Úgy voltam vele

tegnap este, hogy majd időben lefekszem aludni, mert reggel 1/2 5-kor kelek. Eddig fordítottan éltünk, ahogy minden szünet és szabadság alatt. Este későig fennmaradtunk volt, hogy éjjel egykor feküdtünk le, aztán reggel kilenc, tíz olykor fél tizenegykor keltünk. Olyan jó volt a végére már egészen kipihenve keltem fel, pedig először attól voltam "rosszul", hogy sokat aludtam. Na szóval le is feküdtem egy darabig forgolódtam, elővettem a könyvemet ( ismét elkezdtem a Boldogságtervet, mint minden év elején ) aztán fél tizenkettőkor azért kapcsoltam le az éjjeli lámpát, mert mindjárt itt a reggel. Aztán meg csak ismét forgolódtam és szinte semmit nem aludtam. Bennem volt, hogy reggelre leesik egy csomó hó és el ne aludjak, mert időben fel kell kelnem , hogy kiássam magamat ahhoz, hogy dolgozni mehessünk. Aztán az is frusztrált, hogy hideg lesz a kutyuska egész nap kint lesz és biztosan fázni fog. Aztán meg....egyáltalán attól, hogy én holnap már nem maradhatok itthon. Mint egy gyerek :) 

Most meg már itt ülök a gép előtt, szerencsére a hó nem esett (jajjaj, kérem szépen ne is essen, amíg délután át nem jövünk a Tenkes hegyen) iszom a kávém, beengedtem a kutyuskát, hogy pár órát itt lehessen a melegben. Álmos nem vagyok ez majd később fog előjönni rajtam. 

Tegnap este már összekészítettük a dolgainkat, bepakoltuk az iskolatáskát, torna felszerelést, én is a saját dolgaimat. A kocsiba raktam pokrócot, na ilyen még nem volt de valahogy ....mindegy beraktam. Tízórait most raktam be Kiskorú táskájába, innivalót is. Írom itt sorban, hátha eszembe jut még valami amit nem tettem meg, de szerintem minden meg van. Ami meg elmarad, annak úgy kell. 

Reggel beszaladok a cetlimmel! a boltba. Műzli, zsemle, tej, narancslé, kiskutyának ennivaló és a cserépkályhához begyújtós. Ennyi áll rajta, nem több. Elkezdődött a célirányos vásárlási időszak és remélem ebben az évben ezt szépen be is fogom tudni tartani. A héten fizetés és a kis lifebookba vezetni fogom a havi bevétel és kiadásaimat, mire mennyit költöttem. Ez olyan jól bevált régen is.

Tavaly - milyen fura - havonta félreraktam valamennyi pénzt. Ez úgy nézett ki, hogy az első héten 100ft-ot dobtam be egy szép befőttes üvegbe, aztán a következő héten mindig 100-al növeltem. Tehát elsőre 100,-Ft , aztán következő hétfőn 200,-Ft, aztán 300,-Ft és így szép sorban. Bár az utolsó nem egészen 2 hónap elmaradt, mert volt két nagyobb kiadásom a kocsim műszakija, majd kifizetése, de így is érdekes volt látni, hogy év végére ebből a kevés pénzből is milyen szép összeg jött össze. Tegnap blogokat olvastam, ahol az egyik kedvenc blogom írója arról beszélt, hogy 2015-ben megtanulta, hogy igen is a kis fizetésből is félrelehet rakni valamennyit (ezt egy pénzügyi tanácsadó ismerőse mondta neki)  és ő ezt be is tartotta 2015-ben. Ezt pedig a legjobb úgy megtenni, hogy mindjárt fizetéskor az legyen az első, mielőtt a számlákat kifizetné az ember, hogy x százalékot átutal egy takarékszámlára és hogy ez tényleg milyen jól bevált neki, mert olyan mintha nem is lett volna és képes volt a maradékkal gazdálkodni és így is futotta mindenre, pláne hogy még inkább benne volt a pakliban, hogy így biztosan nem vesz meg minden felesleges holmit, mondván hogy van rá pénze. Mert ugye az a része mindig hiányzott. Szóval a százalék a lényeg, egy adott összeg minden hónapban és nem utólag, amikor mindent letudtunk, befizettünk és megnézzük mennyi maradt, mert nyilván akkor kevesebb és nyilván az ember csak azt látja, hogy te jó ég ez annyira kevés, ebből már nem lehet semmit elrakni. Azt hiszem idén én is így fogom elkezdeni a spórolást. Mindjárt az elején eldöntöm, mennyi legyen az a minimum, amit levonok a fizumból és mehet Kiskorú részére amihez nem nyúlunk, vész esetén sem, olyan mintha nem is lenne. Igyekezni fogok, hogy jól megtanuljam ezt. Mivel gyerekkoromban rendszeresen kaptam zsebpénzt megtanultam az alapokat, hogy spóroljak, gazdálkodjak rendesen a pénzzel. Ezért is kap nálunk Kiskorú is és mióta ezt már kb. 3 éve bevezettük, azóta a gyerek tud bánni a pénzzel!

Most nagyon pozitívan állok ehhez az évhez, eldöntöttem. Igyekszem majd kevesebbet aggódni és több örömöt találni minden egyes napban. Nyitott leszek mindenre, legalább is megpróbálom. Azt hiszem a sport és az elhatározások majd segíteni fognak ebben.

Megjegyzések

  1. Te..... :) én ezt a bejegyzést nem olvastam...
    És...:) azt tudom mondani hogy vasárnap éjjel alig aludtam valamit. Mert másnap iskola-meló, mert nehogy elaludjunk, mert minden okés-e, mert... :) szóval vagy két órát, ha aludtam...
    És... :) A két ünnep közt elbattyogtam a bankba, és nyitottam egy számlát, amire minden hónapban egy meghatározott összeget utaltatok, majd Mucusnak jó lesz... :)
    Nahát :D !

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése