Végül minden

minden megoldódik. 
Mert nem az a baj, hogy időnként vannak hangos szóváltások és semmi nem úgy alakul ahogy eltervezzük, legyen az egy gyermek fejében vagy felnőtt gondolatában. Az lenne a baj, ha a méreg itt maradna, ha nem lenne oda vissza megbocsátás. 
Mert amikor éjjel kettőkor az ember csak forgolódik az ágyában és azon gondolkodik, hogy megint elrontott valamit és nem úgy kellett volna, de hát neki sem úgy kellett volna......de hát ő egy gyerek....Aztán a nagy forgolódásokat hátrahagyva beoson a szobájába, hogy megsimogassa a csapzott hajat és belesuttogja a fülébe, hogy "szeretlek és ne haragudj" és lopva egy puszit ad az arcára, így enyhítve a lelkifurdalást. Azt hiszi csak ő van és a sötétség...és akkor váratlanul átöleli két kis gyerekkar és nem számít arra, hogy válaszul azt mondja "te se" akkor tudja, hogy rendben van a dolog. Amikor visszafekszik és mind a ketten elengednek egy sóhajt, ami lehet az egyiknek a megkönnyebbülés a másiknak a megbocsátás sóhaja a dolgok úgy kerülnek a helyükre mintha mi sem történt volna. Másnap már nem beszélünk róla, elfelejtjük a rossz dolgokat miközben mind a ketten tudjuk, hogy mi történt éjjel. A kettőnk titka marad.


"A kincs, mit rejt a szív s az elme,
ennyi - szeress, hogy megbocsátni tudj."  (Mihai Codrenau)






Megjegyzések

  1. Te,olyan hülye az ember..... :( örülök, hogy megoldódott ez a dolog. Tudod, akkor tud igazán fájni a bántás - amit te adtál - ha igazán szereted azt a másik embert. A gyereked, a párod, a barátaid.... de ha ki tudjuk egyenesíteni, amit ki kell vagy lehet, az akkora megkönnyebbülés....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ma reggelre elmúlt, legalább is remélem, bár tudom hogy a gyerekemnek a szavak nagyon tudnak fájni.

      Törlés

  2. Gyerektől bocsánatot kérni, a sajátodtól, a kamasz gyerekedtől -ez annyira jó-)
    Nekem sem esett nehezemre sosem... sokszor akkor is meglépi az ember, ha tudja, h neki van igaza... nem egyszerű évek...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ahogy írod. Gyerek és én valamint gyerek és férjem közt egy nagyszerűen működik. Tényleg nem könnyű és itt tudom, hogy nekem volt igazam (elvállalt egy feladatot, kiselőadást irodalom órára, amiért lelkes volt és most kiakar belőle bújni én pedig nem engedem ebből volt a vita)még sem tudtam volna aludni ha nem nézek rá éjjel.

      Törlés
  3. A megbocsájtás= elengedés könnyít a lélek terhein. Kamaszkorukban naponta osontam be a szobájukba és suttogtam bele az éjszakba a bocsánat kérésemet. Hálásak voltak érte. Ma inkább fordítva van. Ők suttognak az én fülembe. Utána pedig mindenki arcán ott van a mosoly.

    VálaszTörlés
  4. Hát igen. Remélem ha arra kerül a sor ez majd nálunk is így lesz. :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szépen leírtad... én is megtanultam bocsánatot kérni a gyerekeimtől, és büszke vagyok magamra, amiért felismerem, mikor kell (legalábbis remélem, mindig felismerem), és meg is tudom tenni.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése