Bár az adventi

naptárt a gyereknek már hétvégén kiraktam, nehogy elfelejtsem, hogy elsején indul a buli, még is úgy elfelejtettem, hogy ma reggelre legyen az elsőben valami, mint a pinty. Nem is én lennék. No nem baj, majd estére lesz benne meglepi apróság, aztán holnap meg majd reggelre és aztán belejövök. Ma lesz a családlátogatás már most érzem mennyire kiráz tőle a hideg, hogy ugyan olyan dolgokat hallgassak, amiket szülőin is, legyen már vége a mai napnak basszus.
December van, december! Te jó ég, mindjárt vége az évnek. Volt egyáltalán 2016???? Mintha nem lett volna se tavasz, se nyár, se ősz, úgy egyáltalán ez az év. Olyan gyorsan elszállt. 
Tegnap a férjem telefonált a főnökének, hogy mikor kezdődik a munka 15-én nyitnak, ami azt jelenti hogy 12.-e körül indul valószínűleg. Reméljük jó lesz a szezon, lesz kint elég hó és sok vendég. Előtte egy két nappal kell elrendezniük a konyhát, bepakolni a dolgokat egy napot pihennie is kellene, úgy hogy ha nem változik semmi ilyen tájra tesszük az utazást. Ami azt jelenti, hogy még a jövő héten is tudok sütni bejglit, amit elvihet. Ja, és jövő hét végén díszítjük fel a karácsonyfát a közös ünnepléshez. És akkor be kell csomagolnom végre az ajándékait a férjemnek és a gyereknek is egyet, mert neki azért lesz igazi karácsony is. Őrület egyébként, hogy mire itt az ünnep mi már megszokjuk, hogy van fenyőfánk és kicsit már nem is az igazi.....áhhhh mindegy. Olvasom a blogokat, vannak elmaradásaim e téren és látom, hogy sok blogtársam elfáradt, rossz kedvű. Talán az idő teszi, hideg van, igazi téli. Az ember inkább kuckózni és a meleg mellett szeretne inkább ücsörögni, mint pörögni ezerrel...vagy ki tudja. 
Nekem viszont össze kell szedni magam, mert megfogadtam, hogy nekiállok az apró sütik sütésének hétvégén. Szeretnék hókiflit, apró linzereket, lekvárosat és mákosat, ilyet is olyat is főleg teához, milyen jó lesz, ha elmegyünk sétálni és a hidegből bejőve itt vár ránk egy doboznyi finomság a forró tea mellett. Sok mindent kell még intézni december 22-ig, mert onnantól csak a szabadságot szeretnénk élvezni a gyerekkel.
  • becsomagolni az ajándékokat
  • apróságokat venni, készíteni az adventi naptárba
  • bejglit és apró sütit sütni
  • megkérdezni az éttermeket (végül is kettőt néztem ki) hogy milyen karácsonyi tálat lehet rendelni és mennyiért
  • férjem utazótáskáját bepakolni
  • összekészíteni mindenféle jóval a karácsonyra szánt cipős dobozt, feladni, hogy időben odaérjen
  • befejezni a könyvelést a munkahelyen (most már húzom ki a naptárból a munkanapokat, visszaszámolok :) )
  • ablakokat megpucolni, függönyöket kimosni
  • nagyobb bevásárlást elintézni, tartós dolgokat megvenni, fagyasztóba is, hogy karácsony előtt már csak az apróbb dolgok legyenek vissza.
Most hirtelen ennyi jutott eszembe, de biztosan lesz még pár dolog.
Na megyek, összepakolom a konyhát. Tegnap annyira fáradt volt mindenki, hogy csak bezuhantunk az ágyba és szerintem 10 perc múlva az egész család elaludt, velem az élen.

Megjegyzések

  1. Mindig örömmel olvasom ezeket a beszámolóidat. Még inkább ráhangolódom tőlük az ünnepekre.

    VálaszTörlés
  2. Nálad érzem a nyugodtságot és a lelassulást. Kicsit irigylem is. Nekem nem jön, csak valami car belső feszültség.
    Ti nem mentek ki a férjedet meglátogatni ilyenkor, ha kintvan?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem merek levezetni egyedül közel 1200km-t. Vonattal lehetne, de át kell szállni, arra meg szintén nem merek egyedül vállalkozni idegenben. A férjemnek meg februárig szinte megállása sincs, általában február végéig van a csúcsszezon, főleg a téli szünetben mikor lenne rá időnk, mert akkor mennek ott is szabira, meg síelni, februárban pedig az olaszok kelnek útra. Nem sok értelme lenne, mert nem nagyon lennénk együtt akkor sem.

      Törlés
  3. Tami, te ismerted a könyveket, amiket karácsonyra kapsz? (Édesvízi mediterrán sorozat.)Felkeltetted az érdeklődésem, a téma miatt. Olvasni kezdtem. Írjam vagy várjam meg míg te is elolvasod?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én a neten találtam rá, szembe jött velem nem ismertem és még nem kaptam meg a Jézuskától :) Jókat olvastam róla, remélem nem fogok csalódni. Neked tetszik? Ennyit elárulhatsz. :)

      Törlés
    2. Engem a stílusa zavart nagyon, jót át is lapoztam, aztán az egészet bedaráltam (1. kötet) két óra alatt. A. 2. jobban bejött, a 3. nem hozzáférhető. Ez az én véleményem, kíváncsi vagyok neked mi lesz?

      Törlés
  4. Olyan jó,hogy leírod ide a listádat! Helyettem is.:) Na,nem,én is írok ám listát, csak kicsit most össze vagyok kavarodva.....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ajándék tippeket nem szeretnél megosztani,vagy az túl indiszkrét kérdés,ugye?

      Törlés
    2. A férjemnek a kocsijára vettem új felniket és egy könyvet kap még, a gyereknek társast vettem, könyvet, pizsamát és egy ps3 játékot. Nagyszülőknek kávé, tea, könyv, újságelőfizetés ilyesmi szokott lenni és mellé saját készítésű narancslekvár lesz idén, ezt majd a jövőt hét végén főzöm. A rokonsággal évekkel ezelőtt megegyeztünk, hogy mivel sokan vagyunk nem veszünk ajándékot, túl nagy kiadás lenne, hanem mindenki sütit, egy egy üveg bort, apró sütit, gyerekeknek csokit, bon bont visz a közös ebédre, ami a nagyszülőknél szokott lenni.

      Törlés
    3. Ja igen, volt már ajándék két éve azt hiszem utazási csekk vagy hogy hívják. Kupon talán?? Ilyenkor karácsony előtt rengeteg akciós utazás van, hét végi wellness, de hétköznapos is ami olcsóbb. Félpanziós, két napos, az ország különböző részében már 20ezer alatt is akár. Anyukámék így kaptak tőlünk egy keszthelyi két napos telelést, ellátással egy kis hotelben és nagyon jól érezték magukat.

      Törlés
  5. Engem a karácsonyi cipős doboz érdekelne. Most készítenék először. Hova szoktad feladni? És mit érdemes beletenni? (Tudom, olvastam, hogy sok a dolgod, de ha pár mondatban írnál róla, az nagyon jó lenne.) Köszi előre is.
    Szille

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A karácsonyi cipős dobozt úgy szoktuk csinálni, hogy kitaláljuk hány éves gyerkőcnek és fiúnak vagy lánynak, ahhoz igazítjuk hogy mit teszünk bele. Én mindig rakok bele ruhát, általában pólót, mert annak a méretét kevésbé lehet eltéveszteni. Aztán lehet színes ceruzát, valami szép füzetet vagy most vannak ezek a színezők, lányoknak van jópofa kis napló pl. amit kis lakattal lehet lezárni, fiúknak is van egyébként, fiúknak autó, domino, könyv, attól függ hány évesnek készítjük. Természetesen édességet mindig, szaloncukor, csoki, kakaót is lehet.
      Nekem minden évben egy ismerős vállalta, hogy felviszi Bp-re, mert futár. De minden évben a neten fent van, hogy hol lehet leadni. Most itt találod: http://ciposdoboz.hu/
      Jövő héten lesz a sulinkban fogadó óra, régóta tervezem, hogy megfűzöm az osztályfőnököt gyűjtsenek ők is az osztállyal pár ajándékot, remélem benne lesz.

      Törlés
    2. Ja, azt elfelejtettem hogy mindenképpen rá kell írni a dobozra a gyermek évszámát és nemét!mert csak így tudják kiválogatni és eljuttatni, ez nagyon fontos.

      Törlés
    3. Most nézem a honlapon sok mindent írnak arról, hogy mit lehet dobozolni :)

      Törlés
  6. A cipősdobozok nálunk is összeálltak, csak csomagolni kell, és leadni. Mi a gyűjtőpontra visszük el (főváros). Jó is, hogy írod, nehogy elfelejtsem, bár itt van szem előtt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerencsére most már az ország rengeteg pontján lelehet adni, végre! Nekem mindig ismerős vitte el, az elején sajnos nem lehetett sok helyre vinni, de már nincs akadály. :)

      Törlés
    2. Köszönöm, lányok! Akkor az idén 1 dobozzal biztosan több lesz! :)

      Törlés

Megjegyzés küldése