Azt nem tudom

hogyan fogom túlélni a mai napot, még futni is akarok amíg ping pong edzése van a gyereknek, de én hajnal óta fent vagyok. Oscart néztem, végre ismét közvetítették a tévében. Gimis korom óta néztem, amíg csak adták, aztán mint minden jót ezt is félrerakták, nem kell ez nekünk, úgy sem nyerünk semmit. Gondolom ez járt a fejükben, pedig biztos, hogy rajtam kívül nagyon sokan szurkolunk ennek annak. De mindegy is, végre megint volt és lesz 2017-ban és 2018-van is közvetítés, legalább is ezt ígérték.
Nagyon szurkoltam a magyar filmnek és be is jött az úgynevezett papírforma, éljen! és Leonardo DiCaprionak is, ennyi jelölés után igazán megérdemelte már. Nagyon jó színész lett belőle.

Tegnap végül délutánra kisütött a nap és sár sem volt, mivel nem zuhogott az eső napközben csak csendesen szemerkélt. Kicsit összetakarítottuk az udvart, egész szépen nő a fű, ha végre jó pár napig sütne a nap, akkor akár lehetne egy kis fűnyírás is. A kertben rengeteg a krókusz - elfelejtettem fotózni- mindjárt kibontják szirmaikat a nárciszok és az aranyeső is pár nap múlva virágba borul. Jó korán jött ez idén annyi biztos, nagyon reménykedem, hogy már nem fog esni a hó! Bármi előfordulhat. 

Mára főztem tökfőzeléket, azt viszek a munkahelyemre is ebédre. Valami könnyűt akartam, hogy utána eltudjak menni futni, ez nem annyira megterhelő a gyomornak. Aztán hirtelen felindulásból még tegnap délután csináltam egy Ferdinánd tekercsét, még soha nem sütöttem ezt de nagyon jól nézett ki a képeken, hát megsütöttem. Természetesen mindent kicseréltem belőle, ami nem életmódváltós, úgy hogy én DW liszttel, xilittel csináltam és így reggelire nem csak Kiskorú, de én is megehetek belőle egyet ha éppen ahhoz van kedvem.  Az eredeti recept ITT

Az én Ferdidánd tekercsem:

A tésztához:

- 35 dkg Dia Well sütőliszt
- 2 tojássárgája
- 3 dkg élesztő
- 1 teáskanál xilit az élesztő felfuttatásához
- 3 dkg xilit a tésztához
- 1 dl tej /vagy amennyit a liszt felvesz, hogy lány tésztát kapjunk/
- diónyi vaj


Az élesztőt felfuttatjuk, majd lágy tésztát gyúrunk. Pihentetni nem kell, kinyújtjuk fél centisre, majd megkenjük ezzel:

Krém:

 -10 dkg vaj
- 10 dkg xilit
- 1 zöld citrom reszelt héja és leve

- 1 teáskanál vanília aroma

Jó vastagon megkenjük a krémmel a kinyújtott tésztát majd a széleit behajtva, hogy ne folyjon ki a töltelék feltekerjük, mint a bejglit. Felvágjuk kb. 1,5cm-es csigákra. Nekem ebből a mennyiségből 13 db csigám lett. Szorosan berakjuk egy kisebb tepsibe, majd hagyjuk kb. 1 órát kelni. A végén megkenjük felvert tojással, majd 180 fokon, légkeveréssel kb. 30-35 percig sütjük. 
Nagyon puha, citromos, vajas,  foszlós csigákat kapunk. 


Ui: El kell még mondanom, hogy nagyon sokat gondolkodtam azon, menjen e a gyerek iskolába vagy ne? Szinte nem is aludtam semmit emiatt. Ma kell leadni a töri verseny következő fordulójára a dolgozatot valamint témazárót is ír történelemből. Szívem szerint nem engedném, de ha meg az ő kis álmát nézem, hogy szeretne továbbjutni a versenyen, akkor úgy kell döntenem, hogy elmegy. Az jár a fejemben, hogy "kárpótlásként" majd csinálunk egy közös lógós napot ketten, mondjuk egy pénteket, ami lazább is és akkor majd itthon maradunk. Igen, nekem ez fontos.

Megjegyzések

  1. Rájöttem, az a "baj" (számomra) a sütieiddel-kajáiddal, hogy nekem nincsenek meg ezek az alapanyagok - nekem ezek "különlegesek" - :)
    Volt egy osztálytársam, aki minden Oscar-átadást megnézett anno középiskola alatt (és másnap tök kialvatlanul jött suliba...)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D :D Ideje lenne már összerittyentenem egy sima nokedli, marha pörköltet :D :D Egyébként a receptekben lévő dolgokat simán kilehet cserélni lisztre, cukorra :)

      Pfú ne tudd meg, tegnap már nyolckor ágyban voltam. Egész nap úgy éreztem magam, mint aki nagy buliból ment dolgozni :)

      Törlés
    2. Hagyjjjjáááámáááá'..... :D pont reggel panaszkodtam főnökömnek, hogyha anyu a héten is csinál nokedlit pörkölttel, kiugrok az ablakon... :D
      Hát, tudod, amikor félévben egyszer eljutok egy buliba, ami hajnalig tart, elgondolkodom mindig, hogy kell-e ez nekem....? x napig történik a kipihenése, ugyanis....

      Törlés
    3. Öööö... eddig is volt jóváhagyás a kommenteknél....?

      Törlés
    4. Nem volt, de tegnap szórakoztam vele, lehet így maradt :D :D

      Törlés
    5. Odaküldöm a gyereket! Már annyira szeretne egy nokedlit pörkölttel :) Ma megadom magam, kétfélét főzök. Káposztát magamnak, pörit neki :)

      Törlés
  2. Jól tetted, hogy engedted a gyerekedet suliba menni, nem a gyerekek részvételével kell megoldani a problémákat, melyek természetesen sajnos vannak!
    Lilla

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi. Bár a nézetem teljesen más, végül is azt mondta neki jó napja volt. A matek témazárója négyes lett, volt olyan óra ami el is maradt, rajzoltak, beszélgettek.

      Törlés

Megjegyzés küldése