Azt nem írom

hogy végre péntek, mert mindig így kezdem a hétvége előtti utolsó dolgozós napomat itt a blogon. Még az a szerencse, hogy mint előzőleg már írtam ez a hét is nagyon hamar eltelt. A jövő hét pedig már az utolsó lesz a januárból, tudom ezt is ismétlem, de olyan jó erre gondolni! A február ugyan most 29 napos lesz, de ott egye meg a fene! Akkor is lassan ideér a tavasz ez van. Tele vannak a boltok már vetőmagokkal, virághagymákkal, kertes cuccokkal. Régebben mindig innen számoltunk vissza a férjemmel, mert tudtuk ha ezeket már kirakják nagy baj nem lehet. :) Tegnap bevásároltam, ma csak pár apróság kell még - fogkrémet elfelejtettem - és jöhet a hétvégi pihenés. Mozi van tervben és lehet még is csak megnézek három autót, mert csak nem hagy nyugodni a dolog főleg, hogy ismét volt egy olyan időszak, hogy biztonságosabbnak éreztem volna egy nagyobb teljesítményűt a télben, hóban, ónos esőben át a Tenkes hegyen. Na majd meglátom, végül is  megnézni ingyen van. Nem is az a baj, hogy megnézni, hanem már maga az elindulás nehéz, főleg amikor pont erre a hétvégére mondják a nagy mínuszokat és amikor itt a jó melegben bevackolja magát az ember, akkor elég nehéz kidugni az orrunkat a hidegbe.

A félévi bizonyítvány egész jó lesz minden fő tantárgy, ami kell a tovább tanuláshoz ötös, bár a matek most hármasra sikerült, de majd év végéig lesz idő javítani. Nem egy szeretett tantárgy, nincs érzéke hozzá a gyereknek, ez van lassan elfogadom. Na meg ha iskola, leírom azért . hogy már harmadszor ment úgy ebédelni a gyerek, hogy nem jutott ennivaló!! A konyhán mondták, hogy most pótolják, várni kell 10 percet, aztán 10 perc után ismét 10 percet, amit nem lehet, mert közben már korrepetálás vagy esetleg fakultáció vagy éppen edzés. Azért ez nagyon gáz. Én nem tudom, hogy számolja ki az adagokat az élelmezésvezető, de csak nem mondja a gyerek, ha nem így történt. Az nem érdekel - de, az is - hogy kifizettem, az jobban bosszant, hogy a gyerek gyakorlatilag a fél napját éhesen tölti ott, mert csak ebédre fizettem elő, tízórait otthonról viszi és uzsonnát sem kap (persze csomagolok neki reggel többet) és ráadásul még suli büfé sincs, ahol esetleg ilyenkor tudna venni egy szendvicset. Mert a suli büfét meg leszavazták a szülők, amit nem nagyon értek, illetve megértem hogy a gyerek ne költse ott a pénzt, de 1. a pénzt mi adjuk, tehát ha adunk, akkor valószínű azért, hogy vásároljon. 2. Ha nem akarjuk, hogy vásároljon, akkor ne adjunk neki és kész, ennyi. 3. Az én időmben is volt és vettünk kiflit, meg tejet, meg kakaót és mackó sajtot, szendvicset és csokit és uram atyám néha még csipszet is és felnőttem és nem lettem iszonyú kövér és semmi bajom sincs. Szóval én elhiszem, hogy egyen egészségesen a gyerek és lehetőleg ne költse a pénzt -  mondjuk ha van zsebpénze, akkor legalább megtanulna gazdálkodni - de akkor meg könyörgöm ne forduljon elő olyan, hogy a gyerek ott ül a suliban éhesen, ráadásul pont két torna óra volt tegnap és pont másfél órás edzés. Ilyenkor azért felmegy a pumpa. A másik meg. Iszonyat nehéz tanárnak lenni mostanában. Nem csak tanárnak. Én elhiszem, hogy baromi nagy a nyomás és minden, nem részletezem, tudja mindenki. Viszont azt sem értem, hogy miért mesél ilyet a gyerek, hogy az egyik-  általunk kedvelt tanárnő - a gyerek elmondása szerint már napok óta kiabál velük, mert szegényt (őszintén sajnálom) ellenőrizni fogják és ettől ideges. Ráadásul a gyerekeket azzal traktálja, hogy ez nem játék, ez véresen komoly és bajok lesznek, ha nem lesz jó minden az órán. Hát könyörgöm azért a gyereket ezzel ne stresszeljük már! Elég nekik a maguk stressze sajnos, hogy gyorsan haladnak, hogy 7-8 órák vannak, hogy nincs idő semmire, hogy nem elég az iskolában eltöltött napi x óra tanulás, sokszor még este nyolcig is folytatni kell itthon (komolyan mondom egyszer bemegyek és elmondom, hogy vége, itt betelt a pohár én nem engedem a gyereknek, hogy itthon írjon és tanuljon leckét) és még sorolhatnám. Kiszámoltam, sokszor többet dolgozik a gyerek, mint egy egy felnőtt. Őrület!!! Én is aláírtam azt az oldalt, amit létrehoztak a tanárok és leírtam a véleményem és annyira bízom benne, hogy történni fog valami! Bárcsak így lenne és bárcsak minél többen odaállnának a pedagógusok mellé és bárcsak utcára mennének és mennék velük én is, mert ez az oktatásnak nevezett valami nagyon rossz irányba halad. Sajnálom a pedagógusokat a gyerekeket is, azt a sok felesleges munkát a sok felesleges és elferdített anyagot a kísérleti könyvekből tanulást, amikben rengeteg hiba és baromság van és óriási teher és felelősség és cinkosság hárul a szülőkre, hogy otthon valahogy úgy mondja el a gyereknek, hogy ez nem jó így és nem kell mindent elhinni ami történik és ahogy történik és ahogy a könyvben van.......valahol a kettő között van a jó irány.....másodszor írom le: őrület! 

Jól elkanyarodtam a dolgoktól, pedig vidám posztot akartam így hét vége előtt írni, hát ez lett belőle. 

Azért voltak, vannak jó dolgok is.

  • sokkal több gyümölcsöt és zöldséget eszem, mint eddig, pedig eddig sem szűkölködtem benne
  • már csak napi egy szénhidrátos zsemle van, az is reggel és az is teljes kiőrlésű
  • tészta semmi
  • sikerült olyan müzli szeletet vennem, amit nagyon szeretek jól el is dugtam, hogy ne legyen szem előtt, mert akkor..... :D 
  • rendet tettem sok sok fiókban és sok sok papír között, régi számláktól megszabadultam, elégettem ami nem kell már. haladok
  • DW liszttel sütni jó és ízre a tönköly liszt után ez jött be leginkább
  • mézes chilis csirkeszárnyat csináltam és nagyon finom lett, Kiskorú szerint ezt gyakrabban tegyem
  • új fajta joghurt a Lidlből 
  • az akvárium szűrőjét sikerült kitisztítani és összerakni fél óra alatt (ez máskor egy órás kínlódás volt) 

És az egyébként milyen már, hogy egy napig kínlódom az okos(abb)telefonommal, mert új csengőhangot szeretnék és rá is mentem a laptopomról a telefonomra azt a pár darabot, amiből majd válogatok, de az istenért nem tudom, hogy utána meg melyik bigyóba kell bemenni és rákeresni, hogy akkor na az legyen.....és aztán szólok a gyereknek, hogy figyi én ezt nem értem....ő meg jön és 2 másodperc alatt megcsinálja, miközben ilyen telefon még nem is volt a kezében. Én állítom "ezek" a gyerekek már így születnek. Felejtse el mindenki a bezzeg a mai fiatalokat és törődjünk bele, hogy jól vannak ők összerakva úgy, ahogy vannak és övék a jövő és az is felejtsük már el, hogy anno a mi időnkben elég volt a fakockával meg a  műanyag katonával játszani, hát ez van, most meg ilyen időket élünk, haladni kell a korral még ha nem is tetszik, mert visszacsinálni a múltat és visszamenni az időben nem lehet és tán nem is lenne jó még ha az idő mindent meg is szépített nekünk mostanra már.
 Szép napot már csak pár óra és itt a hétvége! :)

Megjegyzések

  1. Hű.... :) sosem fogok tudni ilyen összeszedett mondandót leírni :)
    Jól látod a dolgokat - iskolára gondolok, meg a gyerekekre, meg erre a modern világra, de nekem ezt nagyon-nagyon meg kell emésztenem... nehezen megy, én konzervatívabb vagyok sokkal....
    Tettem fel - főleg Rád gondolva - egy kis tavaszt hozzám :).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én meg a te irományodat szeretem, mert annak mindig van mondanivalója, meg olyan mesés időnként. :) Hát én is emésztettem a dolgot, de tudod jól van ez így. Amikor a gyerek ötöst kap angolból, mert olyan mondatot rak össze, amiben szinte egyetlen olyan szó sincs, amit tanultak volna és megkérdezi a tanár, hogy ő honnan tudja és azt mondja, hogy angol játékokkal játszik a neten vagy angol blogokat olvas vagy éppen kanadai gyerkőcökkel kapcsolódik online és beszélgetnek és a tanár megdicséri az nagyon jó dolog és akkor tudom, hogy igaz ott ül pár órát, de ha így van értelme, akkor nem tiltom. Persze hülyeségek is vannak, de hát az is kell. Amíg van egyensúly a gépezés meg a naaaaaaagy társadalmi élet között, addig jó. Megnézem az oldalad :D

      Törlés

Megjegyzés küldése