Ahogy a blogokat olvasom

egyre másra azt veszem észre, hogy így karácsony előtt egy nappal mindenki kifullad, elege lesz, elfárad, még egy utolsó körre ide oda megy. Én meg ma reggel elhoztam Kiskorút a mamától, a mamát elvittük a vásárcsarnokba, hogy a megrendelt halat és kakast ne a buszon cipelje aztán hazajöttünk, ebédeltünk és most csendben mindenki a maga szobájában pihen. Tényleg nagy a csend, se rádió se tv - mondjuk ez utóbbi baromi ritkán- nem megy a háttérben. Nyugi van. Karácsonyi hangulat az nincs nagyon, inkább lassan húsvéti mert kint 12 fok van, ezerrel süt a nap, de én ezt most élvezem. Egy óra múlva felkerekedünk és teszünk még egy kört kint az erdőben, másfelé megyünk, mint én tegnap. Kihasználjuk az egy szál pulcsis időt.

Még nem készültem semmivel holnapra. A két fajta sütit, Sacher tortát és egy citromos gyümölcskenyeret majd ha visszajöttünk a sétából elkészítem. A lefagyasztott csirkecombokat este előveszem, hogy reggelre felolvadjanak, aztán megtöltöm fűszeres gombás májas töltelékkel.  Kompromisszum a mamával, ő is kacsát akart sütni, így én maradtam a csirkénél. 
A csirkéhez csinálok egy hagymás krumplisalátát és idén először egy kis vajon megpárolt, átpirított, kelbimbót, gesztenyével. Tegnap láttam Gordon Ramsay főzőműsorában ezt a gesztenyés kelbimbós köretet. Nagyon jól nézett ki és minden van hozzá, hát miért ne próbálnám ki? Azt hiszem nálunk ennyi lesz a holnapi menü. Minek neki olyan nagy feneket keríteni, szerintem ha nem csak ketten lennénk akkor is bőven elég lenne ennyi. A karácsony nálunk nem a túlzásokról szólt sosem. Soha nem készítettünk roskadásig dolgokat, soha nem voltunk kifulladásig a konyhában. El nem tudnám képzelni, hogy ezt másképp csináljam, nem ettem meszet. Persze, akinek hozzátartozik a nagy sütés főzés, mindenki kívánságát teljesítős dolog a karácsonyhoz, őt is megértem. Neki ettől lesz teljes van ilyen. Egyébként gyanítom, hogy anyukám hoz majd a szokásos töltött káposztájából és halászlevéből. 25-én pedig mozi után este megyünk anyósomhoz, ő is csomagolni fog, ahogy minden évben. Ő az egyetlen egyébként a családból, aki tényleg túlzásokba esik főzésileg is és a süteményekkel is. Teljesen feleslegesen, de hát beszélhet az ember. :) Az ajándékok becsomagolva várják a szekrényben, hogy a fa alá kerüljenek. Lesz közte olyan, amit előre megbeszéltünk a Jézuskával és olyan is, ami meglepetés. 
Ez a három nap is ugyan úgy fog eltelni, ahogy az év többi napja. Gyanítom sok embernek két napra rá már eszébe sem fog jutni, hogy karácsony volt. Minden folytatódik, ahogy folytatódni szokott, néha kicsit jobban, néha kicsit unottan, néha döcögősen. Kinek hogy. Mindenki maga dönti el, hogy a régi megszokott mederben menjenek e a dolgai, vagy esetleg változtat valamin. Nemsokára itt van 2016 , lehet fogadkozni, lehet változtatni, továbblépni, új dolgokat, új célokat keresni vagy csak örülni annak, ami van. 


Megjegyzések

Megjegyzés küldése