Mi is beléptünk

kovtama | 6:39:00 | | | |
a kamaszkorba. Jaj. Most már egyre inkább látom és tapasztalom. Nem tudom mit tett az én aranyos kisfiammal az, aki helyette itt van de kérem vissza! :) Tegnap fogadó órán voltam és jajjajjaj. Gyakorlatilag a gyerekem minden tantárgyból egy jeggyel visszacsúszott így szeptember végén. Ja nem, matekból javított. :D Na jó az angol is kiváló. De a többi.....Hát így 3-as, 4-es. És dumál. Órán. Beszélget és kalandozik és beszélget és kalandozik és látszik rajta, hogy nincs ott lélekben csak testben. És van egyes azért, mert nem volt kész a lecke. Úgy hogy most nincs számítógépezés, van helyette ellenőrzés és kikérdezés. Mielőtt valaki nagyon felháborodna ezen, nem csak én gondolom így, hanem a kedves, fiatal laza irodalom tanárnő is ezt javasolta, hogy ő minden 7-es szülőnek ezt szokta mondani. Hogy a hetedik az az év, amikor kb. majdnem mindenki elkezd lefele ereszteni és pont nem a tanulás érdekli őket, pedig ugye ekkor jön be egy csomó új tantárgy sajnos. Sok az egész, ráadásul azt hiszik, hogy ők nagyok, a testük is elkezd ez irányba változni elég erősen , nem találják a helyüket sehol szóval muszáj valahogy közös erővel túlevickélni ezt az évet. Aztán majd nyolcadikban mindenki lenyugszik, meg akkor már kicsit jobban érzik a felelősséget, hogy rá kell kapcsolni, jön a hovamenjektovább szóval az jobb lesz. Hurrá! Addig meg éljük túl. :) Mondjuk én szinte semmit sem aludtam az éjjel. Az igazgató viszont csak jókat mondott róla és hogy az ő óráján sokat jelentkezik és ha ki kell mennie a nyelvi laborból akkor a gyerek mindig hasznosan és értelmesen tölti az időt és angolul olvas vagy angol filmeket néz a gépen amíg ő visszaér a terembe. És hogy megkomolyodott és még arra is emlékszik, hogy harmadikban lelkileg padlón volt a gyerek a külföldi munkától a család szétesése akkor tornyosult benne és hogy mennyire látszik rajta, hogy túljutott ezen. Szóval ő meg dicsérte csak. És hogy az a hármas angol dolgozat az igeidőkről az egy nehéz dolgozat volt  és azon nem kell fennakadni, mert a gyerek amúgy jobban tudja. Beszéd közben pl. hibátlanul alkalmazza, de ha le kell írni akkor néha összekeveri, viszont az órán amikor gyakorolták simán jó volt és ezért nem is értette miért mondta neki, mikor lehetőséget adott a javításra, hogy nem él vele, mert úgy érzi most nem tudna jobbat írni, de megbeszélték hogy  nem baj majd máskor javít. És amúgy minden gyerek szólhat ha éppen valamiért nem tudott készülni előző nap, mindent meglehet beszélni csak tudjon róla a tanár. Mert hogy néma gyereknek ugye....De szerinte is jó irány lehet egy angol szak is akár, ha minden így halad és a nyelvvizsga is nyolcadik év vége előtt. Aztán meg az irodalom tanárnő, aki mellesleg az ofő helyettes is azt mondta, hogy most elég sok vers lesz, amiből könnyen lehet jó jegy, úgy hogy lehet javítani és hogy pszt!. ne mondjuk a gyereknek, de a mostani hetedikes irodalom az minden, de nem rendesen tanítható tananyag. És hogy pl. a Kőszívű ember fiait is mondta, hogy kötelező olvasmány, de ők majd inkább megnézik közösen a filmet és majd így végig mennek rajta, mert úgy sem fogják elolvasni tisztességesen és még is mikor lenne rá idejük? Szóval ilyen szempontból meg tök pozitívan jöttem haza, mindenki segítőkész volt. Lesz nyílt nap majd novemberben ahova már a hetedikeseket is meghívják és lehet majd beszélgetni a Pécsről hívott iskolák igazgatóival, tanáraival hogy adott iskolában mi a felvételi követelmény, milyen szakok vannak stb.stb. Ja és hogy amúgy mindenki nyugodjon meg, mert kb. 9000 hely van a továbbtanulásra, de kb. 7500 gyerek ment tavaly úgy hogy nyugi nagy valószínűséggel mindenki oda fog bekerülni, amit választ (persze azért reálisan kell dönteni) de választani nem egyszerű viszont higgyük el az iskolák tárt karokkal várják a gyerekeket. Én meg majd valahogy rávezetem a gyereket itthon, hogy ne válaszoljon flegmán vagy ne sóhajtozzon, ha megkérem valamire. Vagy ne csapkodja az iskolás könyveit, ha éppen nem megy valami elsőre. Jajajajaj.
Más.
Nagyon várom a téli szünetet. A karácsonyt. Amikor a gyerek itthon van én is szabadságon leszek és az a két hét az év legjobb része, olyan lelassulós. Reggel sokáig van félhomály, gyerek még alszik amikor én felkelek és kávét készítek, majd reggelivel várom. Lassan szöszölünk a lakásban, nyugi van és csend. Főleg, ha még a hó is esik (ami már évek óta nem is akkor volt, mikor téli szünet volt a suliban) akkor van igazán csend. Ezekben a napokban csupa olyan dolgot csinálunk, amit év közben ritkán vagy egyáltalán nem. Ilyenkor kerülnek elő a társasok, a puzzlek, a domino. Van, hogy kora délelőttől későig játszunk. A hidegben jókat sétálunk az erdőben, téli bogyókat gyűjtünk mindenféle bokrokról, jó piros lesz az arcunk mire visszaérünk a házhoz és csinálunk magunknak forró teát meg valami sütit eszünk hozzá. Jó hazaérni. Érdekes módon bár nem szeretem a telet, de a téli sétákat azt nagyon. Aztán meg van, hogy egész nap pizsiben vagyunk és át sem öltözünk. Karácsonyra kacsát sütünk és párolt káposztát, van finom süti és Disney mesék a tévében és közös mozizás itthon, meg mozizás karácsony napján. A karácsonyi mozi hagyománnyá vált. Ezek a nyugis napok mindig jobban feltöltenek mint bármilyen más nyári nyaralás.



