Mostanában a napjaim

kovtama | 5:44:00 | |
legjobb része a reggel. Az összesnek. Az, amikor végre sikerül kikászálódnom az ágyból (öt fél hat között) már pattog a tűz a nappaliban és én kezemben a kávémmal leülök a gép elé és elolvasom a kedvenc blogjaimat. Még csend van, mindenki alszik. Az első korty kávé eléggé megváltás, addig alig látok ki a fejemből. Nem gondolom, hogy annyira gyorsan hat, de pszichésen mindenképpen :) Aztán a nap többi része igen csak lassan megy el, főleg a munkahelyen ami most, hogy úgy mondjam káosz és nemszeretem dolgok zajlanak éppen. 
De ma végre péntek és rövid nap és utána jól bevásárolok el ne felejtsem, hogy most 4 napig itthon leszünk én nem fogom egyik napomat sem boltba szaladással tölteni. Úgy hogy elsősorban zöldség és gyümölcs, joghurt, tejföl, sajt, túró, aztán jöhet a fiúknak a kenyér és a húsféleség a kosárba. Még nem tudom mit fogok főzni, tegnap elfogyott a chilis bab, jó lenne ma már holnapra ebédet csinálni, mert holnap ismét a szokásos délelőtti programunk van Kiskorúval. Lehet, hogy sütök egy pizzát ma estére és csinálok egy lencse főzeléket sült virslivel holnapra. Aztán a hét többi napját majd még eltervezem. 
Olyan szép rend lett, olyan jó volt így kijönni a nappaliba az előbb. Ma délután még kimosom a függönyöket, gyereknél nem kell ott már a múlt hétvégén megcsináltam. Jó lenne, ha most maradna ez a jó idő még pár napig legalább, most már napok óta süt ezerrel a nap és meleg van. Kilehet teregetni, fújja a szél a ruhákat hamar meg is száradnak. 
Jövő kedden már november, te jó ég. Tényleg ideje elkezdeni a karácsonyi ajándékok vadászását, hogy mire mások észbe kapnak, addig én már túl legyek rajta és elkerüljem a tömeget és az ideges embereket. :) Aztán, ha elkezdődik a november akkor mi meg már visszaszámolunk, onnantól a férjem már kintre készül, december 6-10 körül indul kevés időnk lesz már együtt lenni. A karácsony nálunk kétszer van, hogy kicsit a hangulat együtt is meglegyen, aztán meg persze az idejében is, de hát az sajnos már nem ugyan az, bár igyekszem a karácsonyt a napján is azzá varázsolni, gyerek pedig várja. Körvonalazódnak a meglepetések van aminek már utána is néztem, tudom hogy honnan rendelem meg, hol veszem meg. De az igazi az mindig a nagy bevásárlás, amit Kiskorúval ejtünk meg. A téli szünet előtt már pár nappal elmegyünk és mindenféle jókat teszünk a bevásárló kocsiba, olyat is, amit amúgy nem szoktunk, de akkor megengedjük magunknak. Finom csokik, üdítők, ropogtatni valók az itthoni téli mozizáshoz, finom sajtok, sok gyümölcs gyümölcssalátának, beficeg egy két fagyasztott kész étel is az ünnepek utánra, hogy ne kelljen főzéssel bajlódni, szóval olyan dolgok, amikből amúgy a hétköznapokon nem veszünk semmit vagy nem adunk rá ki annyi pénzt, de egyszer egy évben lehet. Egyszer egy évben nem nézzük mennyi E van benne, hogy mennyi rossz dolgot tartalmaz, persze a nem túl egészséges , viszont annál finomabb dolgok mind ilyenek. :) Jól feltankolunk azért sok minden másból is és nem járunk utána boltba. Amúgy sem szeretek vásárolgatni, ha lehetne én mindent neten rendelnék meg. Még a konyhába valót is, de ez az egy amit egyelőre sajnos mi nem városi lakók nem tehetünk meg. :( 
Na megyek, felébresztem a férjem neki ma fogorvoshoz kell menni reggel nyolckor ott kezd.

5 megjegyzés:

  1. A cserépkályháért nagyon irigyellek.... hiányzik.
    Ahogy leírtad a karácsony előtti időszakotokat - a bevásárlást, és hogy azt vesztek, amit máskor nem - a gyerekkorom jutott eszembe, aztán meg a most is, valahogy összefolyva. A rendszerváltás utáni időszak, amikor anyuékkal már kimentünk "ide a szomszédba", és ananászt vettünk karácsony előtt, meg finom kinti csokikat, és én ott láttam először igazi karácsonyos-hangulatos boltokat, szóval... volt egy vissza-nem-hozható hangulata az egésznek :). A gyerekkel mi is mindig elmegyünk,és igen, van egy bevásárlás, amikor más cuccokat teszünk a kocsiba, mint a hétköznapokon. Szeretem ezeket odapakolnia a karácsonyfa alá.
    Az ajánékvásárlással én is úgy vagyok, ahogy Te, szeretném időben letudni. És mivel több nagyobb dolgok is gondoltam alkotni az idén, novemberben el kellene kezdenem, mert az adventi időszak kevés lesz... viszont nem akarok időbeosztást csinálni, mert nem akarom, hogy a kapkodásról és a melóról szóljon az egész.... meg azért siettetni sem akarom, mert a november még az ősz, és ne a karácsonyról szóljon - mármint magamban, nálunk - bár sajnos egyszerűen nem lehet kiküszöbölni, mindenhonnan már a karácsony árad, szörnyű egyébként, nagyon zavar.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye, hogy jó az a dolog, hogy ilyenkor van olyan, ami máskor nem? :) Én annyira bírom ezt és a gyerek is örül :D Ez valahogy már hozzátartozik a dologhoz. Ami neked anno az ananász volt, nekem a banán és a mandarin. Te jó ég, mennyit álltunk érte sorba! Most már az is szép emlék. :)
      Én éppen most rendeltem meg az egyik kari ajándékot a gyereknek. Apróság, de jó hogy előrébb vagyok. Régen engem is zavar a novemberi karácsony, de közben rájöttem, hogy végül is tök jó, mert fokozatosan lesz az ember hangulata olyan, meg hát legalább van idő nézelődni, nem csak egy két hét van rá. Én novembertől már karácsonyi hangulatban kerülök. :D

      Törlés
  2. Ja, és még egy fontos infó! :D - nálunk is épp chilis bab volt-van :).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És a pizza is az lesz :D :D :D nyihihi :D :D Olvastam és én is azt tervezek mára :D

      Törlés
  3. ...és meddig nem jön haza a férjed? Érdekes (nehéz) lehet így.
    Az utóbbi két évben mi mentünk haza a családhoz karácsonyra, idén talán ők jönnek. Amikor utoljára nálunk voltak, jó előre végiglapoztuk a receptes újságokat és csupa újdonságot próbáltunk ki, nagyon jól sikerült. És azóta is emlegetik, hogy hagytam feldíszíteni a fát a keresztlányomnak, pedig nem szimmetrikusan rakta a díszeket, és látták rajtam, hogy nagyon nehezen viselem. :D Ákos pedig azt emlegeti még mindig, hogy tavaly elmentünk sétálni (rövidet, mert már nagyon izgatottak voltak), és mire hazaértünk, az angyalka odacsempészte a fa alá az ajándékokat... Na, elkezdtem én is várni, pedig ajándékilag még sehol nem tartunk, és még ötleteket sem gyűjtöttem.

    VálaszTörlés