Amikor a maradékokból

készül egy tök szuper pogácsa. Volt a hűtőben két hete lejárt túróm (a lejárt túrótól nem kell félni, nyugodtan felhasználhatjuk pogácsához, túrós sajtos sós sütikhez, amiknek a tésztájába kell) egy csomag juhtúrós körözöttem, ami a mai napig volt szavidős, 10 dkg medvehagyma és más apróság amit el kellett használnom. Ebből született meg az a pogácsa, amit én még máshol nem olvastam - igaz nem is kerestem rá - így lehet én találtam fel a spanyol viaszt, neeeeeeeem :D de ha valaki már csinált ilyet, akkor biztosan tudja, hogy néha a véletlenek hoznak össze egy jó kis receptet. 

Körözöttes medvehagymás pogácsa egészségesen

25 dkg túró
10 dkg tömlős juhtúrós körözött
10 dkg medvehagyma apróra vágva
25 dkg vaj
25 dkg teljes kiőrlésű tönköly liszt (Nagymama lisztjei közül szoktam venni)
kb. 15 dkg zabpehely liszt (ezt nem tudom pontosan, annyit raktam hozzá, hogy a tészta jó ruganyos legyen, de semmiképpen sem kemény)
só ízlés szerint

Az egészet jól összegyúrom, ujjnyi vastagra nyújtom, tojással megkenem és füstölt sajttal megszórom. 200 fokra előmelegített sütőben sütöm légkeveréssel, amikor beraktam visszavettem 180 fokra a hőmérsékletet. Szép pirosra sütöm. Nagyon finom lett, jól érezhető a juhtúró és a medvehagyma íze. 


Gyors fotó az eddig kisültekről :)

Megjegyzések

  1. Elhiszem, hogy finom lett, én is gyakran túróval csinálom a pogácsát, vagy mást kutyulok bele, a medvehagyma ráadás ebben az esetben.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A körözöttől féltem, hogy vajon nem rontja e el, de végül is hülyeség már rájöttem, hiszen az is túró elsősorban. :D

      Törlés
  2. Ó, ez finom lehet. Tegnap annyi medvehagymást láttunk. természetesen mind tájvédelmi körzetben. :-)
    Már mindenhez zabos dolgokat használunk, teljes kiőrlésűt és zabpehelylisztet... nagyon szeretem. :-)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése