Egészen tegnap

kovtama | 14:46:00 | | |
délutánig azt hittem vasárnap van. Aztán valamikor este hét fele jutott eszembe, hogy még csak szombat és holnap is lesz egy nap a hétvégéből. Hurrá! Lesz még időm kint kertet rendezni. Nincs hozzá igazán mindig kedvem és már napok óta nem csináltam semmit, muszáj. A rózsák nagy része elnyílt le kell vágni az elvirágzott fejeket, hogy hozzanak még sokat amíg ilyen jó idő van. Amennyire az őszt vártuk sokan a blogvilágban annyira lett nyár az utóbbi napokban. Nem baj ez, végül is jó így, mert sokat lehet még kinti programokat tervezni és ha hazajön a férjem (a jövő héten) lehet folytatni az elmaradt udvar rendezést, a jövő évi tavaszi virágok ültetését, kicsit össze és átrendezni a kint dolgokat és ezért is nézek kertes képeket a pinteresten.

Olyan meleg, párás idő volt hogy a kutya a nap nagyobb részében csak lihegett és az árnyékban fetrengett, aztán amikor késő délután kimentem ( a fejfájásom jó későn, de elállt) egyből ott volt a sarkamban, segíteni akart füvet nyírni és közben hozta a lehullott almákat ajándékba. A fű lenyírva, de a többi - gazolás, virágok, nyár végi metszések - ma estefele. A kiültetett leanderek óriásira nőttek, még sosem volt egyik sem ilyen szép egészséges! Hogyan fogjuk kiásni őket majd október vége fele nem tudom, de remélem túléli mindegyik, mert gyönyörűek.

Ma már voltam kint megetettük a kutyát, macskát, papagájokat de nagyon meleg van. Ha nem látnám a lehullott leveleket azt hinném, hogy nyár közepe van.

Hirtelen ötletből kimosom a kis futószőnyegeket, talán nem lesz már nagyon ilyen lehetőségem tél előtt. Estig megszáradhatnak. És vár még rám egy fürdőszoba és wc takarítás is.

Itt jut eszembe. Ti szoktatok ősszel nagytakarítást csinálni?
Ha nem számolom a karácsonyi előtti mizériát, akkor a legtöbben (na jó én biztos) tavasszal és ősszel takarítok egy jó nagyot.
Szerintem amúgy is ebben a két évszakban változunk sokat. Tavasszal levesszük a téli ruhákat, valahogy együtt frissülünk fel a környezettel azt érezzük, hogy valami új dolog kezdődik el kint a természetben és bennünk is. A sötét kezd kivilágosodni, lomtalanítunk, ablakokat mosunk, úgy érezzük az egész világot felakarjuk forgatni.Színeket szeretnénk látni, új külsőt magunknak és a lakásunknak is. Előtérbe kerülnek a pasztell és a halvány árnyalatok, a harsány, friss zöldek, kinek mi illik a lakás berendezéséhez.
Aztán az ősz. Vége a nyári rendszertelenségnek, a ráérünk még dolgoknak, a lazításnak, jönnek a hétköznapok, munkával, iskolával, a többet otthon pihenünk dolgokkal.
Lassan elpakoljuk a nyári ruhákat, átnézzük az őszi és a téli dolgainkat és jobban észrevesszük az elhanyagolt lakásrészeket, amiket nyáron lazán vettük. Szeretnénk új ruhát adni a lakás belsejére is, a mélyebb, melegebb, testesebb színeket keressük, egy egy kockás pléd vagy bordós, barnás, sárgás kiegészítő sokat segít ebben, de természetesen figyelembe véve, hogy milyenek a bútoraink, mi illik hozzánk. Apróságokkal sok mindent ellehet érni.

Tervezzük meg, hogy mikor mit csinálunk meg. Előszoba, konyha, nappali, háló, gyerekszoba, fürdő, wc, kamra. Felesleges egyszerre felforgatni a házat, mert nagy munka és úgy sem lesz rá elég egy két nap, ha igazán alaposak vagyunk.
Legyen benne a lámpabúrák portalanításától kezdve a mindenféle polcok kipakolása és ecetes áttörölgetése, gardrób átnézése, akár átrendezése, az őszi cipőktől kezdve a ruhákig minden. Karnis és függöny mosás, szekrények elhúzása, porszívózás és egy alapos felmosás. Ha van hozzá kedvünk és mindenre szánunk időt a karácsonyi nagytakarítást biztos, hogy megússzuk.

Az ebéddel nem kell bajlódnom, marad tegnapról baconbe göngyölt csirkemell, majd csak egy kis barna rizst főzök hozzá és valami salátát.

Ez a hétvége ilyen nyugisan telik, mert a jövő hét már mozgalmas lesz. Elkezdődik az iskola, már tanulással fog telni a délelőtt, hazajön a férjem úgy hogy itthon is pörgősebben telnek majd a napok, ahogy ismerem. Decemberig biztosan lesz egy két ötlete amit megakar csinálni, nem fogunk tétlenkedni. Programokat is szeretnénk az biztos, hogy Dunaföldvárra megyünk egyik nap a halászcsárdába, ami már lassan hagyománnyá válik ha hazajön.

Kivételesen örülök most a nyári időnek, mert annyi dolog van még amit a hűvös és esős idő előtt el kell végezni és a programokhoz is jobb a meleg, esőmentes ősz.

Itt tartottam, mikor ismét elment a netem. :/ Úgy hogy kivételesen ahelyett, hogy bosszankodtam volna nekiálltam az itt felvázolt őszi nagytakarítás egy részének. Kipakoltam a gardróbot csontig, letörölgettem a polcokat, új levendula csokrokat raktam molyok ellen, átnéztem a ruhákat, kimostam a férjem őszi nadrágjait, vastagabb hosszú ujjú pólóit. Leszedtem a pókhálókat, letöröltem a karnisokat.Aztán elhúztam a szekrényeket ez könnyen megy, mert minden bútorunk (gardróbot kivéve) alacsony fenyő, elmozdítható a helyéről. Felmostam, felporszívóztam  mögöttük, vissza a helyükre, átnéztem a fiókokat, kidobtam a régi papírokat, számlákat, amik már nem kellenek. Aztán ugyan ezt a gyereknél is megtettem, segített szortírozni, elhúzni a szekrényeket, porszívózni. Függönyök is tisztán mentek már vissza az megpucolt ablakokba. A két szobával most egy darabig megvagyok,  hát milyen jó, hogy  gondoskodik a szolgáltató arról, hogy végre tényleg minden sarkot tisztára suvickoljak? Kapják be.
 A jövő hét elejét arra fogom szánni, hogy átnézzem milyen lehetőségek vannak arra, hogy viszonylag megbízható és olcsóbb internet, tv és telefonunk legyen mert ez így tényleg nem állapot. És nem nem azért, mintha internet nélkül ne találnánk fel magunkat, hanem mert nem kevés pénzünk megy el arra, hogy ezért egy ilyen minősíthetetlen és egyre rosszabb szolgáltatással megelégedjünk.

Ui:
A bejegyzést kora reggeltől idáig írtam, mikor éppen volt "adás."
Most ment el a szerelő, aki emlékezett ránk mikor 12 évvel ezelőtt csinálta nálunk a netet. Nem net hiba van, hanem kábel hiba több helyen a faluban. Hétfőn jönnek szerelni a bejövő vezetéket. És mondott egy ötletet kitől rendeljem meg az új netünket.Úgy hogy a holnapi napom a mostani lemondásával, tv variálással és az új net kérésével fog telni. Viszlát Telekom!











4 megjegyzés:

  1. Igazad van, tavasszal és ősszel a ruhaváltással egyidőben valahogy rájön az emberre a pakolhatnék, aztán idővel a takaríthatnék, függönymosással, meg ilyenekkel. És persze ha mások is beszélnek a nagytakarításról, akkor elkezd mocorogni a gondolat, hogy ja, ja, azt is kéne... Mi most jól állunk, a nyári festésnek köszönhetően lent mindenképpen, de szerintem én is fogok még fönt.

    VálaszTörlés
  2. Én az elmúlt heteket már ilyen feladatokkal töltöttem, mostanra is jutott ablakmosás, bútorok mögötti takarítás, stb. Most már egyre jobban okés a ház, két pontot leszámítva, de azokkal is elbírok majd. Nálunk egyébbként este óta szakad az eső :-(

    VálaszTörlés
  3. Próbálom magam rávenni, hogy helységenként pakoljak és rakjak rendet, mert rengeteg idő megy el az összevissza rohangálással... igen én is nekiálltam, tegnap ruhákat pakolásztam, kiválogattam egy csomó trikót, pántosat, amire már valszeg nincs szükség, és felvittem. A konyhát takarítottam át jobban szombaton, lecseréltem a "nyári" függönyt, és agyalok, hogy mivel lehetne feldobni az egészet, mert nagyon fehér, azaz színtelen. Szeretnék valami erősebb sötétítőt pl, meg képeket a falra (haha, két év óta folyamatosan....). Szeretném átrendezni a saját szobámat is, és Mucusét is.

    VálaszTörlés
  4. Nálam szakaszosan jön elő a takarítás utáni "vágy". :D Van olyan, hogy 2 nap alatt mindent olyan puccba vágok, hogy ragyog minden. Van viszont olyan is, amikor felületi takarítás zajlik. Tudod, csak ami kilátszik! :D :D
    Én az állapotoktól is függővé teszem a takarítást. :)
    Szeretem, hogy mindig változatos a fejléced. ♥

    VálaszTörlés