A kávé után

kovtama | 9:59:00 | | |
reggelire mosolygós barackot és hideg sárgadinnyét eszem. Aprólékosan hámozom meg a barackokat a héja olyan puhán és minden macera mentesen csúszik le a gyümölcsről, hogy pár perc alatt végzek velük. Kis kockákra vágom majd a sárgadinnyével is így teszek. Egy mély müzlis tálba rakom az egészet és egy pici kanál mézet csorgatok rájuk, de valóban csak egy picit. Nem azért, mintha bármelyikük is nem lenne elég édes, csak az íz fokozásáért. Az egész tányért még visszarakom a mélyhűtőbe, hűljön még ott együtt vagy tíz percig a társaság, jól érjenek össze az ízek. Amúgy is jólesik majd a jéghideg gyümölcs a hőmérő 31 fokot mutat és még nincs kilenc óra. A mai nap melegebb lesz, mint tegnap volt.

Lassan írom ezt a bejegyzést, közben újabb kávét készítek. Így működöm reggelente, egyet mikor kinyitom a szemem, egyet akkor iszom mikor már valami reggeli féleség is lecsúszik. Nem túl erős a két kávé, leginkább sok tej vagy tejszín van benne. És egy pici tejszínhab, hétvégente.

Az a baj egyébként már rájöttem, hogy én mindent egyszerre akarok. Mármint itthon a ház körül. Ha kimegyek, akkor lehetőleg a legtöbb mindent szeretnék megcsinálni, legyen a fű rendben, legyenek a virágok is rendben, a gyümölcsfák, ez az...minden. Ahelyett, hogy megtervezném, hogy ma ezt fogom csinálni, de akkor csak azt , másnap pedig mást és így tovább. Így tényleg nagyon elfáradok és hülyeségemben még örömöm sincs benne csak a munka részét látom. Úgy hogy ezentúl biztosan másképp teszem majd és akkor nem is fáradok el nagyon és tudok örülni az elvégzett dolgoknak. 

Ma pedig apróságokon kívül biztos, hogy ez lesz a program délutánra.









8 megjegyzés:

  1. Én is mindent egyszerre akarok, már csak ilyen az ember. Aztán a szervezetem megálljt parancsol. Egyre inkább tanulom a lassítást, tanítja nekem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Meg kell tanulnom! Petrik Adrien milyen jól tudja ezeket a lassítókat :)

      Törlés
  2. Valamikor én is így voltam ezzel de hosszú évek óta már megtervezem, hogy a héten mit kell megcsinálni és fel is írom, amikor elvégeztem ki is pipálom...ez bevált és nem idegesít, hogy aznap nincs kész minden...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elővettem a filofaxomat :) Szerintem így menni fog. :)

      Törlés
  3. Szeretem olvasni a szöszmötöléseidet. Mindig kedvet csinálsz valamihez. Ma a hűtött gyümölcsök a kedvencek.

    VálaszTörlés
  4. Hát, megint leírtad azt, ami én is vagyok.... évek óta küzdök ezzel az elaprózódással - sokmindent, mindent akarok, és nem jutok előre valójában. Jó beosztással, időbeosztással mármint, biztos sikerülne, de egyszerűen ezt csak nagyon ritkán sikerül elérnem... tavasszal-nyáron főleg nem, valahogy akkor tobzódnak a lehetőségek és a tennivalók. Pedig szeretek lassúdni, talán ezért is vonzódom - igen, ezt valahol már leírtam - az őszhöz-télhez.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Detto :D Pedig régen mennyire nem bírtam a szeptember vége október hónapot. Most meg imádom, főleg amikor még napközben langy meleg van, reggel meg olyan jó illatú.

      Törlés