Mikor tegnap

kovtama | 11:03:00 | | | |
összekészítettem ma reggelre a dolgaimat még nem tudtam, hogy ennyire fog fájni a fejem. :( Új zenéket töltöttem fel a lejátszómra, kikészítettem a futós cuccomat, beállítottam az órámat 5-re, de olyan fejfájással ébredtem, hogy azonnal be kellett vennem egy cataflamot a kávé sem segített. Gyanítom, hogy a holnaptól esedékes lehűlést érzem már most. A mai napot még ki kell bírni - állítólag erre 38 fok is lehet - és bár én szeretem a meleget, de most már nekem is sok. Itthon még jó idő van a lakásban, de az irodában nincs klíma és nem túl jó a melegben ülni. :/ Várom már azért, hogy itthon is lehessen egy jó kis kereszthuzatot csinálni és egy kicsit lehűljön a lakás. Tegnap még volt ebéd Kiskorúnak, de mára már rendeltem neki rántott sajtot és így tovább majd minden napra. Azért este szerintem összerittyentek magamnak egy kis tökfőzeléket holnap ebédre a munkahelyre, mert már napok óta azt kívánom kefirrel és jó sok kaporral. Más nem is kell csak úgy magában.

Tegnap levágtam az elvirágzott levenduláimat. Öt bokrom van, de egy egész talicskányi lett. Remélem még egyszer megajándékoznak virágokkal, általában kétszer szoktak minden nyáron. Sokáig éreztem mind két kezemen az illatot, úgy szeretem. Kétféle van.

Azt hiszem általában ilyen van mindenkinek, sötétlila színű, nem túl hosszú szárral. A lepkék és a bogarak jobban kedvelik, mint a lentit. Ebből van három nagy bokor.

Ez egy hosszú szárú, világosabb színű és sokára kinyíló fajta, de nagyon illatos, ebből két hatalmas bokor lett.
A hervadt rózsafejeket is leszedtem, hozzanak újakat, szépeket, illatosakat a bokrok. Ma mindenképpen füvet fogok nyírni este, remélem holnap tényleg esik az eső, mert nem szeretném ha kiégne, viszont muszáj nekiállni, mert ha nem a fél hektár a fejemre nő októberig. :( 

Ma hazafele mindenképpen bemegyek a virágoshoz, tegnap akartam de elmaradt. Körül szeretnék nézni milyen bokrot, virágot tudnék most ültetni a hétvégén a kapu elé és esetleg még az udvarba.  Azt hiszem az egyik hortenziámat a kutya tette tönkre, mert állandóan odajár - csak a bordót kedveli a kéket békén hagyja -  pedig már kapott érte egy egy legyintést. Tuti ő a ludas, mert a másik is ott van és az gyönyörű. Nem tudom mit csináljak ássam ki és rakjam cserépbe, hátha menthető még vagy hagyjam így, mert nyár közepe van és csak reménykedjem, hogy túléli?? Segítség!

9 megjegyzés:

  1. A Hortenziát kerítsd körbe, hogy ne járjon oda a kutyus...de nem biztos, hogy az a baja...ha árnyékos helyen van nem szárad el a virág de ha nap éri pláne a déli órák bizony nem éli túl... csak a fejeket vágd le, a levelek szépek?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csinálok ma képet neked. Árnyékos helyen van mind a kettő és a kék az olyan szép, pedig egy két órát éri a nap. Vágtam le a pirosból, egy két helyen a fejet, egy két helyen pedig a szárát is feléig, mert kiváncsi vagyok hoz e még új hajtást? A szára még biztosan él, ahogy megvágtam szép zöld belül és erős , vastag. A levelei sem olyan szép harsányak és erősek, mint a másiknak. Láttam, hogy többször oda ment a kutya, csak ehhez az egyhez azért gondoltam. Tegnap körbekerítettem, remélem így még menthető bár tényleg nagyon gondolkodom, hogy fogom és kiszedem és megpróbálom beültetni egy nagy cserépbe, hátha ott rendbe jön.

      Törlés
  2. ne ültesd át amikor virágzik mert nem éli túl.. a következő bimbók már csak késő ősszel fognak jönni...fontos, hogy mindég nedves legyen a talaj... gari hortenzia tápot lehet adni neki....savanyú földet kedveli (orchidea föld)...amíg kicsi volt én is dézsába hagytam (nagy dézsába) csak 3 évesen ültettem ki... ősszel kell át ültetni és tavasszal vissza vágni ha akarod...ősszel azért nem szabad mert üreges a szára és a belefolyt víz megfagy és tönkre megy...a lényeg öntözzed mindennap és ilyen melegbe én reggel és este adok neki sőt a körülötte lévő talaj is legyen nedves... ültess mellé még egyet, hogy egymást támogassák és így nem szárad ki a földje...ha van lehetőséged többet is tehetsz oda...lényeg hogy árnyékos nedves legyen...én is ősszel fogom átültetni mert éri a nap és állandóan takargatnom kell... persze azért kell neki nap de csak reggeli vagy a késő délutáni amikor már nem tűz...kb ennyi :)

    VálaszTörlés
  3. A hétvégén, hogy voltunk Pannonhalmán, és ott vannak levendulaültetvények, és előtte héten voltak kint a levendulanapokon azok, akikkel most voltunk (naszóvalérted :) ), a csaj mondta, hogy van a francia és az angol levendula, már nem tudom, melyik melyik.... nekem egyik fajta van, a rövidebb virágú, nagyon-nagyon szeretem, lehet, ma este én is leszedem, hogy még egyszer virágozhassanak. Viszont sajnálom levágni, mert most így száradtan is csodaszép, és eszement jóillatú ott a bejáratnál, mi van, ha kis csünt bokrok maradnak a nyár további részében? mit gondolsz?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én ere válaszolnék ha nem hari :)
      Francia levendula
      http://www.botanikaland.hu/lavandula-stoechas/francia-levendula/
      Angol levendula
      http://www.botanikaland.hu/lavandula-x-intermedia/angol-levendula/
      nyugodtan fent hagyhatód a szárán ha nem akarod használni semmire
      vannak fokozatai mikor mire kell szedni

      A böngésző a botanika kaland ott mindent megtaláltok minden növényre

      Törlés
    2. Krikszi, hát nekem már kb. mindegy, mert én levágtam már a levendulákat, az illatuk még finom volt, de már olyan száraz, nem szép lila. Remélem még hoznak új virágokat nyár végéig, eddig még mindig jöttek rajtuk újak. Ahogy Évát olvasom, na én aztán tök béna kertész vagyok. :/ A Hortenziákat úgy kezelem, ahogy írtad Éva, árnyék, naponta több liter víz....de majd ha a piros kibírja őszig akkor tuti átültetem máshova és vissza fogom metszeni! Akkor most nyáron hagyom és próbálkozom, hogy élje túl. Még mindig a kutyára gyanakszom erősen, mert a kéket is úgy gondozom, ahogy a másikat és az gyönyörűen hajt. Na, majd meglátom. Köszi a segítséget!!!

      Törlés
  4. Itt egy cikk:
    http://www.botanikaland.hu/hydrangea-macrophylla/kerti-hortenzia/
    és azon belül vannak
    Színváltozatok
    Kapcsolódó cikkek
    érdemes olvasgatni

    VálaszTörlés