A szelektálásról és más egyébről

kovtama | 11:30:00 | | | | | |
Ugye voltak ezek a hülye esős napok (és ugye egy darabig vége??!!!) én pedig ahogy időm és kedvem volt úgy raktam rendet apránként hol a konyhában, hol szekrényekben, hálószobában, itt ott. Pakolás közben véletlenül a kezembe akadt az Éva magazin, amit emlékszem azért vettem meg, mert megfogott a címlapja Csobot Adél volt éppen rajta és egy pont olyan korú "csaj", mint én és a terhességről, gyerekvállalásról volt szó. (huszonévesen vagy negyven felett) Kedvelem ezt a szeleburdi, ámde egyáltalán nem komolytalan és mindig életvidám kislányt (már nem is annyira kicsi) és érdekelt a cikk is, úgy hogy megvettem. Régebben többször  megvettem az Évát, de mióta ebben az újságban is rengeteg a reklám, számomra semmit mondó dolgok vagy amik tetszenek, termékek azok meg nem az én pénztárcámhoz vannak kitalálva, így szépen leszoktam erről is. Maradt pár szuper kertes és egy két lakberendezős magazin. Na de a lényeg, hogy ebben a számban volt a szelektálásról pár tényleg jó tanács, amit azért picit átformáltam a saját kedvemre, le is írom. Szóval az alapgondolatok a magazinból.



Íme azok a dolgok, amelyekre tuti nem lesz már többé szükséged, még ha jelen pillanatban azt gondolod, hogy de.
  1. Rossz háztartási gépek, elektromos ketyerék.
  2. Durván sérült, eltört, elszakadt bútorok, amelyeket már nem érdemes se megcsináltatni, se átformálni, felhasználni arra, hogy más funkciót töltsön be. Nem minden szép még átalakítva sem, hiába divat most a "lepukkantból" újat varázsolni! Sokszor a végeredmény egy igen elfuserált, számodra is csak egy két napig szerethető dolog lesz, amire aztán rájössz, hogy még sem lett jó. Na jó, kivételek persze vannak. :)
  3. Ezeréves magnó- és videó kazetták , amelyek már rég megvannak digitális formában is és különben se szoktad nézegetni őket. ( mi tavaly szabadultunk meg tőlük :D )
  4. Szakadt, lukas, olyan foltos ruhák, amiken már tényleg semmi sem segíthet. Az ilyeneket ne húzzuk fel itthonra se! A "játszós" ruha se jelenti azt, hogy el kell hanyagolni magunkat.
  5. Ezeréves reklámújságok, magazinok. Persze, vannak azok a magazinok, amiket pár év múlva is szívesen olvas az ember vagy ötleteket meríthet belőlük lakás szépítéshez pl. azokat nem kell kidobni, de azért a többség lehet, hogy egyszer olvasós. (mondjuk én ilyet szinte soha vagy nagyon ritkán veszek, max. nyaraláskor)
  6. Lejárt szavatosságú szépségápolási termékek. Nem azok amik csak egy két hete, tusfürdők esetében 1 hónap pl. de a sminkes dolgoknál szerintem muszáj óvatosnak lenni, simán lehet, hogy a begyulladt szemünket egy ezer éves szempilla spirálnak köszönhetjük. (tehát tusfürdők, testápolók, sminkes cuccok).
  7. Megjavíthatatlan, törött díszek, karácsonyfaégők. Az égőkkel tényleg jó vigyázni, komoly tűzesetek lehetnek miattuk.
  8. Könyvek, amelyeket soha nem olvastál el  és fel sem merül benned, hogy valaha elolvasd csak megvetted belenéztél és rájöttél, hogy nem tetszik. Kidobni nem kell, könyvet nem dobunk el, de más lehet örülne neki! Ajándékozd el.
  9. Ezeréves születésnapi köszöntők, meghívók. Tegyél el egy-kettőt a különlegesebb, emlékezetesebbek közül ha emlékezni akarsz, de aztán a többinek legyen huss.
  10. Papírok, jegyzetek, cetlik, amiknek soha többé nem veszed hasznát. Vagy ha úgy gondolod hátha jó lesz másold át egy naptárba vagy jegyzetfüzetbe.
  11. Félpár dolgok (kesztyűk, zoknik).
  12. Ezer éve beszáradt, tönkrement festékek, lakkok, ragasztók, stb. amiket akkor vettél, mikor úgy gondoltad majd te mindent felújítasz, átfestesz. Aztán elszállt az ihlet. (jesszus, ez én vagyok :D )
  13. Megmenthetetlenül elhervadt cserepes virágok
  14. Papír formájú receptek, a neten úgy is fent vannak. De ha nem akarod a kipróbáltaknak vegyél egy szép füzetet és ragaszd bele. Én is így tettem vettem egy olyat, amit mindig bővíthetek újabb belevaló papírral, kívül kemény fedeles így örökös darab. Majd jó lesz a menyemnek. :D
  15. Régi naptárak, kalendáriumok – az előző évit nem baj, ha megtartod, mert esetleg van benne egy két jegyzet, ( bár az a legjobb, ha mindig átmásolod év végén az újba pl. születésnapok dátuma) de szinte biztos vagyok benne, hogy sokan még a pár évvel ezelőttit is elteszik.
Szerintem, ha valaki végig  megy ezeken a pontokon már elég sok mindent megtesz azért, hogy rendezettebbnek tűnjön az élete és megszabaduljon jó pár "jó lesz még valamire" dologtól.  

Más.

Tegnap elővettem Petrik Adrien A másik kert könyvét.

Eszembe jutott, hogy ahova én ültetgetni szeretnék elsősorban - ha végre készen lesz a kerítésünk- az főleg olyan helyen lesz, ami árnyékosabb, a kis kerti tavunkhoz közelibb rész és az ő kertje főleg olyan résszel van tele, ahova kevesebb napfény jut, tehát onnan simán meríthetek ötleteket.
Amúgy is ilyenkor tavasszal és nyáron kezembe kerül a kertes és a hideg szódás könyve, ősszel meg mindig a házépítésről írt könyvét kezdem el olvasni.  Nagyon szeretem a könyveit és alig várom, hogy írjon még! Bármiről. :) 


A kihagyom a vacsorát és esetleg joghurtot vagy gyümölcsöt vagy zöldséget rágok esténként az tegnap dugába dőlt. Ugyan is a férjem olyan vacsit csinált, hogy basszus ketté áll a fülem  ugyan csak picit ettem belőle, de még is csak ettem. 
Szóval először jól átsütött, hogy kérget kapjon egy sózott, borsozott szép darab sertésszűz pecsenyét. Majd berakta pár percre a sütőbe, hogy kicsit átsüljön. Anyám, már ekkor is olyan illatok szálltak....
Csinált fehérboros kéksajtos mártást, szigorúan 30%-os tejszínnel. Szerinte muszáj rendes, zsíros cuccot rakni hozzá, ez nem jó mindenféle "vigyázunkazalakunkra" löttyökkel. Egyébként tényleg nem. A mindenféle szószoknak tényleg jobban áll a testes alap.
Kifőzött hozzá spenótos taglietellét. Összevágott jégsalátát. Aztán madársalátából készített salátát, ami balzsamecetes krémmel meg mindenféle fűszerrel volt leöntve. Kellett volna képet csinálni az egész vacsiról, mert olyan szép volt a végeredmény, na majd máskor :)
Hát szóval na. Igaz, hogy csak egy szelet hús volt a tányéromon két villányi tésztával és salátával, de azért nem egy diétás cucc. 
Most kompenzálok, reggelire gyümölcssalátát ettem, tízóraira natur joghurtot, aztán ebédre salátát fogok, fetával. Este pedig valószínű tejfölös túrót és tojásrántottát. Este szuper választás a fehérje az egészséges életmódhoz. :)
A férjemet pedig ma tuti nem engedem a konyhába. :D

7 megjegyzés:

  1. Teljesen összeszégyelltem magam a pontokat olvasva... anyám :D, pont ez vagyok...
    A másik kert-et nem tudom megvenni :(. Mert nincs. Seholse.

    VálaszTörlés
  2. Itt a könyv :P Leárazva!! http://www.nlkonyvklub.hu/termekek/18515/a_masik_kert/

    VálaszTörlés
  3. Én is küzdöm néha ezzel a szelektálási hadművelettel. Nálam a ruhák és a könyvek szaporodnak illetéktelenül, és nehéz megbirkóznom velük.
    Ráadásul szeretek gyűjtögetni szép dobozokat, ami "lehet, hogy jó lesz valamire". :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A könyv az nálam is szent :D Bár most, hogy már évek óta ebook-ot használok lényegesen kevesebbet veszek, mert szinte azonnal ott van neten, ahogy megjelenik. Persze azért elcsábulok egyszer egyszer, főleg ha valami miatt még is várni kell rá. :) Igazából én nem vagyok nagy gyűjtögető, könnyen megválok dolgoktól.

      Törlés
  4. Szia! Megírnád, hogyan vált be az új olvasód? Könnyű kezelni? Én még csak kacérkodom vele. A gyerekeim azt mondják minek, nem utazom annyit... Neked könnyű volt megszokni? Egyébként sok általad ajánlott könyvet elolvastam már, köszi a Könyves Hétfőket! És gratulálok a blogodhoz, jó olvasgatni!
    Kati

    VálaszTörlés
  5. 16. Hiányos gyerekjátékok, "semmire" nem használható gyerekjátékok, hónapok óta elő nem vett gyerekjátékok...
    :D

    Egyébként én gyűjtögetős vagyok, de azért évente egyszer-kétszer nagy fellángolásomban szelektálok. Ruhákat mindenképpen, de mást is. Játékokat pl. szoktunk vinni a bölcsibe, oviba, rokon gyereknek, és még jónak is érzem magam tőle.

    VálaszTörlés
  6. Én ennek alapján selejtezek, és bizony hatékony... sőt, szerintem még lehetne bővíteni a pontokat... dobj ki (ajándékozz el) mindent, ami elromlott, elszakadt, nem javítható, nem használod... :)

    VálaszTörlés