10 megjegyzés:

  1. Te, én ezt úgy szerettem olvasni!!! és úgy szeretem, amikor mások ilyen sokat írnak, és én meg mostanában nem vagyok erre képes...
    naszóval, amik eszembe jutottak: az ofő dettó ugyanezeket a dolgokat sorolta fel a gyerekekkel kapcsolatosan: a tanulás nem fél óra, hanem minimum egy-másfél, és kéretik a szülőknek igenis kikérdezni (én kikérdezem), és hogy most vannak abban a korban, hogy ők a legokosabbak, mindenkinél mindent jobban tudnak, mindenki hülye (a tanár és a szülő elsősorban...:D ) és hogy olyan nincs, hogy nem az övöké az utolsó szó.... :D
    Hát ez van, mondjuk ez nem vígasztal, a hajam kihullik....
    Szeptembert úgy kezdtük, hogy talán egy ötöse volt (rajzból...) aztán 2/3, 3/4, négyes, ilyenek.... (ugye, kitűnő tanuló, eh....)
    Ahogy leírtad a telet..... jaj, nagyon várom, és igen, nálunk is pont ilyen az a két hét karácsonyos időszak, imádom....! nyugis, ráérős, otthonos-kuckós, és ha még friss az idő és tiszta, hm..... :) De már ilyenkor is jó bentlenni, tegnap direkte jó volt az esti kujtorgás és megfagyás után hazaesni...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk is 2-es 3-as :( Én nem tudom...soha nem kezdtük így az évet és persze nem fog összedőlni a világ, de az az igazság mit szépítsem, hogy megszoktam hogy a gyerek jól teljesít. Eddig mindig kikérdeztem, tavaly év végéig ezt a szeptembert úgy csináltam végig, hogy szinte soha, mert gondoltam már nagy és nyáron átbeszéltük, hogy én megbízom benne hogy tanul (baromira nem kellene ám neki sok, minden tanár ezt mondta,mert az agya mint a szivacs) és nem kérdezem, csak akkor ha ő akarja hát ez lett a vége. :/ De most reggel mikor jöttünk dolgozni akkor a gyerek mondta, hogy írjunk otthon egy házi órarendet, és osszuk be, hogy mikor van játék idő és mikor tanulás és akkor neki is könnyebb átlátni. Én pedig megdicsértem, hogy ok ez nagyon jó ötlet, lesz házi órarend és milyen okos, hogy ezt igy kitalálta. Remélem lesz haszna! Aztán jól összepuszilgattam :) Ahhhhhhhhhhh bárcsak már december lenne :D

      Törlés
  2. A hetedik tényleg nehéz év.... És nyolcadikra tényleg megkomolyodnak. Pláne a fiúk.
    És a pedagógusok mind nagyon jófejnek és gyereket értő és szerető embernek tűnnek a leírásod alapján. A kölök ötlete a beosztásról meg tündéri, mindenképpen valósítsátok meg, és egyébként is jól jelzi, hogy nem lesz itt nagy baj! :)
    A telet én még nem várom..... Talán, mert annyira kedvelem az őszt is. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyébként tényleg jó fejek és fogadó órán mindig nagyon segítőkészek. Az őszt én is jobban vártam, mint a telet. A télből csak azt a karácsonyi időszakot. Ha annak vége, már a tavaszt. :D

      Törlés
  3. Nálunk is hasonló a helyzet tanulás ügyileg, mint nálatok, pedig hatodikig kitűnő volt a Drágám, tavaly is csak két négyese volt év végén... Egyébként, amit nektek a hetedikre mondtak, hogy nem érdekli őket a tanulás és lejtmenet év, azt nekünk a hatodikra jósolták a tanárok - a többségnél be is jött - de most azt veszem észre, hogy nemcsak a lazaság okozza a rosszabb jegyeket, hanem valahogy nehezebb is és több is minden. Egyébként azon jól szórakoztam, hogy pont én is ezeket mondogattam itthon, hogy ilyen jegyekkel, még sohasem kezdtünk tanévet :) , örülök, hogy Krikszivel kiegészülve nem vagyok egyedül :) ...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sokan nem vagyunk ezek szerint. :) Nekem mindig azt mondták, hogy a páros évek könnyűek, mert akkor általában sok az ismétlés és a páratlanok a nehezebbek, mert akkor jönnek az új tantárgyak plusz az új tanulnivalók. Hatodik év végére még javított is, és hát tényleg eddig fiú létére elkényeztetett minket a jó tanulással. Az a "baj", hogy olyan mint a szivacs, sok minden menne neki könnyen, elég lenne tényleg odafigyelni az órán és maradna a fejében. De tegnap ültetés volt, szokott ilyen lenni hogy mindenki más szögből lássa a táblát és most elültette az ofő a barátját mellőle, akivel beszélgettek az órákon és most ugyan ott, de egyedül ül. Nem büntetés, nem is vette annak, mert tavaly direkt ő kérte hogy egyedül ülhessen, mert dolgozatnál pl. zavarta hogy ha a mellette ülő mondjuk halkan számolt. Úgy hogy remélem annyi haszna lesz, hogy most figyelni fog. :)

      Törlés
  4. Ez az ötlet az otthoni napirendről szuper, főleg, hogy a gyerek találta ki! Jó lesz ez, megvan benne az akarat, nem dacol, nem ellenkezik, látja, hogy oda kell magát jobba tennie. Jól csináltál valamit a múltban. :-)
    Én először az őszi szünetet várom, nem tudom miért, de várom. Aztán majd a télit is, persze... Idén nem mi utazunk haza, ha minden igaz, hanem a család jön, így nem lesz nyugis végig, de abból is kijut majd...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Én is örülök, hogy kitalálta és tegnap ahogy hazaértünk letette a táskáját és mindjárt fogott egy A4-es lapot és arra meg is csinálta :) Remélem ez most majd valamit segít. Köszi a biztatást,jólesik. :)

      Őszi szünetben a férjemmel lesz, sajnos nekem már nincs annyi szabadságom, hogy velük legyek :( Mindig a télire kell tartalékolni, mikor már nincs otthon a párom.

      Törlés
  5. Tudod, ha vannak is gondok azért összeségében nagyon pozitív a kicsengése a bejegyzésednek. S a vége! Elképzeltem, veletek voltam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, ahogy az ember leírja a végén már nem is olyan szörnyű sok minden. Ezért is jó blogot írni. :)

      Törlés