Aki ismeri

kovtama | 8:56:00 | | |
M.C. Beaton Agatha Raisin sorozatának könyveit biztosan örül annak, hogy elkészült a könyvekből a tv sorozat is. 
A könyvekből nálunk eddig 19 rész jelent meg. Érdemes sorrendben olvasni őket mert így ismerhetünk meg minden szereplőt, de a könyvek önmagukban is megállják a helyüket.


A könyvek főszereplője egy egyedülálló és céltudatos reklámügynök (Agatha), aki megunja a londoni zsivajt, így vidékre költözik. Cotswoldsban vesz egy régi házat és itt kezd új életet. Aki szereti a vidéki angliát már csak ezért is nézze meg, mert gyönyörű tájakat és régi házakat láthatunk benne.
A kis faluban unalom vár rá, egészen addig, amíg gyilkosság nem történik, Agatha pedig az események középpontjába csöppen.


képek: google



Beaton jól adagolja a krimit és a romantikát valamint a  kisvárosi életről szóló sorozatokra jellemző humort, leírásokat.
Nekünk csajoknak ugyanúgy lehet limonádés nyári olvasmány, de egy olyan könyv is, amit egy téli napon forró teát szürcsölve olvashatunk puha takaróba bugyolálva. Egy kötetet gyorsan kilehet olvasni, de ha egyszer rákap az ember nehéz leállni Agatha történeteivel.

A könyvekről ITT olvashattok bővebben és megnézhetitek mely részek jelentek meg már nálunk. Igazán szórakoztatóak és az ember tényleg beleképzelheti magát egy vidéki élet mindennapjaiba.

 Az első rész a Spenótos halálpite, természetesen a sorozat is ezzel kezdődik.

"Agatha Raisin, az egyedülálló, célratörő reklámügynök eladja cégét, felszámolja londoni életét és leköltözik a mesés nyugalmú, festői Cotswoldsba. Ám a vágyott életről kiderül, hogy borzalmasan unalmas. Agatha, hogy unalmát elűzze, benevez a helyi pitesütő versenyre. Mivel fogalma sincs sütésről-főzésről, vesz egy kész pitét a londoni ismerős boltban, és sajátjaként nevezi be. Még a zsűri elnökét, a helybeli Cummings-Browne ezredest is megpróbálja megvesztegetni, de nem ő nyer. Ám a verseny végeztével az ezredes hazaviszi a süteményt, megeszi és meghal. Kiderül, hogy a pite spenótjába gyilkos csomorika keveredett. A rendőrség ugyan véletlen balesetként zárja le az ügyet, ám Agatha gyilkosságra gyanakszik és nyomozni kezd…"

Megmondom őszintén a főszereplő Agathát egyáltalán nem ilyennek képzeltem el. A filmbeli szőke, csini , középkorú nő helyett én inkább egy barna hajú, szolid kiskosztümös, kicsit idősebb hölgyet képzeltem el és az írónő is inkább ilyennek írta meg a karaktert. Szóval a filmben eltértek egy két dologtól, ami szerintem nem tett jót neki, de ha elrugaszkodunk a könyvtől akkor egy nézhető, kikapcsolódós történetbe csöppenünk.

A sorozat első részét a Duna tévén vetítették, de aki nem látta az ITT nézheti meg. 

2 megjegyzés:

  1. Ó,majd megnézem. Nagy kedvencem a sorozat. Ez a baj a könyvekből készült filmekkel. Barna. túlsúlyos kissé, és jó lábú ahogy emlékszem rá. Én sem ilyennek képzeltem el. Éppen arra gondoltam, mikor olvasni kezdtelek vajon kivel játszatták el?

    VálaszTörlés
  2. Én csak az első kötetét olvastam, de annyira gagyinak találtam és nem volt benne egy szimpatikus szereplő sem, hogy feladtam. Pedig ezt az angol kisvárosi hangulatot imádni szoktam:(

    VálaszTörlés