Ho ho ho ho végre

kovtama | 7:12:00 |
elkezdődött a várva várt téli szünet. :) Végre itthon, végre úgy keltem fel, hogy nem rohanunk sehova, végre nem kell időre odaérni sehova, végre nem kell elővenni egy tankönyvet sem, végre végre végre. :)
Tegnap feladtam az utolsó meglepetés csomagomat is és reménykedem, hogy idén is odaér a címzettekhez.
Bár reggel pici fejfájásra ébredtem és még mindig tart míg pötyögöm a sorokat ez semmit nem von le annak az értékéből milyen jó így minden terhet letéve felszabadultan "reggelezni." 
Vár ránk ma még egy iskolai nap, Kiskorú nagyon várja- Ma kiderül, hogy milyen lett a rajzfilmje, amit csinált. Izgul, hogy az övé legyen a legjobb én pedig szurkolok neki. Az biztos csak, hogy abból a csoportból, amelyikbe jár az övé volt az, de sok csoport van ki tudja, hogy a többiek hogyan teljesítettek? Az is biztos, hogy utál veszíteni és majd lelket kell önteni belé, ha másképp alakul, ahogy ő titokban már fejben kitalálta. Egyszer (sokszor) megkaptam annak idején meg az alsós tanítón nénitől, hogy a gyerekem nem tud veszíteni. (nem tud) És veszíteni tudni kell. Igen, van hogy tudni kell. De mi lenne, ha Hosszú Katinka is olyan gondolattal ugrálna mindig bele a medencébe, hogy veszíteni tudni kell?  Értem én, hogy kell egy egészséges veszíteni tudni kell hozzáállás, de ne elégedjen meg ezzel. Itt is valami középutat kell eltalálni. Örülni más sikerének, de ez ne lehúzzon, hanem inkább inspiráljon, erőt adjon ahhoz, hogy megmutassa legközelebb neki fog jobban menni. Na, ehhez szerintem idő kell, mire eljut ide egy gyerek, hogy ne kudarcnak fogja fel, hanem másképp közelítse meg a dolgot, mert abból esetleg tud építkezni. Még nekünk felnőtteknek is nehezen megy.

Mintha az utóbbi idő legjobb reggelére ébredtem volna, időjárás szempontjából is. Nincs köd, nincs fagy az autón, nem szitál semmi és kicsit pirosas az ég alja, talán ma picit még a nap is kifog sütni. :)
Ma urak leszünk, ebédelni kisvendéglőben fogunk és egy jó nagyot sétálni Pécsen a városban csak úgy lazán, semmit teszünk. :) 
Hát így.

6 megjegyzés:

  1. Hű, a lazaságot nagyon irigylem! :) nekünk talán 24-e délelőtt lesz ilyen... és itthon. Nem tudom, jó lenne előbb is lazulni.
    A veszíteni tudni kell-ről.... gyerekem kiskora óta járt mindig valahova,ahol időnként voltak versenyek, vagy bemutatkozások is. Örökké hálás leszek a sorsnak, hogy olyan helyre kerültünk óvodáskorban, ahol nagyon figyeltek arra, hogy MINDEGYIK gyereket dícsérjék, és irtó jó volt nézni, ahogy egymás sikerének tudtak örülni, vagy elfogadni azt,hogy a másik miben jobb, ügyesebb, és támogatni. Most is ezt látom rajta pl. a pingpongversenynél, mert nagyon akar persze nyerni, de tök korrekten elismeri, ha más jobb, és oda is tud menni igazán gratulálni, és én ezt nagyon-nagyon szeretem és becsülöm benne. Mondjuk én is mindig azt próbáltam mutatni neki - nálam is ezt látta - hogy ha valaki valamit csinál, annak értéke és súlya van. Mert tett oda valamit. És nem megcimmogni kell, pláne mondjuk olyannak nem, aki meg semmit se csinált (ezt most pl. a közösségi munkákra értem, amikor volt egy-egy előadásunk anno, és mindig azok kritizálták, akiknek közük nem volt az egészhez... naszóval érted, kicsit elkanyarodtam :) ) És jó reggelt is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó reggelt (délelőttöt)neked is. :) Szerencsétek van, hogy Mucus ezt látta oviban, suliban. Nekünk szörny volt az ovi után az alsós tanító néni, hosszan ecsetelhetném, hogy milyen frusztrált, gyomorgörcsös gyerekké sikerült tennie az én helyes, klassz gyerekemet. Az állandó kritizálása (más gyereket is) a mindig mindegyik legyen pedáns, odafigyelő kocka...áááh nem mis mondom karácsony előtt (és utána sem) mert hálisten elmúlt, vége. Elég annyi, hogy saját kollégái is alig várják, hogy nyugdíjba vonuljon. Győzöm korrigálni, helyretenni a gyerek fejében a dolgokat. Az egyetlen pozitívum, hogy sikerült összekovácsolni az osztályukat és tényleg jó tanulóvá váltak, ami talán nekünk szülőknek segítség. A többi....pfffffff.
      Lazulni sosem késő :D

      Törlés
    2. Na a szörny nem szörny hanem szörnyű akart lenni :D :D :D biztos a tudatalattim dolgozott :D

      Törlés
    3. Megcimmogni:)
      Cuki. Sose hallottam.

      Törlés
    4. :) elgondolkodtam rajta, hogy akkor csak itt használjuk...? :) lehet. Mint a "speci, vagy speciál"-t is. Tudjátok mi? :)
      Ho-ho-ho-hóóóó, Tami, nem volt a héten könyveshétfő :), most jutott eszembe.

      Törlés
    5. Tudom, helyette "pofáztam" :D :D :D Majd legközelebb :)

      Törlés