Karácsonyi könyvajánló

kovtama | 10:45:00 |
Aki hozzám jár és olvassa a blogom már tudja, hogy oda vagyok a könyvekért. Nekem az egyik legnagyobb öröm, ha valakitől könyvet kapok ajándékba. Most is van az éjjeliszekrényemen jó pár darab, de az ebook olvasóm is tele van jobbnál jobb könyvekkel. Sosem értettem azt, aki nem szeret olvasni, aki nem akar más ember bőrébe belebújni a könyvek által vagy történetekbe beleképzelni magát , amit egy könyvtől kaphatunk. Azok az otthonok sem igazi otthonok számomra, ahol nem látok egy két könyvespolcot vagy számomra nem igazán otthonosak az újságban amúgy szépen berendezett csillivilli trendi lakások, ahonnan hiányoznak a könyvek. Elfogadom persze, hogy másnak más a hobbija, időtöltése, mást szeret csinálni a szabadidejében, de engem a könyv tud igazán kizökkenteni a hétköznapok valóságából. 
Ezért most, hogy közeleg a karácsony és mindenki ötletel hoztam pár könyvet, hátha tudok segíteni azoknak akik éppen azon törik a fejüket,hogy mit adjanak ajándékba szintén olvasni szerető családtagjaiknak, barátaiknak vagy akár saját maguknak is. A könyveket próbáltam úgy összeválogatni, hogy legyen benne romantikus, krimi, életmódos, gondolkodós, karácsonyos ilyen is olyan is. Rettentő nehéz egyébként, mert mostanában rengeteg jónak ígérkező könyv jelent meg vagy várható megjelenésük. Jó sok oldalon lehet böngészni közülük én most a szokásos, szeretett moly.hu oldaláról hoztam párat.

1939-ben ​a huszonegy éves Billy Stirling táncolni indul barátjával, és az este folyamán megismerkedik az elragadóan bájos Chrissie Skinnerrel. A két fiatal egymásba szeret, és egy felhőtlenül boldog nyarat töltenek együtt. Billy teljes szívéből szereti Chrissie-t, de amikor szeptemberben kitör a háború, és még ugyanazon a napon a fiú megtudja, hogy kedvese kisbabát vár, inába száll a bátorsága. Később megbánja, hogy olyan csúnyán cserben hagyta a lányt, és érzéseit egy levélben vallja meg neki. A levelet azonban soha nem adja fel. Vajon miért gondolta meg magát Billy? Egymásra talált végül a két szerelmes? Tina Craig is ezekre a kérdésekre kutatja a választ, miután a hetvenes évek elején egy használt öltöny zsebében véletlenül megtalálja Billy levelét. Hogy elterelje a figyelmét saját boldogtalan házasságáról, elhatározza, hogy kideríti, mi történt a hajdani szerelmespárral, nem is sejtve, hogy ez a nyomozás az ő életét is fenekestül felforgatja majd.

A holland szerző 9 novelláját tartalmazó kötet igazi karácsonyi meglepetés: nem csöpögős nagyünnepi romantikát és hangulatot, hanem a karácsony igazi jelentését közvetítik az idealizálónak vagy életidegennek egyáltalán nem mondható történetek. Ajánljuk a karácsonyfa alatti felolvasásra családban, kórházakban, öregotthonokban vagy bárhol másutt, de hétköznapi kedves olvasmányul, sőt némelyiket akár színdarabnak történő feldolgozásra is.A fordító megjegyzése: „Soha még fordítást nem élveztem ennyire, mint ezét a könyvét. Nem tudtam egy-egy novella közepén felállni és kikapcsolni a számítógépet mondván, hogy lejárt a munkaidőm, csak amikor a történet végére értem. Fordítás közben gyakran önkéntelenül is felnevettem, vagy éppen könnyes szemmel dolgoztam tovább. Ezek az egyszerű és mégis szívbe markoló történetek nem hagyhatnak érintetlenül senkit sem.”

Robert ​​sikeres ügyvéd, akinek megvan mindene, amit ebben az életben kívánhat és mégis nincstelen. Mivel kizárólag csak az anyagi javakra és a karrierjére összpontosított, veszélybe került a házassága. Elveszítette feleségét Kate-et, két kislányát, és végső soron saját magát is A nyolcéves Nathan rajongva szeretett édesanyja, Maggie, rákos. Nathan és családja egyszerű, mégis teljes életet él, kihasználva minden együtt töltött pillanatot
Karácsony éjjelén Robertet és Nathant egészen véletlenül sodorja egymás mellé a sors mindketten ajándékot vásárolnak. Robert egy olyan család számára, akiket már alig ismer, Nathan pedig az édesanyjának, akit hamarosan elveszít. Ez a találkozás mindkettejük életét örökre megváltoztatja, hiszen Robert megtanul egy nagyon fontos igazságot: néha a legkisebb dolgoknak van a legnagyobb hatása.
A karácsonyi cipő egy történet az emberségről, arról, hogy milyen mélyebb jelentőséggel bírhatnak a szerencsés véletlenek, és hogy miképpen változtathatja, vagy akár mentheti meg életünket egy nálunk sokkal magasabb erő.

Oxford, napjainkban. Az oxfordi egyetem történészhallgatója, Kendra Van Zant interjút készít a neves festőnővel, Isabel MacFarlanddal, aki élete vége felé közeledve úgy érzi, készen áll feltárni évtizedekig féltve őrzött titkait – kezdve azzal, hogy felfedi valódi kilétét.
Negyvenes évek, Anglia. A II. világháború idején, amikor a németek példátlan támadássorozatot indítanak a szigetország civil lakossága ellen, Londonból százezrével menekítik a gyermekeket Anglia biztonságosabb tájaira. A tizenöt éves Emmy Downtree és húga, Julia is biztos menedékre lel egy bájos vidéki házban. De Emmy a viharos történelmi helyzetben sem adja fel az álmát, hogy mihamarabb visszatérjen a fővárosba, és a neves divattervező tanítványa legyen, Julia pedig mindent elkövet, hogy a nővérével maradhasson. Eltérő vágyaktól hajtva mindketten döntést hoznak, amelytől az életük gyökeres fordulatot vesz, miközben hullani kezdenek a bombák London felett.

Kathryn, az ifjú pszichológusnő kemény fába vágja a fejszéjét, amikor úgy dönt, hogy csoportterápiát indít öt nagyon különböző asszonynak. A csoport tagjainak ugyanis látszólag semmi mondanivalójuk nincs egymás számára. Más-más korosztályhoz tartoznak, eltérő a társadalmi helyzetük és a temperamentumuk. A megfontolt Gail, a szabadszájú Bridget, Flavia, a bombanő, az önbizalomhiányos Lizzy és Hannah, az odaadó családanya azonban közös terhet cipel – mindannyiuk férje szexfüggőségben szenved.
Kathryn őszintén hisz abban, hogy a tudat, hogy nincsenek egyedül a problémájukkal, sokat segíthet ezeken a nőkön, de vajon valóban így lesz? Képesek lesznek leküzdeni az ellentéteiket, és kialakulhat a hetente összeülő csoportból egy erős, támogató közösség?

A könyv a siker új definícióját adja. Arianna Huffington saját életéből merít: miután éveken át túlhajszolta magát, összeomlott. Sokáig nem tudtak rájönni, hogy mi a baja, ezért saját maga kezdett kutatni a kiváltó okok után. Ráébredt, hogy a a megszokott értelemben vett siker ilyen kritikus fizikai állapothoz vezethet ez pedig óriási problémát jelez. Ha az emberek képtelenek kikapcsolni a telefonjukat, és szoronganak, ha valahol nincs internethozzáférés, az nem normális állapot. Az emberek jó része stresszesen, magát túlhajszolva, állandó belső feszültséggel, él. Nem meglepő, hogy az ilyen őrületes tempót diktáló és feszültséget generáló életmód nagy eséllyel eredményez szívinfarktust vagy rákot. Vajon megéri-e?

Ki ne várná repesve, hogy beteljesíthesse gyermekkori vágyát?
Hogy kiszakadva a hétköznapok egyhangúságából végre nekivághasson egy kalandos világ körüli útnak?
Lili Green izgatottan készül a régóta szervezett utazásra. Összekészített csomagokkal és új élmények reményével vág bele az indulás előtti utolsó munkanapjába. Ám egy pillanat alatt minden a feje tetejére áll, amikor Lili egy bűncselekmény szemtanújává válik, és ezáltal egy bérgyilkos céltáblájának közepére kerül. A teljesen félresiklott utazás pedig immár nem a szép emlékek gyűjtéséről, hanem az életben maradásról szól.
Carrie Cooper kalanddal, érzelemmel, humorral és váratlan fordulatokkal teli története során végigizgulhatjuk, hogy egy teljesen hétköznapi lány mit tesz olyan cseppet sem mindennapi helyzetek sodrásában, amelyek végérvényesen megváltoztatják az életét.

Ez ​a könyv az utazni vágyóknak íródott. Azoknak az embereknek, akikben szüntelenül motoszkál a hívás: indulj el, fedezd fel a világot! A kíváncsi embereknek, akiket nem az all-inclusive szálloda svédasztala hozza lázba, azoknak, akik már évek óta dédelgetnek egy álmot: világgá menni. Úgy tartják: az igazi álmok azok, amik megijesztenek. A kérdés az, hogyan tudunk túllenni a félelmeinken, hogyan alakíthatjuk át a vágyainkat célokká, a kifogásainkat pedig feladatokká. És ha ez megvan, akkor hogyan tudunk megbirkózni ezekkel a feladatokkal, odáig, hogy becsomagoljuk az életünket egy hátizsákba, és felüljünk arra a repülőre, ami végre megnyitja előttünk a világot.



A 160 grammos szénhidrátdiéta – nevével ellentétben NEM DIÉTA – abban az értelemben, amit e szóról elsőre gondolunk. Nem vonunk meg a szervezetünktől semmilyen nélkülözhetetlen tápanyagot. Olyan életmódról van szó, amely a teljes értékű étkezésen, a testmozgáson és persze a megfelelő pihenésen alapul. A 160 g változatos étrendet takar, amelynek alapjai a lassú felszívódású, összetett szénhidrátok (zöldségek, teljes értékű gabonák), a fehérjék és a zsiradékok. Ügyelve arra, hogy fő energiaforrásunk, a szénhidrát a nap során folyamatosan és meghatározott arányban elosztva kerüljön a szervezetünkbe. Az étrend kerüli mindazt, amire szervezetünknek nincs szüksége ahhoz, hogy egészségesen működjön: a finomított szénhidrátokat, mint pl. a cukor, fehér liszt és az élelmiszeripari adalékanyagokat.
Mindezért ajánlható mindenkinek, aki egészségesen, aktívan szeretne élni, „jó formában” maradni, vagy épp abba kerülni.



7 megjegyzés:

  1. Jó könyveket ajánlottál. Én is nagyon szeretem a könyveknek még az illatát is...)))
    Szokott olyan is lenni, hogy 3 könyvet olvasok felváltva, - igaz nem minden támájú könyvvel lehet ezt megtenni)) - szeretem ott érezni magamat a könyvekben leírt helyszínen, stb....
    http://160gramm.hu/

    Most Tolvaly Ferenc: Zsolnay kód c. könyvére hajtok.))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is szoktam többet egyszerre. :D Ezt most megnézem, amit írtál köszi.

      Törlés
  2. Köszi a bejegyzést, hasznos!

    VálaszTörlés
  3. Én is köszönöm a tippeket. Ebben a szerelemben osztozunk, gondolom, tudod. Amikor végre én is beiratkoztam a könyvtárba, a te blogod volt az egyik, amiből összeírtam egy listát magamnak.
    A könyvek illatáról meg annyit, hogy miután 13 évig dolgoztam könyvkiadóban (igaz, szak- és tankönyvek voltak), szagolhattam őket eleget. És mindig meg is tettem, amikor kijött egy újabb darab a nyomdából...

    VálaszTörlés
  4. a Szerdai barátságot és a 160 gramm diétát mindenképpen meg fogom szerezni. érdekes - nekem nem nagyon mernek könyveket ajándékozni. Szerintem félnek, hogy már az a konyv is megvan odahaza. Na igen, esélyes :-D

    VálaszTörlés
  5. Köszi! :) bevallom, hogy mivel baromi drágák a könyvek ( :( ) "sima" regényt, történetet nem is igazán veszek meg vagy kérek, albumokat, irodalmibb dolgokat, szóval aminek "súlya" van (nem mérlegelhető, mármint :) ) azokat szoktam kérni, vagy megvenni.... tudod, amiket nem olvasunk el mindig egyszuszra, amikhez tényleg idő kell és odafigyelés. A többit a könyvtárból veszem ki, és egy csomó mindent olvastam-néztem-szereztem már be azért, mert nálad olvastam :). Köszi, Tami! :)

    VálaszTörlés