Sok könyvet olvasok

ez nem titok. Ültem itt egyik reggel (szokásosan korán) kávémmal a kezemben és rápillantottam oldalt a falon a könyvespolcra, ami tele van gyerekkorom kedvenc pöttyös és csíkos könyveivel. Hirtelen olyan régóta nem érzett vágyódás fogott el, hogy kinyújtsam a kezem mind közül is az egyik legkedvencebbért, aminek a címe Születésnap. A történet főszereplője Illés Bori, aki karácsony előtt tölti be a tizennegyedik születésnapját és minden vágya egy kirakatban látott "felnőtt" ruha és egy magassarkú cipő. Amit persze nem kap meg, de mindent elkövet azért, hogy az övé legyen. Az egész regény e köré a kívánság köré van fűzve, közben sok sok megható és "bicskanyitogató" történéssel. Hazugság, ármánykodás, szerelem és gyűlölködés, barátságok elvesztése és visszaszerzése van benne szóval minden, ami egy tini lányt érdekelheti napjainkban is és csak úgy olvastatja magát az egész. Gyerekorom egyik meghatározó regénye volt Szabó Magdától. Ahogy haladunk előre az olvasással úgy jön el a karácsony és ettől valahogy az egész történet maga karácsonyossá válik. Legalább is én mindig úgy éreztem, hogy ez egy karácsonyi történet.
El is határoztam, hogy szabadság alatt újra elolvasom, olyan régen volt a kezemben. 
Lányos anyukák még beszerezhetik a fa alá :) Szerintem a régi pöttyös és csíkos könyvek sosem mennek ki a divatból és napjainkban is sok sok tanulság van bennük, hiszen mostanság is ugyan azok a problémák, szerelmek, barátságok, öröm és bánat járja át sokszor a fiatal szíveket.

Születésnap (kép google)


Megjegyzések

  1. Húú, nekem is sok pöttyös meg csíkos könyvem volt/van-) Az egyik kedvencem az Elment a vonat, meg Az utolsó padban-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az Elment a vonat tuti nincs meg, be kell szereznem. :)

      Törlés
  2. Hű, de szeretem ezt a könyvet. Vagy százszor olvastam. Nekem a kedvenc pöttyös - csíkosom a Napraforgó lány, a Gyönyörű nyár meg a Bldogtalan nyár. Meg a Nyakigláb apó:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A csíkos könyvek közül a Pesti lány a kedvenc :)

      Törlés
  3. Nagy kedvencek voltak, szerintem mindet olvastam. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is, kedvencem még a Szalmaláng és a Szöszi :)

      Törlés
    2. A boldogtalan nyár most nem ugrik be, lehet meg sincs?? Mindjárt nézem.

      Törlés
  4. Annyira, de annyira imádtam ezeket a könyveket! A legnagyobb élményeim közé tartozott annak idején, ha egy ilyen a kezembe került :) Felejthetetlenek, az biztos.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még mindig gyűjtögetem vásárban zsibisnél, vagy jófogáson. Na ilyenkor bánatos vagyok, hogy nincs lányom :) A fiamat nem érdekli.

      Törlés
  5. Hatalmas kedvenc, minden karácsony előtt elolvasom, pont tegnap kezdtem el. Szerintem is karácsonyi történet, nekem már hozzátartozik a ráhangolódáshoz :).
    (egy zugolvasód)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, hogy itt zugolvasóskodsz :)

      Törlés
    2. Nekem is van vagy két polcnyi ezekből:), és sokat vettem felnőttként is. De ezt most jó hogy mondod, mert gyerekkoromban olvastam - nekem nem maradt meg ekkora élményként - de msot előveszem :).

      Törlés
    3. Én amikor olyan fáradt vagyok, hogy nem bírom az aktuális könyvemet olvasni, amihez odafigyelés meg türelem kell, mindig ilyen könyveket olvasok. Nagyon ki tudok kapcsolni. :)

      Törlés
    4. Főleg az Aranyeső és a Tűzpiros üveggömb, amiket jószerével kívülről tudok, így villágyorsan olvasom... :D

      Törlés
  6. Imádtam, imádtam, csíkos, pöttyös, jajj. Nagy bánatomra a legtöbbje a szüleim padlásán várja, hogy egyszer elférjenek nálam.

    VálaszTörlés
  7. Nagyon várom az Ünnepeket,hogy leülhessek a kanapéra és olvashassak.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is, pont ezt! Már csak 7 napot fogok dolgozni, ha a mait nem számolom. Hurrráááááááá :)

      Törlés
  8. Ez volt az én egyik kedvenc könyvem is! Meg a Tűzpiros üveggömb, :) azt hiszem én is újra olvasom. :) Egy másik zugolvasód.:)

    VálaszTörlés
  9. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése