Nem vagyok sorozat

függő. Még is egyre inkább nézem az igényes sorozatokat, mint a TV-t. Már nem is emlékszem mikor ültem úgy a tv előtt, hogy egy műsort vagy filmet elejétől a végéig megnézzek? Hát talán még nyár előtt volt ilyen. Vagy akkor sem. Mostanra csak egy két csatornába szoktam belekukkantani, Spektrum Home, OzoneNetwork és a Paramount vagy valamilyen dokumentum oldal. Szerintem szinte nézhetetlen a többi bagázs úgy ahogy van. Most még abban reménykedem, hogy karácsonykor lesznek szép kis filmek, mesék amit majd a gyerkőccel megtudunk nézni. "Mozizunk" és ilyenkor mindig van pattogatott kukorica, meg kóla, meg pizza, csipsz. Szóval minden ami káros, de még is, nem hiányozhat -legalább is nekünk- ahhoz, hogy egy jó kis lazulós délután vagy este legyen. Néha kell ilyen is. 

Na de a sorozatok miatt kezdtem el írni ezt a bejegyzést. Amiket én nézek és amik miatt érdemes leülni a gép elé. 

The Affair

A dráma két főszereplője, Alison (Ruth Wilson) egy hamptoni étterem felszolgálónője és Noah (Dominic West), egy írással is kacérkodó New York-i tanár, aki a nyarat felesége családjának birtokán tölti, és – nem nehéz kitalálni a címből – jól összemelegednek majd a családi vakáció során.
De a történet persze ennél sokkal sokkal bonyolultabb, két szemszögből közelíti meg a történetet, egyik a nő másik a férfi nézőpontjából. Már a második évad is elindult és aki leül és elkezdi megnézni biztos, hogy jó sok időre ott ragad a képernyő előtt, úgy hogy erre tessék készülni. Nem véletlen, hogy 2015-ben Golden Globe díjat kapott.


Revenge - Bosszú

 Emily Thorne sok év után visszatér abba a tengerparti nyaralóba, ahol kislányként egy felejthetetlen nyarat töltött apjával, David Clarke-kal, akit a szeme láttára tartóztattak le igaztalan vádakkal. Emily egyetlen barátnője, Ashley segítségével hamar ismeretségbe lép a gazdagok és sikeresek osztályának helyi hatalmasságával, a csak Viktória királynőként emlegetett Victoria Graysonnal. Emily felhőtlen szórakozásra vágyó, gondtalan ifjú hölgynek tűnik, de valójában minden lépése egy tervszerűen felépített bosszúhadjáratba illeszkedik, amelyet egymaga visz végbe kíméletlen következetességgel. Nagyon jó sorozat, pörgős, mindig történik valami, mindig van a végén valami csavar, ami miatt várjuk a következő részt.

Fargo

 A sorozat, amelyet a Cohen fivérek Fargo című filmje inspirált, egy valóságos bűntényt mesél el új szereplőkkel. Mindezt a szokásos fekete humorral és a hamisítatlan minnesotai életérzéssel, amelyek a filmet igazi klasszikussá tették. Talán még jobb is, mint az eredeti film. Tipikus angol, néha morbid humor, aki erre vevő annak biztosan tetszeni fog. Szintén Golden Globe díjas 2015-ben.



Scandal - Botrány


Titkos szerelmi viszonyok, végletekig menő hatalmi harcok, gyilkosság, vesztegetés. Minden, ami bűnös és botrányt ígér. Azonban van egy ember, aki csapatával minden piszkos ügyet képes kezelni, hogy a legfelsőbb tízezer kényes titkai semmiképpen ne lássanak napvilágot. Ő Olivia Pope.
A Botrány egy krízis-kommunikációból élő cég életét mutatja be, de azért itt is bonyolultabb a történet, mert a történet időnként két szálon fut, még is találkozik. Az amerikai elnökválasztásról és az elnök és felesége mindennapjairól, botrányról, csalásról, árulásról. Nagyon nagyon jó kis sorozat. 
Itt sem véletlen, hogy Golden Globe díjat kapott 2014-ben.


