Egyre korábban

kovtama | 9:58:00 |
kelek fel reggelente. Magamtól ébredek fél öt körül, engedélyezek még egy kis fekvést az ágyban, de háromnegyedkor fent vagyok. Nem mintha nem tudnék még feküdni, aludni viszont már biztosan nem és nem is érdemes, hiszen fél hatkor már mindenképpen felkelnék. Szeretek korán kelni, még ha a kezdeti pár perc nehéz is, mikor kidugom a lábam a paplan alól. De amikor kijövök a nappaliba és kinyitom az ablakokat és bejön a hajnali friss csípős hideg levegő az nagyon jó. Begyújtok a cserépkályhába és mikor már ropog a tűz becsukom az ablakokat, kellőképpen kicserélődött az előző napról elhasználódott levegő már és leülök a frissen főzött kávémmal a csendbe. Semmi mocorgás és jövés menés nem hallatszik be ilyenkor az utcáról sem. Azt hiszem ezt a szokást megtartom akkor is amikor majd szabadságon leszek itthon.
Ma lesz az első nap, hogy zoknit fogok húzni a lábamra. Ez nálam azt jelenti, hogy véglegesen itt az ősz. Sokáig húzom ezt a dolgot, mert szeretek mezítláb lenni de inkább nem kockáztatok meg egy felfázást. 
Ma már hét közepe, másnál is ennyire gyorsan mennek a napok? Felgyorsult a világ, még így is. 

Még 80 nap van karácsonyig. Még nem kezdődött el az őrület az ajándékok és a főznivalók beszerzése terén. Tegnap már gondolkodtunk Kiskorú ajándékán és van is ötletünk, bár ez évről évre nehezebb dolognak tűnik. Már nem kicsi de még nem is nagy, ahogy nő úgy lesz egyre nehezebb ez. Vagy csak nekünk? Persze választhatnánk valami műszaki kütyüt, egy újabb video játékot vagy ilyesmit, de ezektől kiráz a hideg. Könyvet biztos veszek majd, az óvódás kora óta van a fa alatt, bár olvasni ímmel ámmal áll neki, de még mindig reménykedem, hogy idővel jobb lesz. Nem értem én ezt a gyereket, mikor kisebb volt sokkal jobban érdekelte, ráadásul tőlünk meg aztán tényleg látta, hogy nap mint nap olvasunk, tele a polc könyvekkel és még sem. Ez szerintem a mai internetes és okostelefonos világban jellemző leginkább a gyerekekre. Régen, mikor nem volt ennyire virtuális a világ még csak csak több könyvet vettek a kezükbe. Mondjuk az meg "fura", hogy könyvesboltba viszont szívesen jön velem, keres egyet és amíg én nézelődöm ő leül az egyik sarokba és olvas.  

Várom a karácsony előtti nagy lakás felforgatást. A tiszta, friss illatokat, amikor kimosom a függönyöket a felmosás utáni fényes padlót a szikrázó ablakokat ahogy átsüt rajtuk a nap. Megnyugtat a tudat, hogy ilyenkor még a szekrények mögött sincs porcica mert egyenként húzom el őket, szerencsére ez könnyen megy nincsenek nagy nehéz bútoraink és porszívózok, felmosok mögöttük is. Új, ünnepélyesebb ágyneműt húz fel az ember, pirosat, csillagosat, szarvas mintásat (Lidlben lehetett kapni) nektek van ilyen? A hálószobában az ágyat egy lazán odatett piros takaróval is karácsonyivá lehet varázsolni.

Október végén már lehet tervezgetni az ünnepi menüt. Nincs korán a novembernek biztos, hogy hamar vége lesz a nagy ünnepi várakozásban. Össze lehet írni, hogy mit kell beszerezni, sok mindent előre meglehet venni, berakni a fagyasztóba és akkor ez is letudva. Biztosan meg van és nem kapja el az ideg az embert, ha a húsosnál pont elfogy a kacsa vagy a pulyka amit mi is szerettünk volna. De meg is lehet rendelni előre és  főzést megelőző nap csak be kell sétálni érte a húsboltba.
Nézegethetjük az apró sütis recepteket, amiket majd a forró teához ehetünk. Csokis, mákos, citromos, lekváros a sor végtelen. 
Egy szó mint száz, nagyon jó ez a része az évnek. :)


 

14 megjegyzés:

  1. Pont nekem is tegnap jutott az eszembe a karácsonyi készülődés. Az anyukámmal töltöttem a tegnap délutánt és darázsfészket sütöttünk. A konyhát felmelegítette a sütő és a kész sütemény mellé meleg teát ittam. Teljes volt az összhang. A frissen sült édesség illata, a meleg tea, a meleg lakás. Olyan jó volt. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is ezt várom :) Remélem jól vagy.

      Törlés
    2. :) Köszönöm, minden rendben van. Kétszer is közzé tette a bejegyzésem, ne haragudj. Nagyon nyomatékosít a blogger! :)

      Törlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. Én meg nem jutottam el még a KIK-be... de majd ma! :)
    Ötkor ébredek én is sorozatban mostanság - jó lesegetni a sötétben és "ráébredni" az aznapi napra.... szeretem ezeket a sötét reggeleket, végülis mindennek megvan a maga ideje, a behúzódós korai sötét estéknek is. Elmúlik, és elkezdjük várni a másikfajtát, a nyárit, aztán meg fordítva...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szabadságon vagy? Ha igen irigy vagyok!! 8 napom van még, 7 kell a téli szünetre. 1-et szeretnék megtartani a naaaaaaaagy karácsonyi takarításomra, mikor a gyerek még suliban van és ráérek felfordítani a lakást. :)

      Törlés
    2. Dehogy vagyok, elszámolás van :) - de szerda-péntek gyereknek pingpong, és akkor van másfél - ma épp kettő!!! :) - óra szabadom.
      juhééj, nekem még van 13 napom amúgy - 5 a "kötelező", a többivel még garázdálkodhatom...

      Törlés
    3. Na basszus, kérek belőle :D :D

      Törlés
  4. Na, ne már, a végén megfertőztök itt a karácsony-várással! Idén a család jön elvileg, így mi is elkezdünk majd recepteket bújni, meg tervezgetni, tele lesz a ház egy-két napig, aztán meg csak mi... mindkettő jó. Ajándék-ötletig még el sem jutottam, előtte Ákosnak születésnapja (bulit is igényelne, fő a fejem miatta), utána Ábelnek névnapja, nem szokott egyszerű lenni. De mi is díszítjük a házat már november végén, és hangolódunk.

    VálaszTörlés
  5. Én annyira szeretem olvasni ezeket a beszámolóidat!!!! Komolyan. Életszagúak, a szó pozitív értelmében. Nem láttam a házatokat, pár képet igen, de valahogy ott vagyok veled képzeletben, mert olyan jól leírod a dolgokat, hogy veled él az ember :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. Én meg mindig úgy érzem, hogy nem tudok írni. :)

      Törlés
  6. Azt elfeledtem írni, hogy a mezítlábazásnál totál kiakadtam! :D :D - itt röhögnek rajtam a többiek, mert én már nem bírok, csak vastagzokniban és vastagcipőben lenni, és derékmelegítőt hordok az irodában is, és sálban - na jó, az vékonyabb... - feszítek egész nap....
    Jesszus.....!!!! :D

    És nincs kimondottan karácsonyos ágyneműnk, de most, hogy említetted, lehet rendelek a Jézuskától.... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D :D Te, ha tudnád, hogy én télen amikor nincs olyan hideg volt, hogy a csizmámba mezítláb léptem bele és úgy mentem dolgozni. Nagyon utálom amikor van valami a lábamon. :/ Ágyneműnek nem kell kimondottan karácsonyinak lenni, elég egy piros is :) Az már karácsony.

      Törlés
    2. Aztapaszta!..... :D (ez a lábadra vonatkozik....) irtóra bírok fázni!!!! és utálok is....

      Akkor jelentem, most én már téliesítettem az ágynemünket, mert egy piros virágos flanellhuzat van rajta, mióta hideg van.

      Törlés