Egy hete már

hogy nem írtam. Egy hete már, hogy együtt vagyunk és az élet lassan a régi kerékvágásban folyik tovább. Elég nehezen az az igazság. A visszaszokás a korábbi léthez mindig nehéz, hiába is tagadom. Túl egy hülyeség miatti veszekedésen, egy nagy esti lelkizésen, minden apróságon és hülyeségen az élet megy tovább és kész. A napokat kint töltjük leginkább a kertben, sokat pihentünk, ma iskola sem volt, holnap viszont kettőnknek már munka. Holnap délután egy apró program, ami lehet naggyá növi ki magát a végén, de ez még nem biztos még én is bizonytalan vagyok ezzel kapcsolatban. A kapura várjuk az árajánlatot, a kert lassan szépül a tó valószínű nagyobb lesz. Még csak egy hét telt el sok minden nem történt vagy még is? Július közepéig biztosan hárman, addig valami kis nyaralást kellene összehozni, pár naposat. A medencét kitisztítottuk, talán két hét múlva (május 1) már tele is lehet engedni, hiszen a strandok is akkor szoktak nyitni. 
Internetet a minimálisra csökkentettem, leginkább most olvasok, sokat sokat. A neten, ha bekapcsolom a gépem kerteket böngészek és kertes műsorokat nézek a Spektrum Home műsorai közül. Rengeteg tervem van a kerttel, hogy még otthonosabbá tegyem, de az az igazság, hogy a növényeknek sajnos elég húzós áruk van. Nekünk meg elég nagy kertünk. Majd meglátom, de kardvirágot, na azt biztosan szeretnék! Azt már eldöntöttem, sokat és színeset. 

Megyek is még vár rám két adag tiszta, kiteregetni való ruha.

Megjegyzések

  1. A növények drágaságáról szólva, nem tudom hány barátod, ismerősöd van, akiknek kertjük is van, de nekem a legtöbb növény ilyen helyekről származik. A gyümölcsfák közül kb. felét vásároltam, mint a sárgabarackfákat, szilvafákat, meggyfákat. De a másik fele egyéb helyekről, pl. a két diófám a kerti veteményesben talált magoncból lett. Egy-egy cseresznye, meggy és almafa szintén magonc. A két nagyszemű ringlószilvafa szintén ismerősöktől kapott hajtás.
    A borostyánt a kerítésre felfuttatáshoz az erdőből hoztam hajtásokat.
    A barátnőmtől kaptam sárga virágú loncot, ami a terasz oldalán fut, és jázminbokorhajtásokat. Ezen kívül tőle kaptam az összes virághagymát, ami évelő, és eléggé szapora, mint a jácint, nárcisz, tulipán. Minden virágmagot ismerősöknél, barátoknál gyűjtöttem.
    De ez visszafelé is működik, amiből nekem van sok, azokat osztogatom.
    Korábban vettem két kis bokor levendulát, és most már az is annyira megbokrosodott, hogy lehet hajtásokat nevelni belőle. Már két éve gyűjtöm róla a levendula virágokat illatosító kis párnákba.
    Szóval, idő kell, míg benépesül a kert, hiszen ez a természet rendje. Közben megtanít a türelemre, és a barátságra is :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, hogy ilyen sokat írtál! Amiket írsz, azt mi is így szoktuk, adunk, kapunk alapon. Viszont sajnos a legtöbb ismerősünk, barátunk panelben lakik és ők ugye nem kertészkednek. Amiket meg néztem, azok meg inkább a tó meg amit írtam a kert északibb, nedvesebb részébe kellene, na olyanokat meg nem tudtam eddig még szedni, bár tervben van nagyon is, hogy erdőből is hozunk, itt van egy karnyújtásnyira és már a kertben is van olyan bokor és növény, ami onnan van. Pár éve már hoztunk innen onnan. A labdarózsáim pl. Balatonfenyvesről van, két kis hajtást törtünk le a legnagyobb melegben jöttek haza velünk és idén végre mind a kettőn van két kis pompom :) Szóval ezek megvannak a gyűjtögetés, meg a cserebere de amiket szeretnék még azokat sajnos lehet csak kertészetben tudom megvenni. A kertünk fél hektár, szóval van még hely bőven. :)

      Törlés
    2. A levendulákat hogyan szaporítod? Csak letörsz belőlük, földbe dugod és kész? Mert nekem is van már két fajta virágú, 6 nagy bokor összesen és még van olyan hely ahova szeretnék ültetni.

      Törlés
    3. Legalkalmasabb a dugványozás, tavasszal, vagy később, a virágzás után l0 cm-es darabot letörve, az alsó leveleit le kell szedni, és alkalmas cserepes földben nevelgetni. Az egyik barátnőm imád ezzel pepecselni minden évben, sőt, még levendula zsákocskákat is nagy tömegben megtölt és eladja.
      Nem mondhatni, hogy szakértő vagyok kertészkedésben, de igyekszem :)
      Ma pl. nem halogattam végre, és levágott, száraz fűvel borítottam be a földieper földjét, azaz mulcsoztam. Ez több okból jó, hogy nem ér a földre, a gyümölcs, talán a meztelen csigáknak is szúrós így, és nem támadják meg, a föld is nedvességet tart, és nem gazosodik így.
      Gondolom a virágágyásokban is szép a különböző dekoratív mulcs is, de még nem próbáltam.

      Törlés
    4. Van egy élvezetes videó a mulcsozásról, egy idős nő zsebkendőnyi területen való kertészkedéséről :)
      itt megnézheted

      Törlés
    5. Köszi! Megnézem:) Mi szalmát szoktunk az eper közé szórni.

      Törlés
  2. Nekem az orgonabokor alá jönnek növények. Gondolom madarak potyogtatják el a magjaikat. Aztán ástam ki "hortenziát" kétszer, mint hajtást, kiderül az egyik kecskerágó, a másik fagyal. Ezek is így érkezhettek az ágai közé. Szóval érdemes a bokrok alatt is körülnézni. Vannak fent filmek a levendula szaporításáról a jutubon. Keress rá.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Youtube, miért nem jutott eszembe? Csirke szétbontását már néztem ott :D :D

      Törlés
  3. Nálunk is, detto, mint ahogy Kincse írta, adunk-kapunk. Még az is természetes valahol, hogy ha valakinél látok valamit - de nem közeli ismerős, csakhát falubeli - valahogy kérek tőle, és úgy tudnak örülni :), pláne az idősebbek.
    A mulcsozás engem is érdekel, mindjárt megnézem. Tavaly sajnos a fele eper kárba veszett, amiért leért a földre, és egyszerűen elrohadt, megették a csigák stb. Idén nem ültettem szét, elég dzsumbujos, nem tudom, így alá lehet-e teríteni a füvet.
    Még mindig a dmkert onlin boltot tudom ajánlani, szerintem ott egészen olcsók a növények, nekem mindegyik megéledt, amit vásároltam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt nem is ismerem a dmboltot :O Mi most magas ágyásba is ültettünk epret, kiváncsi leszek milyen lesz.

      Törlés
  4. Amennyiben valamilyen formában tudsz /vagy az idebetérő olvasók közül bárki/, kérlek tedd meg, köszönet érte! Anikó

    https://hu-hu.facebook.com/pages/P%C3%A9cs-%C3%A9s-k%C3%B6rny%C3%A9ke-cic%C3%A1inak-ment%C3%A9se-%C3%A9s-%C3%B6r%C3%B6kbe-ad%C3%A1sa/503137759741556

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése