Süti ajánló :) és más egyéb

kovtama | 5:39:00 | | | |
Jajaj tegnap olyan finom sütit sütöttem, hogy ihaj. A recept INNEN.
Aki még nem próbálta az mihamarabb süsse meg, mert ez tényleg totál Raffaello. Jó ez a bögrés kiszerelés is, nem kell mindent koszolni, elég hozzá egy bögre meg egy tál. Amúgy én semmit, de semmit nem kutyultam össze külön a tésztához, fogtam aztán mindent egy tálba zutty beleöntöttem és együtt kavartam el mindent. A fene fog a tojásos kulimásznak külön tálat elővenni. Ti se tegyétek, tökéletes volt minden úgy, hogy szépen egymás tetejére öntöttem, aztán meg egy fakanállal jól elkevertem. A tetejére sem mértem ki a kókuszt csak úgy szórtam rá, hogy jó sok legyen rajta és a porcukorral is így tettem. Szépen megsült, aztán ráöntöttem a tejszínt és akkor majdnem dobtam egy hátast, mert először megállt a tepsiben és a sütin a sűrű krém és itt kicsit elgondolkodtam, hogy majd kanállal fogják a fiúk megenni, de ahogy állt a kulimász szépen magába szívta a süti és tényleg nem áztatta el az egészet, hanem szaftos lett a tészta a teteje meg krémes. Csak egy kis kockát kóstoltam a biztonság kedvéért, de már most azt mondom ez lesz az egyik kedvenc sütije a családnak, a fiúk szeretik a kókuszt. Simán eltudok képzelni a tetejére egy réteg csokimázat is, lehet legközelebb így fogom csinálni. Csak akkor már Bounty szeletnek fogjuk hívni. :) 

Amúgy annyira rossz idő volt nálunk, egész nap esett mit esett?? szakadt az eső. A férjem életkedve a béka segge alatt volt, nagyon nem is beszéltünk mikor hazaértünk Kiskorúval a dolgozónkból, mert ő mérgében elaludt, én meg nekiálltam a sütinek meg a lecsónak. Aztán még mindig aludt így fogtam magam és Kiskorú szobáját portalanítottam, meg átnéztem a sulis dolgait. Reggel úgy indult el a suliba, hogy rossz napja lesz, mert ugye ez a heppje, hogy ha rossz az idő akkor csak rossz dolgok történnek vele, de nem így lett. Töri dolgozatra ötöst kapott, éppen reggel a kocsiban jegyeztem meg, hogy ezer éve át sem vettem vele az anyagokat, azt sem tudom már hol tartanak és különben is jó pár hete nem írtak dolgozatot és tuti most fogja megkapni élete első karóját töriből, mert tanul egyáltalán rá?? hát nem így történt. Én nem értem ezt a gyereket ragadnak rá az évszámok, meg a történelem úgy maga az egész, bezzeg a matek, na az a mumus. Matekból is írtak, azt mondta, hogy szerinte jó lett, mindent megtudott csinálni, sőt ő lett kész először (jaaaaaaaaaaajjj) és a tanár az egyik oldalra mindjárt azt mondta, hogy az hibátlan a másikat még nem nézte meg, de legalább ebből már látom, hogy nem lesz egyes. :D A matek az egyetlen tantárgy amitől nem várok sokat, stabil közepest és kész. Bár gondolkodom, hogy jövőre mivel már beleszámít a tovább tanulásba már év elején keresek egy klassz matek tanárt akihez eljárhat, mert én sem vagyok egy zseni matekból, aztán meg ahogy ők tanulják ahhoz meg pláne nem. :/ Egyrészt a tanárnő irtó kemény, másrészt meg a gyerek abszolút nem ilyen beállítottságú, meg le is tojja nagy ívben, pedig állítólag az esze meg van hozzá, hogy jobb legyen belőle ezt a tanárnő mondta - fizikából meg amúgy ötös -  szóval ne várjak tőle ez irányban nagy dolgokat, helyette szuperül tud angolul és keni vágja a törit meg az irodalmat. 
Aztán amikor végeztem a gyerek szobájában és a férjem még mindig aludt rendet raktam a hálóban, elpakoltam a megszáradt ruhákat és a konyhában is rendet raktam a spájzként szolgáló nagy szekrényben. Mindjárt meg is állapítottam, hogy simán elég erre a hónapra az a cucc, ami itthon van, bőven van miből főzni én bizony boltba nem megyek csak a fiúknak kenyérért meg tejért és a zöldség gyümölcs készletért teszem be a lábam. Ugyan is ha nem mondtam volna kifejezetten utálok vásárolni. :/  A férjem meg még mindig aludt......fél nyolc után kelt fel. Addigra már tiszta volt a lakás és készen volt a lecsó meg a süti. A gyerekkel elkezdték nézni az új Dzsungel könyvét, ami a moziban is megy, én meg zuhanyozás után bebújtam az ágyba és olvastam. 
Nagyjából így telt el a tegnapi nap. Most meg iszom a kávém, az eső persze megint csepereg. Fűteni meg ismét kell az időnek hála. :( Szerintem mindenki ki van már, hogy márciusban így megtréfált minket az idő, pólós és rövid nadrágos szerkóban lehetett már kint lenni időnként, most meg van aki a téli kabátjában szaladgál. Engem nem érdekel, hogy nincs megint 25 fok, de a napot azt kérem vissza!!! Különben is már M Á J U S van, nem ééééééééér. :(

9 megjegyzés:

  1. Oks, ez annyira jól hangzik, ez a süti, hogy meg fogom sütni! :)
    Nahátkéremlássuk...
    Tegnap: rendet raktam a garázsban, és az ott lévő nagy szekrényben is, ami a spájz :):):):) (ezen a párhuzamon akkorát mosolyogtam! :) )és felfedeztem, hogy megvettem a százhuszadik babkonzervet (ja, nem, csak az ötödiket :D ) és puddingot is ehetünk vagyegyévig.....
    és hogy tetszett a Dzsungel könyve?
    Eső után kimentem, gumicsimmába, és kószáltam a tökig érő (vizes ) fűben, ésésés...végülis tökjó volt. Átnéztem a kertet :).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó volt a film, angolul néztük (gyerek gyakorolt) de volt hozzá magyar felirat is, ő meg időnként nevetett, hogy nem is ezt mondták ami oda van írva. :) Egyébként 3D-ben lett volna az igazi, meg moziban de legalább volt egy családi délután és a férjem sem nyüsszögött közben az idő miatt.:) Jah én igy voltam a tésztákkal, meg a rizzsel, babkonzervet jó hogy mondod, mert mindig szokott lenni otthon két három doboz chilis bab miatt, most meg nem találtam. :) A sütit mindenképpen csináld meg, tényleg 10 perc összekutyulni vagy még annyi sem és a végeredmény meg szuper.

      Törlés
  2. Lecsó volt nálunk is tegnap este:)
    A matek meg:)!- haha mint az én kisebbik lányom mondta volna- szerintem jó lett! :D No akkor hármas... és őszintén, legyen hármas, nem érdekel, nem matekos és kész, de legalább hármas legyen. Viszont! Nézd meg a matekmindenkinek.hu-t Nagyon jó oldal. Vannak fent ingyenes videók is, nagyon jól magyaráznak és a gyerek megérti, megtanulja belőle amit az órán nem sikerül. Mi idén sokat használtuk az ingyenes videókat, de szerintem elő fogunk rá fizetni Leilának, mert tényleg jó:) Nálunk nem az a gond,hogy nem érti, hanem, hogy nincs elég idő begyakorolni egy egy anyagrészt, hanem rögtön sázmonkérnek, amikor ő még csak félig tudja. Ez van. No nézem is a süti receptet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ahogy írod teljesen úgy hangzik, mintha egy osztályba járnának a gyerkőcök. Ez van itt is, rohanás, alig gyakorlás...:/ Köszi az oldalt mindenképpen megnézem!! Igen, én is így vagyok vele, nem várok már el nagy dolgokat, mindig azt mondom Ádi csak egy hármas legyen a dolgozat az már bőven jó nekünk. Még is mindig annyira izgul, mert fél a tanárnőtől, aki nagyon szigorú. A sütit ajánlom;)

      Törlés
    2. Szerintem ilyen a tanmenet és a nagyon lelkiismeretes tanárok pontosan betartják, a miénk meg olyan. Ami engem még bánt,hogy a gyakorlások nem negyven faladatból állnak nálunk,hanem mondjuk ötből, tízből és ha tudja, minek nyúzzam? De a dolgozatban meg két A/4-es oldal van dugig feladatokkal és bizony a gyerekem, aki szorong és nagyon koncentrál és akarna teljeseíteni el is fárad rendesen mire a végére ér és ront. Ez viszont tanár függő, nem értem, hogy egy kisdolgozat miért nem lehet tényleg kicsi?

      Törlés
    3. Igen. Nálunk voltak még az 1 és a 3 perces dolgozatok tavaly. Ez meg van? A tanárnő a kezében stopperrel mérte az időt és x feladat kellett megcsinálni ennyi idő alatt. Ugye nem kérdezed meg, hogy mikor utálta meg végképp a gyerek a matekot? :/

      Törlés
    4. Mivaaaan....????? nálunk ilyen nincs.... szerencsére.

      Törlés
    5. Aha, ilyen volt alsóban is. Máshol sincs. Mondom én, hogy már bánom hogy ide jár a gyerök :/ :) Agyrém, ennyit tudok mondani. Gondolhatod mennyire kiakadtam én is ezen, alig várom hogy vége legyen a sulinak. Sőt a nyolcadiknak. (hogy aztán az újat tudjam szidni. Neeeeeeeem, remélem :D )

      Törlés
  3. Egy kicsit más kérdés - Petrik Adrientől neked megvan az összes? gondoltam, megrendelem a többi könyvét is, de szeretném tudni, neked a többi is bejött-e, illetve pl. A másik kert-et nem is találom sehol... nem lehet megvenni, vagymivan....

    VálaszTörlés