Végre péntek

kovtama | 5:50:00 | |
hát eljött ez a nap is hurrá. Az eső pedig ismét esik, hol van az az ősz amit annyira vártam?? A színes, meleg, napsütéses, kirándulásra hívogató? Most inkább olyan kint, mintha már novemberben járnánk - bár pár nap és az lesz - reggelente pára és köd és víz. Ez a nem szeretem része. Még nem cseréltük át a kocsikon a gumikat és még nem raktuk el a kinti virágokat sem télre. A leanderek még a földben, remélem nem lesz hirtelen mínusz ötnél hidegebb éjjel. 
Ma rövid munkanap, aztán gyorsan bevásárolok majd megyek a gyerekért és délután főzök itthon holnapra, (valószínű tarhonyás hús lesz, házi savanyúsággal) mert holnap megyünk a szokásos hétvégi suliba a gyerek meg nyafog, hogy utána menjünk el "plázázni" így időm nem lesz főzőcskézni. Na ettől a hideg kiráz, nem vagyok az a nagy plázában mászkálós típus. Illetve nekem hangulat kell hozzá, meg kedv, de az most egyáltalán nincs. Főleg, hogy  vasárnap ünnep nem lesz nyitva semmi, gondolom a szokásosnál is többen lesznek itt ott. 
Vasárnap pedig elutazunk, tervben van Duna parti séta, meg halászcsárdázás, de városnézés is és temető látogatás. Tulajdonképpen mi mindig legalább egy héttel előbb megyünk a dunaföldvári temetőbe ( ebben a városban lakott gyerekkorában a férjem) mert elakarjuk kerülni a nagy tömeget, ami az utakon ilyenkor előfordul. Hétvégére jó időt mondtak, remélem az is lesz.
El sem hiszem, hogy jövő héten meg már óra átállítás. Rettenetesen nehezen tolerálom a mindjárt itt lévő sötétben megyek, sötétben jövök dolgot. És komolyan, már mindjárt november?? Onnan pedig már csak egy ugrás a karácsony és lassan vége is az évnek?? Nem hiszem el, hogy megint egy év csak így elszáll, vége lesz. Megint öregebb leszek, megint úgy elmegy 365 nap, hogy nem is emlékszem hirtelen tulajdonképpen mi is történt ezalatt az idő alatt. 30 felett is gyorsan megy az idő, de én igazán a 40. születésnapom után éreztem, hogy megállíthatatlan. Akkor valahogy még inkább azt vettem észre, hogy már túl is vagyok egy egy születésnapon. A gyerek jövőre már nyolcadikos, miközben most született, nekem pedig az öregedéssel több nyűgöm lett. Persze lélekben ezt nem érzem, de ha a tükörbe nézek annál inkább időnként. Most már pontosan tudom, hogy azért vannak pillanatok, amikor elég nehezen éli meg ezt az ember. A visszafordíthatatlanság érzése pedig számomra még nehezebb.
Na de még nem kell "temetni" magamat, remélhetőleg lesz még jó pár szép év idővel a hátam mögött. Most még elég fiatalnak érzem magam mindenhez.
Ha délután hazaérünk, gyorsan összekapom a lakást, vár rám egy mosás aztán azt hiszem leülök és megtervezem a karácsonyi menüt és az ajándékokat is kigondolom. Nagyjából már körvonalazódik a dolog, de most kedvem lett vele szöszölni, a jegyzetfüzetembe írogatni listát az elvégzendő feladatokról.
Gondolkodom, hogy kiveszek egy nap szabadságot (már mióta tervezem) most, hogy a férjem eljár dolgozni délelőttönként jól felforgathatom a lakást, ablakokat moshatnék, függönyöket, bútorokat tologathatnék, rendezkedhetnék vár pár kép is, hogy a falra kerüljön, olyan nehezen állok neki mostanában a szépítgetésnek, pedig az átalakítás óta nem sok minden történt a lakberendezés terén, most meg ehhez lenne kedvem. Persze ezeket a dolgokat csak nyugiban lehet csinálni, különben nyafogna ő is és a gyerek is, hogy már megint min töröm a fejem.
Aztán itt az ékszerkészítés, amihez nagy kedvem van, de még nem jutottam el oda. Hét közben minden más van és van, hogy éppen akkor nincs kedvem hozzá, amikor meg időm lenne. Inkább olvasok. Szerintem ez a dolog napolva lesz, mikor decemberben végre két hétre itthon leszünk és nyugi lesz és jó meleg és tea, meg mécsesek és akkor jön elő az igazi inspiráció. És remélem decemberben lesz pár nap igazi hideggel, mikor sétálunk a már ropogós avarban az erdőben, jön velünk a kutyus és nagy csend van és piros lesz mindenünk, amit nem takar ruha és hazaérünk majd a jó faillatú cserépkályha adta melegbe és mézes gyümölcssalátát eszünk és karácsonyi apró sütit eszünk majd forró csokival és teával. :)

pinterest


11 megjegyzés:

  1. Szia. Nem reg fedeztekek fel es tetszik amit irsz.nalunk us mar masodik napja esik es utalom az esot.az ekszereid nagyon erdekelnek.remelem mahd irsz roluk.es a karacsonyi hangulatot szuperul leirtad.azt en is szeretem.☺

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia örülök, hogy jöttél és írtál. :) Igyekszem majd beszámolni hogyan boldogulok a kétbalkezességem során. :D :D Szeretem a karácsonyt és azt a "körítést", ami ilyenkor zajlik és hálisten én mindig kitudom kerülni a nagy tumultust ezzel az előre tervezgetéssel. :)

      Törlés
  2. Itt is lehetne rövid péntek :), díjaznám. Anno a honvédségnél volt, és nagyon szerettem.
    Nem tudok mit kezdeni a hétköznapokkal, úgy elmennek a délutánok a nem-tudom-mire, hogy csak lesek. Igazi látványos dolgokat egyszerűen nem sikerül összehozni.
    Spec most pont ezért nem bánom, hogy "beszorulunk" a lakásba, legalább mégis rákényszerülök, hogy ott tegyek-vegyek.
    Az öregedést spec most pont "lecarom", egyszerűen muszáj elengedni valahogy, mert lélekben nem, én sem érzem az öregedést - csak a bölcsülést, naná :D - de a kinézet az már más tészta.... de aztán néha meg egészen jó jó negyvenesnek lenni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Néha jó. Belül én sem, de kívül amikor pont ilyen esős nap van és pont nincs kedvem semmihez, na akkor még a tükör sem az igazi.

      Törlés
  3. Látom Te is hiányolod a sétálós szép őszi időt. Ki van rá éhezve az ember :)

    Érdekes, hogy fiú létére szeret plázázni a csemetéd :) az enyémek lányként sem szerettek soha.

    Jó, hogy így tudod összegezni egy-egy hétvégédet, hogy mit fogsz csinálni. Meg a karácsonyi ajándékozásod is körvonalazódik...Nekem még körvonal sincs :) semmi tippem, gondolatom. Egyszerűen nem vagyok ráhangolódva. Majd egyszer csak jön az ihlet :)

    VálaszTörlés
  4. A plázázás neki abból áll, hogy bemegy az 576KByte boltba és ott nézelődik a video játékok között. :D :D :D De amúgy amikor azt mondtam, hogy én addig mit csinálok, közölte, hogy van könyves, ruhás és cipős bolt is :D :D :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk is ez a plázázás, csak nekünk ott kell állni mellette, amíg egyesével végig nyomkodja, kipróbálgatja a "gémer" egereket és billentyűzeteket :D :D

      Törlés
  5. Sajnos az idő rohan megállíthatatlanul...))) Erről csak ennyit röviden, nem megyek mélyebben bele..))DD

    Halkal suttogom csak, hogy nekem már februárban is volt karácsonyi ajándékom, más hónapokban is mindig tettem hozzá.)
    Nagyon jól, érzékletesen leírtad a téli hideg, kirándulós, és az azutáni időket.)
    A fiad egyből megoldotta számodra a plázázós időd eltöltését..DDDDD

    VálaszTörlés
  6. Bocs az elírásért: Halkal helyett Halkan...)

    VálaszTörlés
  7. Tami, ha így folytatod, követelni fogom a könyv formában való megjelenést. ;) :)))
    Garantáltan le fogom tölteni!!! :))))))
    De viccen kívül, nagyon jól írsz!

    VálaszTörlés
  8. Ez a lakásszépítés: a múltkor teljesen rám jött, vettem is egy-két dolgot. Addig valahogy aludt. Nem is értettem. Tökéletes az időjárás jelentésed, nekem is kint vannak a téliesítendő növényeim. Behúztam a fal mellé, hátha még jönnek szebb napok. Kint a kerti bútor, jót ázik, az előbb néztem. Én is vágyom, várom a szebb őszt. Viszont az eső felénk nagyon kellett, régen esett, száraz volt minden.

    VálaszTörlés