A fejemben még mindig

kattog a döntsd el mit akarsz mondat. Nem hagy nyugodni a gondolat, úgy hogy amikor van egy kis időm írogatom a listámat a menni vagy maradni oldalakra. Ráadásul a Spektrum Home tv adón szokott menni egy műsor, ahol családok keresnek maguknak új otthont, új országokban egy új, nyugodtabb élet reményében. Mondjuk ez mindig pozitívan hat rám, hogy nem kell félni belevágni. Amúgy a műsor nagyon jó kívülállóként is, látni más országok kultúráját, szép házakat, környezetet. Nagyon inspiráló. Időm még van, hiszen ha mennénk a nyarat az iskola végét mindenképpen megvárnánk. 

Sajnos a szünet utolsó napját töltjük itthon, annyira jó volt, hogy nem kellett rohanni sehova, hogy nem volt már sötét, mire hazaértünk, hogy volt idő mindenre (ma kicsit átnézzük a könyveket is, én nem az a szülő vagyok, aki a gyerekét a szünetben is nyúzza, hogy tanuljon. Igaz, nálunk annyira nincs is erre szükség, nem állunk úgy. Bár a matek mehetne jobban.)

Tegnap már végre jó idő volt, 5 fok és olvadt minden. Még mindig van nálunk hó az a sáros, koszos, vizes amit nem szeretek, jó lenne ha végleg eltűnne. Volt már hó, hideg, nekem túlságosan is hideg, nem szeretem, úgy hogy felőlem jöhetne már a tavasz! A január nem szeretem hónapok közé tartozik, hosszú és még mindig elég sötét, bár már minden egyes nappal tovább van világos. 

Nagy fogadkozásokat nem tettem 2015-re sem, bár jó lenne többet sportolni és jobban foglalkozni magammal az egészségemmel is. Azt hiszem ez nem várhat, tervben van fogászat, nőgyógyászat, esetleg vérvétel. Olyan régen nézettem meg magam mindenféle téren, hogy rám férne már. 
Mostanában inkább olvasom a blogokat, semmint a magamét írom és tegnap ahogy nézelődtem találtam egy jó bejegyzést ITT. 

A blogot és ezt a spórolási ötletet olvasva teljesen elámultam, hogy kis pénzzel elkezdve is mennyit megtakaríthat az ember, ha odafigyel. Félreértések elkerülése végett nem vagyok az a pénzszórós fajta, viszont mindig úgy gondoltam, hogy pár forint megspórolása "nem éri meg" a fáradtságot, ha értitek mire gondolok. De elolvasva ezt a blogbejegyzést már másképp gondolom. Úgy hogy én tegnap fogtam egy csinos kis befőttes üveget, amit kicsit felfogok turbózni szalaggal vagy valamivel és el is kezdtem az én spórolásom 50 forinttal. Köztes megoldás, se kevés, se sok egy próbának mindenképpen elég. Ha minden igaz év végére lesz 71550,- Ft a perselyemben, amit vagy  a karácsonyra, vagy magamra vagy egy jó kis utazós hétvégére költhetek majd. Aki ugyan úgy gondolkodott eddig, mint én annak érdemes kipróbálni, mert biztos hogy észre sem veszi majd a hiányt, ellenben év végén örül egy kisebb vagy nagyobb összegnek. Talán abból tudja majd megvenni valaki, amire régóta vágyott csak sosem akarta magára költeni. 

Jó idő van, süt a nap és pluszok vannak végre, ennek örüljünk ma. Sokkal pozitívabb gondolatok jönnek elő, ha az idő is széppé teszi. Szép napot nektek. 


Ui.: Annamária, kérlek írj a kovtama@citromail.hu emailre pár sort, hogy hova postázzam neked a könyvet! köszönöm.

Megjegyzések

  1. Jól feladták neked a leckét! Azokra a külföldön házat vásárolok, s átalakítom műsorokra gondolsz? Abból nagy példaképem a Spanyolországban mintaházat felépítő angol(?) építész-művész házaspár. Már minden veszni látszott, s a végén győztek. Ez nagyon nagy hatással volt rám, de kétségtelen voltak kudarcok is. Tami, magamon azt tapasztaltam, ha valami érlelődni kezd bennem, addig dolgozik, míg egyszer csak kirobban. Pénzt én is gyűjtöttem, de nem voltak unokák, akiknek odaadhattam volna, aztán szép lassan elutaztam. Akkor zárjuk le az üveget, ez a biztos?! Kacsint szmájlit képzelj ide.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, arra a műsorra gondolok. Rám is nagy hatással vannak ezek a műsorok, amikor az emberek idősek, fiatalok belevágnak új dolgokba, egy új életbe. De tényleg nem ez a lényeg? Egyszer élünk, miért adnánk fel azt , amit el sem kezdtünk? Spórolásban azt hiszem jó vagyok, de így még nem próbáltam, ez a második hét, még csinálom :D

      Törlés
  2. Én is szívesen olvaslak,igaz, kommentelni ritkán szoktam.

    Nekem fontosak a gyökerek,de mennék...S,hogy eddig miért maradtunk?Mert itt a határ mellett igazából nem érzem annyira annyira a bőrőmön a sok itthoni marhaságot.Amiért mégis fontolgatjuk az épp az iskola.Mert kint lehet,hogy nem nevelnek ki annyi zsenit,viszont a gyerekek igazán élvezik az iskolát,és egyáltalán nem stresszelik őket.És mivel sokat járunk Ausztriába azt is látom,hogy az emberek mennyivel nyugodtabban élnek.És nemcsak a pénz miatt.
    Azt kívánom neked az új évre,hogy segítségedre legyen a sors a döntésben,adjon valami jelet,hogy mi is lenne nektek a legjobb:)Szeretettel üdvözöllek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bárcsak a soproni határnál laknánk! Nekünk már azt hiszem az óriási segítség lenne a mostani életünkben, férjemnek a legtöbb ideje azzal megy el, hogy innen Pécs mellől oda felérjen. (és hát az a legveszélyesebb útszakasz is) Én már azt is mondtam neki, hogy menjünk oda albérletbe, gyerek átjárhat iskolába, tanul nyelvet én is biztosan találok valami munkát előbb utóbb ott, de ő hallani sem akar így róla. Azt mondta, ha egyszer költözni kell, akkor csak is másik országba, nem érti hogy miért lenne jobb pár száz km-el odébb nekem, ugyan abban a légkörben, ha megint pár száz km-el odébb meg nyugodtabb lennék. Iskola: éppen egy kolléganőm jött haza a családjával Hollandiából, nyáron mentek ki, férje egy éve már kint dolgozott. A kolléganő nyelviskolába jár, férje fizetése elég hogy nem dőzsölve, de tisztességesen megéljenek. Nos az ő első mondata is az volt, hogy a kislányának mennyivel könnyebb az iskola, nincs táskacipelés, bent vannak a könyvek, nincs lecke, fél kilencre jár iskolába, délután háromkor már vége és egy kis uzsonnás táskával mennek minden reggel, nyugodtan, nem görcsölve, nem fáradtan attól, hogy még előző este is az írást meg az olvasást, matekot kellett átnézni. Hát nem ez a normális??

      Törlés
    2. De...tőlünk nyugatabbra,legalábbis:((
      Huszonöt év alatt még messzebb kerültünk és most is csak távolodunk.Demokráciától,jóléti társadalomtól, kiszámíthatóbb élettől.

      Törlés
  3. Itt jártam és nagyon örültem, hogy írtál. Tedd gyakrabban ♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is olvaslak mindig, fészbukon is csak időm kevés, hogy írjak. <3

      Törlés

Megjegyzés küldése