Aminek vége lett, de előreláthatólag lesz még folytatása:

The Fall - Hajsza


Stella Gibson londoni főfelügyelőnőt Belfastba küldik, hogy segítsen a megoldatlan gyilkossági ügy felderítésében. Nyomozása során hasonlóságot fedez fel egy korábbi üggyel. Paul Spector látszólag tisztes családapa, valójában gyilkos. Nem az a tipikus véres film, inkább sötét, nagyon jó a zenéje, szinte a zenén keresztül látunk a gyilkos agyába. Izgalmas!



És hát a világ egyik legjobb sorozata, amit mindenki már nagyon vár, tavasszal indul újra:

Trónok harca


George R.R. Martin nagy sikerű, A tűz és jég dala című regényciklusának kötetei sorozat formájában, amelyben több nagyhatalmú család vív halálos harcot a Westeros Hét Királyságának irányításáért, a Vastrónért.



Mire a végére értem teljesen úgy néz ki már az egész, hogy megállás nélkül ott ülök a képernyő előtt és csak bámulom ezeket, pedig nem így van. Általában esténként, mikor a gyerek már lefeküdt akkor van időm nekem is vagy hétvégén, lecsípve az otthoni teendőimből - pl. mikor éppen a mosógép megy, vagy amikor sül a sütőben valami -  egy egy órát tudok rászánni. Na jó, időnként van, hogy ott ragadok. :P
Most éppen ezeket nézem felváltva, ha van egy egy részre időm és még olvasni sincs kedvem. Minden "szemetet" nem nézek, de azt hiszem ezek a sorozatok a nézhetőbb fajtából vannak.


Megjegyzések

  1. megakadt a szemem az elején, alig bírtam továbbolvasni: "...reménykedem, hogy karácsonykor lesznek szép kis filmek, mesék amit majd a gyerkőccel megtudunk nézni..." nem úgy ismerlek, mint aki ennyire naiv lenne, nem hiszem, hogy várható bármi is a "Reszkessetek betörők"-ön kívül :(
    azért szerintem bármit
    meg tudtok nézni

    máshol

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Imádjuk a Reszkessetek betörőket :) :) De komolyan! Mi minden évben megnézzük, hozzánk nőtt! Mozi az alap, az minden évben van karácsonykor! Már hagyomány.:)

      Törlés
  2. Én is tudok mazsolázni azért a karácsonyi filmek között..... igen, van az a "karácsonykor meg kell nézni, és kész, mert szeretjük" - kategória! :) De azért remélem, akad némi új is... én is leragadtam néhány csatornánál, de mondjuk én nagyon "magyar"-fan vagyok, magyar sorozatok, magyar filmek... vasárnap volt - meg dvd-n is megvan - pl. a Magyar vándor, én továbbra is derülök a poénokon, és még fedezek fel újabbakat....
    Apropó mozi - már írtam valahol, hogy lesz egy jó családi karácsonyos film a mozikban, ajánlom. A címét persze nem tudom :).
    Hátizé... ezek a sorozatok engem most nem fogtak meg, valahogy.... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó, akkor mondok egy magyart és imádom,most nézem meg másodszor. Társas játék. :P

      http://www.port.hu/tarsas_jatek/pls/w/films.film_page?i_film_id=118741

      A Magyar vándor nekem szenvedés volt :) Moziban karácsonykor tuti Star Wars nézés lesz, mert Kiskorú nagyon azt akarja. (meg én is :D )

      Törlés
    2. Na, majd a naaagy karácsonyi szünetben...:) vagy nem, mert tökjó könyveket rendeltem... monddtam már? :D

      Törlés
  3. Képtelen lennék... egyedül a Lie to me-t nézem, azt is a suli miatt. Tény, hogy jó. .-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát kinek ez, kinek az :) Én pl. tv-t képtelen vagyok nézni. Leginkább olvasok.

      Törlés
    2. Tévét én sem... Olvasni igen. S nálad mindig akad egy-egy jó ötlet, ha erről van szó. :-)

      Törlés
  4. Szia!
    Köszi a sorozat ajánlásokat! Első kettőt én is ismerem, neked még kedvencem az
    Outlander sorozat amit ezen a linken lehet megnézni:http://outlander-online.gportal.hu/gindex.php?pg=36539039
    További szép estét kívánok Neked!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése