Csak én

kovtama | 7:45:00 |
vagyok fent ma korán reggel. Fél hétkor keltem, még alig kezdett világos lenni. Picit még álmosan raktam meg a cserépkályhát, de olyan jó még is amikor ilyen csend van a házban és jó meginni az első kávét nyugodtan. A nyugodt reggeleket szeretem.  Ha itt ülök a kanapén, mint most és kinézek a nappali ablakán a hatalmasra nőtt fügefa vizesen, álmosan lógó ágait látom. Még tele van érett gyümölcsökkel, rengeteg lett az idén és a sok eső miatt hatalmasakra nőttek. Csak én szeretem, én is csak úgy ahogy van frissen leszedve. Sokat vittem be a munkahelyre is, de sok lepotyogott sajnos képtelenség ennyit megenni. Kár érte. 
Ma már egyértelműen látszik, hogy közeledünk a november felé. Az előbb néztem kint körbe, vizes ködös a reggel, tegnap sok eső esett. A szokásosnál melegebb van már most ez a párás ködösségen is látszik. A kutyus és a macska már a bejáratnál vártak, várták a közös reggelit.
Óvatosan szöszölök a konyhában, ne ébresszek fel senkit. A mosogatógépbe halkan rakom be az elmosandó dolgokat, könnyen megy így a rendrakás, hirtelen sehol semmi koszos tányér, ami szúrja az ember szemét. Majd elindítom a gépet, ha már mindenki felkelt.
A kávégép víztartályát csurig töltöm, ne legyen arra se gond pár napig. Halkan megpucolok egy fél pomelot, egy narancsot ez lesz majd a reggelim, kis mézzel az egésznek a tetején. Kell a c vitamin. A többiek kalácsot esznek vajjal és lekvárral, tudom már előre.  De nem ússzák meg ők sem. Délután egy jó nagy adag gyümölcssalátát csinálok majd, kivi, narancs, banán, gránátalma, pomelo keverékével és jól beléjük tuszkolom. Töltődjön fel az ő vitamin raktáruk is.  Szerencsére minket még nem ért el semmi kórság.
Vár rám még pár függöny kimosása, ebédet már nem kell főznöm, tegnap megcsináltam. Tíz óra körül indulunk a szokásos hétvégi programunkra, ez az egy ami teljesen kiszámítható a mai napban. 


4 megjegyzés:

  1. Minden szavadat olyan nagyon jó volt olvasni! Szeretem a leírásokat. Szeretem a hétköznapi, mindegyikünknek hasonló és így "akár én is lehetnék" érzésű, teljesen közeli hangulatokat. Szinte látom :)
    Nem tudnék reggelire gyümölcsöt enni, ez van. A fügéből miért nem csinálsz lekvárt, vagy nemtommégmitlehet? nekem is rengeteg van másodtermésként, az első lefagyott, akár tavaly, és a második pedig csak minimális részben tud beérni, akár tavaly... egy-egyet hozok be, szerencsére Mucus nagyon szereti. De a szívem szakad meg a sok zöld kicsi gyümölcsöt látva, hogy kárba vész.....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csináltam. Ott áll a padlásfeljáróban lévő polcon már 3 éve. Én nem szeretem a lekvárt, csak ritkán eszem a fiúk pedig nem szeretik a fügét, ergo az ebből készült lekvárt sem :( Amit tudtam vittem, adtam annak akinek tudtam. Ezek már mostani beérések.

      Törlés
    2. Nekem a gyümölcs frissen az igazi, a befőttel is így vagyok. Nagyon nem tudom minek kell lenni, hogy kibontsak egy üveggel :)

      Törlés
  2. Szombat du. "Pláza-cicáztál"?)))
    Amennyiben szereted a gyümölcsös joghurtot, akkor pld. a Lidl-ben kapható krémes görög joghurtba tegyél egy jó adagot az eltett lekváraidból, nagyon finom tud lenni...)))
    Nálam a még nem nagy fügebokorról az első sok termés lefagyott, majd nyár közepén tele lett megint sok termést, melyből 4 db érett be összesen.(

    VálaszTörlés