Vannak olyan

dolgok, amik ha egyszer beváltak vissza kell térni hozzájuk nem vitás. Azt hiszem nekem ilyen lesz a havi bevétel kiadás tervezés a háztartásban. Régen olyan szépen vezettem, minden vásárlás után elraktam a számlákat, legyen az tankolás kis vagy nagy bevásárlás stb. Szépen lefűztem őket és láttam, hogy mire mennyi megy el, mit vettem feleslegesen. Nagyon jól bevált, érdekes módon sokkal spórolósabb voltam, mint most. Most időnként teljesen feleslegesen veszek meg dolgokat nem azért, mert nélküle nem lehet élni, hanem mert futja rá vagy "kell". Néha meg azért, mert rossz napom volt, kompenzálni kell valamivel. :/ Egy egy újabb felső vagy nadrág vagy ez meg az, amire végül is nem lesz szükségem. Szégyellem is magam, mert időnként a megvett ételekből is  -egy egy fej saláta, túlérett gyümölcs, megromlott étel - megy a kukába. Nem szép, tudom és ez azért van, mert nem mindig megyek listával az üzletbe, nem nézem meg előtte, hogy otthon mi van a kamra polcon vagy a fagyasztóban. Na most ennek tuti véget fogok vetni, tudatosan előre tervezve megyek vásárolni, mert egyszerűen tele a hócipőm magammal, hogy időnként mennyire gáz vagyok. :/ 
Szóval a cél, hogy mindent háromszor, négyszer, ötször átgondoljak mielőtt kiadom a kezemből a pénzt. Jó, azért ne képzeljétek azt, hogy két kézzel szórom, mert nem, de még ennél is jobban szeretném jól csinálni. Úgy hogy kell egy akcióterv erre is.  

Tervben szerepelt a kicsi kocsim lecserélése. Egyre inkább azon gondolkodom, hogy nem teszem. Mert minek? Igaz, hogy kicsi, főleg a csomagtartója és néha elég sok mindennek kellene a hely, pl. ha a férjem éppen kint dolgozik és gyerek, kutya meg én megyünk nyaralni , na akkor azért szidom rendesen a japánokat. Terveztek egy tök jó kis autót, amivel nincs gond, keveset fogyaszt, keveset kell rákölteni, de könyörgöm miért nem lehetett fél méterrel szélesebb, meg fél méterrel hosszabb?? Azt hiszem még is csak jegelem az ötletet, hogy másik kocsit vegyek, mert arra meg pont megfelel ez is, hogy elhozzon minket dolgozni, meg suliba.

Szóval a jövő évben a szép kis füzetem - amit pár napja mutattam meg -  egy része biztos, hogy tele lesz bevétellel és kiadással, lefűzött számlákkal és havi kimutatásokat fogok csinálni. :) A másik terv pedig, hogy a gyerkőcnek ne az én számlámon spóroljak, hanem nyitni fogok vagy hozzárendelek a mostanihoz egy másikat, amire csak és kizárólag az ő tovább tanulására vagy másra teszek / teszünk félre. Ideje lesz már, hogy komolyabb és rendszeres összeggel számoljunk ezen a téren. Mert ha kitalálják, hogy x év múlva mindenki fizessen ha tanulni akar, akkor mi lesz?? Szóval itt is van mit még javítani.

A gyerekkel pedig tervezzük az idei cipős dobozt, hogy ismét meglepetést tudjunk valakinek szerezni. Kiskorú tegnap előtt a konyhába menet a tv előtt ment el , amikor a híradóban egy kisgyerek beszélt, hogy milyen sok szegény család él az ő falujukban és közben annyira szorította a kezemet. És én még ekkora félelmet a szemében nem is láttam. :( Amúgy is nagyon érzékeny és emlékszem mikor tavasszal sétáltunk a városban, akkor is pénzt adott egy hajléktalannak. Ma pedig ahogy jöttünk a dolgozónkba mondta, hogy osztályfőnöki órán fogja javasolni, hogy csináljon az osztály közösen sok sok ajándékos cipős dobozt az idén. Remélem elfogadják az ötletét.







Megjegyzések

  1. Ezt én írtam....! :D :D :D Te, itt mosolygok, mert ezek a dolgok nálam is vannak, és ugyanígy gondolkodom róluk... jé! :)
    De valahol elcsúszok... szóval csak tervezem, hogy mi hogyan kellene, aztán... megint csak dobálom ki a hűtő tartalmát (szégyen...) megint nem nyitottam számlát a gyereknek (gáz) megvettem a huszadik, kicsitmásmilyen akármit, amiből van itthon már sok, szóval... nem értem...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg???? Most nem mondod :) Eskü arra a bejegyzésedre nem is emlékszem :O De azért tök jó, hogy olyan egyre jár az eszünk. A könyvek mikor érkeznek hozzád??

      Törlés
    2. :) nem úgy értem, hogy erről írtam, hanem olyan, mintha én írtam volna. Szóval akár. Éééérted...
      Igen, hétfőn már megjöttek, de jól eldugtam, nehogy belelapozzak karácsony előtt.... :D

      Törlés
    3. Jah,én meg azt hittem te is már írtál valami ilyesmit :D

      Törlés
  2. Hát igen, pont ezt tervezem én is, csak januártól, mert a december ugye az mindig übernecces. Szóval akkor hajrá, a füzetem nekem is megvan hozzá és sok sikert magunknak. :) - muzlidetti

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése