Valami hihetetlen jó

hogy végre tökéletes "rend" van a hűtőszekrényben és a konyhában is. Végre eltűnt a sok karácsonyhoz köthető ennivaló, amit innen onnan beszereztünk, kaptunk, hoztak mittudomén. Tegnap reggel, míg kávéztam és blogokat olvastam hirtelen ötlettől és mert bőven volt rá időm, míg felébredt a gyerek és indultunk a munkahelyre, rendet tettem. Lefagyasztottam amit lehet, majd egy hónap múlva jó lesz a maradék töltött káposzta, volt még pár szelet kolbászhússal töltött karaj, amit már senki sem kívánt (baromi nagy volt az a két személyes tál, amit rendeltem) és aminek a kutyus örült, mert végül ő kapta meg elvégre családtag. Rendet tettem a konyhában lévő komód fiókjában, kivittem a szemetet, összehajtogattam a kimosott konyharuhákat, katonás rendet raktam a konyhaszekrényekben. A mézes még eláll egy dobozban és másikba eltüntettem a zselés szaloncukrot és a bon bonokat. Pár hétig, hónapig még tele lesz velük a lakás, de legalább szépen fémdobozban vannak a szekrény egyik polcán. Most a gyerek se tud ránézni, de gyanítom később még jól jön. Egy szóval vége a habzsi dőzsinek (bár mi eléggé mértéktartóak voltunk) és ez egyáltalán nem baj. Most szép rend van, eltűnt minden karácsonyról megmaradt dolog. Nincs kísértés, vége van az ünnepnek. Mi most inkább vitaminokból tankolunk fel, szokásos rengeteg gyümölcs smoothienak és gyümölcssalátának mézzel a tetején. Könnyedebb ételeket szeretnék főzni az ünnepek után.
Szilveszterkor itthon leszünk. Egyedül férj nélkül az ember nem vágyik sehova, de amúgy évek óta már jobban szeretek itthon lenni. Pár éve még , amikor barátnőmék ( előző férje és ő) között minden rendben volt többször együtt szilvesztereztünk az jó volt. Régi slágereket hallgattunk, dumálgattunk, activityt játszottunk, kártyáztunk, főztünk, sőt volt olyan év is amikor akkora hó volt, hogy szánkózni mentünk. Elmúlt. Azóta férjem kijár dolgozni, barátnőmnek új férje van én meg jobban szeretek itthon lenni, ha már egyedül, illetve ketten vagyunk a gyerekkel.
Az idei évben ezt a napot a jövő év előkészítésének fogom szentelni. Majd töltök magamnak egy pohár pezsgőt, hogy jól menjen a dolog. :) Ez azt jelenti, hogy kiválogatom mik jöhetnek át velem az új évbe. Papírok, befizetett számlák átnézése, dossziék rendezése, rend rakás szekrényekben, válogatás, szelektálás, ilyesmi. Közben persze azért csinálunk programot is, bemegyünk a városba nézelődni, aztán itthon társasozunk, kártyázunk, játszunk a gyerekkel, de alapvetően szeretnék úgy átlépni az új évbe, hogy tiszta lappal kezdhessek minden téren. Amúgy pedig mivel foglaljam el magam? Tévé elé nem fogok ülni, nem nézem a szilveszteri műsorokat, azt hiszem arról legtöbbünknek az a véleménye, hogy felesleges gagyi. Majd jó kis zenéket fogok hallgatni közben, aztán majd neten filmet nézek.
Egyébként simán eltudnék képzelni egy amolyan nagy baráti körös ó év búcsúztatót mondjuk nálunk. Ha a hó is esne az lenne a legjobb, ahogy látom, hogy kint a kertben a fehér hóban bográcsban fő a lencsegulyás, a barátainkkal forralt bort iszunk és meleg pogácsát majszolunk, nagy hócsaták vannak és a kertünk végén lévő erdőből levezető dombon szánkózunk, szóval ahogy látom magam előtt az nagyon jó. De sajnos ez egyelőre álom marad, szinte az összes barátunk és közeli rokonunk vagy külföldön él már vagy az évek alatt ott vállaltak munkát így ilyenkor általában mindenki a téli szezonját tölti kint. 2010 óta ezzel a csodálatos választással ez még inkább felerősödött, szinte nincs olyan hét, hogy az ember ne hallaná, hogy ez is elment, annak a családja is most adta el a házát, lakását és cuccol el egy olyan országba, ahol jobban megbecsülik, ahol lehetnek terveik hosszabb távra, ahol nem kell a mocskot hallani rádióból, tévéből, nem jön velük minden áldott nap valami "csodálatos" hír. Ahol kapnak levegőt, ahol tiszta szívből nevethetnek bármikor, ahol a gyerekük tanulhat ésszerűen, stressz mentesen. Én emlékszem még régebbi időkre, hogy bár akkor is voltak nehézségek ezek a dolgok megvoltak itt is. A több nevetés és a barátok mindenesetre száz százalék. Na de ebbe ne is menjünk bele, ne gondoljunk most ezekre. (valahol azért nagyon nagyon szeretném, ha végre ebben az országban a 2017 éve tényleg a lázadás éve lenne és nem úgy, ahogy erre vezetőnk gondol)
Ma reggelre azonban kicsi üröm is vegyült az örömbe, mert nem tudom miért de a bal szemem bevérzett. Elég csúnya és remélem , hogy nem valami betegség előjele , vérnyomásom mindig normális, nem érzek semmi különöset, úgy hogy remélem csak vagy megerőltettem ahogy időnként behozom a fát vagy a huzat, amikor sétáltunk az erdőben. Várok egy két napot, aztán ha nem kezd el felszívódni irány a doki. Remélem erre nem kerül sor. Kicsit azért parázom így egyedül. :( Jó lenne, ha ártatlan kis valami lenne (pl a sok monitior nézés) és nem valami nagy dolog. Még az kellene a boldogságomhoz. :/
Ma moziba megy Kiskorú, én pedig nézelődöm. Talán beszerzek egy új kenyérpirítót, mert sajnos a régi megadta magát és a pirítóst mindenki nagyon szereti. Hátha van valami karácsony utáni leárazás itt ott. Hát így.





Megjegyzések

  1. Reggel 5-től konyhát, kamrát, hűtőt takarítottam. :-D

    VálaszTörlés
  2. Nekem csak konyhai rendcsinálásra telt.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése