Nagyon sok blogon

olvasom, hogy elfáradt mindenki így év végéhez közeledve. Egyrészt nem csoda, ez az év tele volt történésekkel, sok rosszal, néha kicsit jóval az ember belefárad. Aztán itt van még az óraátállítás, sötétben kelünk, sötétben fekszünk rányomja a bélyegét a komfort érzetünkre az biztos. Én is megint sokszor ébredek fel éjjel, háromszor négyszer is az órára pillantok aztán napközben emiatt fáradt és nyűgös leszek.  A munkahelyen haladok csak lassan. Még egy hónapom van a mostani munkámra, remélem végzek.
Délután voltunk pályaválasztási szülőin, jöttek jó sok iskolából bemutatkozni. A mi osztályunkból voltunk vagy 10-en szülők és gyerekek speciel azt hittem többen leszünk, de biztos úgy gondolták sokan, hogy ráérünk erre még. Tulajdonképpen sok újat nem mondtak, én már elég sok iskolát végig böngésztem a neten, nagyjából tudom hol milyen szakok vannak. Az egyedüli pozitívum számomra az, hogy már nem idegenkedem a szakgimnáziumoktól sem, már nem tartom annyira rossznak, hogy szakma, plusz érettségi ráadásul plusz technikum. Most úgy vagyok vele, hogy menekülési útvonalnak még jó lehet, bár nem ez a cél de tény, hogy megnyugodtam kicsit, hogy ezzel is lehet variálni. Aztán meg volt két olyan suli, ami esetleg szóba kerülhetett volna, de már most eldöntöttem, hogy arra fele még sem fogunk nézelődni, mert kategorikusan kijelentette a két diri, hogy az ő iskolájukba elsősorban olyan tanulókat várnak, akik egyetemek fele kacsintgatnak. Szó szerint: azokat a tanulókat várjuk szeretettel akik orvosoknak, ügyvédeknek készülnek, a társadalom intellektuális rétegének növelése a cél. Vagy valami hasonló és még mindig kiráz a hideg ettől a dumától. Hát az enyémen már most látszik, hogy ekkora kitartása nincs a tanulásban, legalább is 13 évesen, de amúgy sem szánjuk ezek közül egyiknek sem. Aztán majd lehet 22 évesen jön rá, hogy basszus tényleg kellene valamit kezdeni magával....én pl. a mai napig tudom, hogy tökre elrontottam az egészet, viszont most már elúszott a hajó.
Egy szó, mint száz azt látom most, hogy az elit vagy nem elit gimik mellett is van élet és semmiről nem marad le a gyerek, ha mást is megnézegetünk jövőre, mert kb. mindenhonnan eltud jutni az érettségiig és a középfokú nyelvvizsgát meg ha így halad lefogja tudni tenni talán még előbb is. Különben meg égnek áll a hajam, mert megnéztem a naplót és hát a félévi bizonyítvány enyhén szólva sem lesz túl fényes. Ahogy meg így leírtam a mondatot már a vérnyomásom is emelkedik. Amúgy tényleg nem sok jót tudok most mondani erről a hetedik osztályról és az új tanárokról sem és mint a mai szülőin kiderült másnak is pontosan azok a problémái, amik nekem szóval ilyen téren is nyugodtabb vagyok, hogy nem csak én látom a dolgokat most siralmasnak. Konkrétan másnak is azokkal a tanárokkal van problémája, pontosabban a tanítási módszerrel, hogy mondjuk nem szólal meg az órán, nem magyarázza el a dolgokat csak berakja a vetítőbe a papírt aztán 45 percig körmöl a gyerek. Már ha ugye körmöl, mert 13 évesen nem hiszem, hogy tudja még mi az a jegyzetelés. Aztán hazajön és nem érti a leírt dolgokat, az adott fogalmat és magyarázhatom el én. Ami nem is lenne baj, mert hát én mindig is leültem vele tanulni és kikérdezni, de este van mire én is sokszor itthon végzek a dolgaimmal a gyerek meg már tök fáradt mire odatudok hozzá menni és amúgy sem hiszem, hogy napi x óra tanulás az olyan rohadt jó dolog.
Akartam még pár dolgot írni, de elnapolom mert annyira elmerültem ebben a témában, hogy szerintem elég is volt belőlem már. El is fáradtam, a hócipőm is tele minden mással, azt hiszem most inkább kikapcsolok.

Megjegyzések

  1. Jó pihit:)
    A probléma országos szintű szerintem, kaka az egész iskolarendszer, a tananyag, a tanítás és a számonkérés módszertana is. Már az elsős gyerekem is azon cirkuszol, szó szerint ma reggel is, hogy magántanuló akar lenni, utál iskolába járni, mert nem történik semmi érdekes ...- pedig most kellene vele megszerettetni a tanulást.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen igaz.Csak az a baj, hogy mindenki tudja mi a probléma a gyerektől meg akkor is elvárják, hogy ő márpedig teljesítsen jól a sokszor rossz könyvekből :/

      Törlés
  2. Megvettem tegnap a Nők Lapja különszámát a sulikról.. még csak belelapozgattam, de az első benyomásom, vagy érzésem vagy mi, hogy egyértelmű: a gyereket nem fogom valami "versenyistállóba" tolni... akkor inkább valami "középszerű" suliba (mármint, az eredeti elképzelésem-sünk is, amit kinéztem, valahol ilyen...), ahol nem fog belefeszülni a tanulásba, nem fogja hülyének érezni magát a többiek között, lesz esetleg sikerélménye stb... mire eljut az érettségiig, bízom benne, hogy lesz annyi esze, vagy felméri, hogy mit is szeretne és majd akkor tesz érte.
    A félévi bizi nekünk is gáz lesz, nem fogjuk tudni felhozni, hát majd hajtunk (hajtom kicsit) az évvégére... áááá, de azért a tököm tele, hogy muszáj vele foglalkozni, egyszerűen leszarja az egészet, ha nem figyelek oda.... de mééérdeméééérdeméééér....?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én pontosan így gondolom.Nem kell mindenkinek a versenyistállóban harcolni. Eddig nem nagyon nézelődtem a középiskolák között,de most azt is előtérbe helyeztem, főleg hogy továbbtanulás szempontjából semmi hátránya nem lesz. Legalább is most , aztán ki tudja még min fognak változtatni :/

      Törlés
  3. Pontosan ugyanúgy érzem, ahogyan Te. Teljesen más irányba kellett volna állnom annak idején, amikor pályaválasztás előtt álltam. Így van egy diplomám, amit soha nem használtam. Mellé egy diákhitelem, amit fizetnem kell és még nem is érte meg. Az egyetlen egy jó dolog, hogy van egy nyelvvizsgám angolból.
    Ameddig csak tudod és van kapacitásod, terelgesd őt és segíts neki, mert biztos nagyon jó dolog, amikor valaki áll az ember mögött és egy kicsit határozottabban lép fel. Kell egy biztos pont még neki és ez csak Te lehetsz a számára! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. <3 Pedig ne tudd meg mennyire kamaszodik, tegnap pont azon gondolkodtam, hogy visszalépek a szobába és lekeverek egyet :D Csak hogy tudja, hogy a biztos pontnak is eldurran az agya :D :D

      Törlés

Megjegyzés küldése