frances Mayes)



képek: pinterest

Megjegyzések

  1. Egyre jobban vágyom Olaszországba! :)

    VálaszTörlés
  2. Utolsó könyvére utalva a házra tényleg ráférne a felújítás, de amúgy imádni való az egész, nem csodálom, hogy szereti.Ezeket a belső fotókat nem ismertem.

    VálaszTörlés
  3. S még egy, érdekes amit szeret az ember odaviszi a lelkét. Valamelyik könyvében írja le, hogy milyen típusú könyveit vitt el ide, én is azt csináltam, tőle függetlenül. csak jólesett ezt, akkor nála is olvasni.

    VálaszTörlés
  4. Óóóóó! de jó !!!! Elolvastam mindegyik könyvét . Szeretem ezt az életigenlést , jót tesz nekem.:)Köszönöm a fotókat!!!!

    VálaszTörlés
  5. Én is olvastam a könyvet jó pár éve, azóta is a könyvespolcom tetején van, sokszor bele-beleolvasgatok, mikor kicsit rámtör az "elvágyódás", vagy csak szeretném magamat belecsempészni egy másik világba:))

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése