Az biztos, hogy

én soha a büdös életben nem fogok másfél hét után nekiállni takarítani. Itt volt a nyakamon a tényleg koszos ház, a konyhában az edények, a rengeteg mosnivaló. Még mindig megy a mosógép. Az biztos, hogy maradok a jól bevált dolgoknál, egyszer hét közepén rend rakás és mosás, aztán hétvégén. Rengeteg volt a por, gondolom a fűtés miatt. Utálom, mikor a napsütésben látom, ahogy bevetem az ágyunkat és por vagy szösz vagy mi a szösz szálldogál a levegőben. Én nem tudom hogy van ez, amikor tényleg mindig portalanítok?! Ez csak nálam van így vagy másnál is?? Utálom. Tuti veszek egy flakon prontot vagy valami porstoppos folyadékot, ha valakinek van valami ötlete vagy használ ilyet szóljon! Köszi.
Amúgy két pasi mellett se könnyű rendet tenni, hát még akinek több van. Anikó jut eszembe, Mi kis életünk blogjából, mikor írja , hogy nem tart sokáig a takarítás utáni csillivilli ennyi aprónép mellett ahányan ők vannak. Nem csodálom. Ja az meg külön csúcs amikor a férjem megkérdezi, hogy mit csinálok még mindig ilyenkor, délelőtt 10 óra óta? Főzök, két félét, mosok, takarítok, ruhát teregetek és pakolok el, rendet tettem a gyerek szekrényében, mert valahogy sosem sikerül neki összehajtva elrakni a pólókat, becsomagoltam a tegnap vásárolt ajándékokat, miközben ők kint voltak a kertben, lemostam az összes szekrény tetejét, mert állt rajta a por, elkezdtem a férjem táskájába berakni már a dolgokat, kesztyű, sál, gyógyszerek, ez az ami éppen takarítás közben eszembe jutott. Ne maradjon el semmi. Közben jegyzeteltem, hogy ne felejtsek el venni negrot mert neki az használ ha fáj a torka (meg a pálinka khmkhm) a kedvenc kókuszos kekszét is listára írtam, kókuszos szaloncukor, amit becsempészünk a táska aljába majd. Meglepetés. Szóval mit csináltam, mi? 
Amúgy a gyerek most nagyon aranyos. Tuti elkiabálom. Reggel tíztől kint voltak az apjával a kertben, segített fát pakolni, elégették a leveleket, elszáradt ágakat, bokrokat. Rendet tettek, közben játszottak is, volt íjászkodás, meg légpuskázás. Nagyon jól lő, annyiszor fűztem már, hogy járjon sport lövészetre, de nem akar. Mikor bejött, csináltam neki corn dogot, már olyan sokszor kért rá, most eszembe jutott örült nagyon. Receptet ITT találtok, tényleg finom és nagyon gyorsan kész. Gyerkőcök öröme. :) Aztán megkértem vegye elő a történelmet, holnap témazárót írnak, olvassa át hangosan, sokszor és akkor jöjjön ha tényleg úgy érzi megtanulta. És így lett, jött nem nyökögött, kérdeztem válaszolt, évszámokat is tudja, megdicsértem. Ez fél órát vett el az idejéből. Kértem vegye elő az irodalmat, olvassa át , tanulgassa a himnuszt majd jöjjön mondja el amennyit tud legyünk túl azon is, bár még van idő bőven megtanulni, de haladjunk vele. Megtette, megtanulta mind a kilenc versszakot, felmondta kétszer kellett segíteni egy egy szóval, de van még idő rá nem kell a holnapi órára. Aztán leültem vele és beszélgettünk és mondtam neki, hogy őszintén hát nem jobb így? Veszekedés nélkül, önállóan, átolvassa hangosan a dolgokat, megmarad a fejében, jön kikérdezem és kb. egy óra alatt ha tényleg igazán odafigyel mindennel készen van. Egyetértett velem, örült, megdicsértem megint, bárcsak mindig így lenne!
Rendet raktam a kocsim csomagtartójában, felmostam a teraszt, megöntöztem a virágokat a lakásban. Szóval elvagyok ma, sok mindent csináltam de legalább haladtam. Majd két hét múlva pihenek, akkor kevesebb lesz az itthoni tennivaló is tavaszig. Nem kell olyan sokszor főznöm és mosnom sem, és a kertben sem kell állandóan valamit csinálni. Akartam még ablakokat pucolni, de úgy döntöttem az tényleg várhat karácsony előtt két három nappal. Este a hajamat kell végre befesteni, már két hétvégén elmaradt nem várhat tovább. 
Nagyjából nyugis nap van és én ma leginkább a gyerekemnek örülök.

Elmaradt képek a macskás lámpa búrával és a festésre váró polcokkal.



 

Megjegyzések

  1. Ilyen macskás lámpabura nekem KELL! Tetszik nagyon. Amúgy én is a folyamatos takarítás híve vagyok, s most nekem is felgyűltek a dolgaim, csak az a baj, én nem vagyok hozzájuk formában, tehát torlódik minden. Majd lassan. A porügyeimet pedig még elmesélni sem merem, mert az még jobban felgyűlt. Csak néha sorrendet kell állítani, meg az elutazás, nem könnyű. Annak örülök, hogy ez olyan kisimuló bejegyzés lett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, én is általában "folyamatosan" csinálok valamit így nem szakad egyszerre a nyakamba, de most itt is mindig volt valami, mentünk valahova, program, jöttek hozzánk....Többet nem lesz ilyen az tuti, tényleg nehéz így egy nap alatt valamiféle rendet tenni.

      Törlés
  2. Hogy a lényeghez hozzászóljak: én használok Prontot, minden áldott hétvégén. Sötét a bútor lent, és egy nap után már bizonyos szögben látom a felgyűlt porszemeket a felületen, hét közepén már erőteljesebben (ha meg mondjuk vendégek vannak nálunk, ittalvósak, akkor még vastagabb a réteg). Fogalmam sincs, hogy ha nem használnék, akkor milyen lenne, de mivel a családfő szerint én vagyok Pronto-nagykövet, továbbra is minden hétvégén végigfutok a felületeken. Azért próbáld ki, lehet, hogy nálatok jobb lesz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor nem csak én vagyok kihegyezve a porra, megnyugtató. :) A halálom amikor takarítás után egy nappal már látom a porszemeket. Köszi, szerintem kipróbálom, hátha...:)

      Törlés
  3. Állítólag a por ellen hatásosabb az öblítős víz. Én azzal szoktam felmosni, és azt figyeltem meg, hogy a padlón kevesebb a por, később jönnek a porcicák. Néha áttörlöm a bútorokat is öblítős vizes ruhával, akkor később kezd el a por összegyűlni. Csak nem merem sűrűn, nehogy a bútoroknak baja legyen a vizes ruhától. Vajon lehet bajuk? Vagy csináljam nyugodtan?

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése