Ma reggelre leesett

kovtama | 5:11:00 |
pár centi hó. Azt hittem ebből kifolyólag nem lesz olyan hideg kint, de az is maradt most éppen -12 fok , jól éreztem én amikor az előbb kinéztem, hogy hidegebb van mint tegnap. És fázom már két hete egyfolytában, úgy érzem. A híreket olvasva, fülembe ültette a bogarat az egyik cikk, hogy már milyen sok vízóra elfagyott ezen a télen, mert senki nem számított erre az extrém hidegre. Na mondjuk én meg sem néztem a mienket, mindig a férjem szokta elintézni, kiengedni a kinti csapból a vizet stb. Szóval idáig fel sem merült a gyanú bennem és a házban se éreztem változást a víz milyensége miatt, de azért most izgulok, hogy nálunk ne legyen az aknában gond. Jóval a fagyhatár alatt van, de mondjuk mi se szoktuk még külön betekerne az órákat ronggyal, meg semmivel mert eddig sosem volt gond így sem. Mondjuk évek óta nem is volt már ilyen hideg. Jó lesz hétvégén ellenőrizni azért. Addig meg fohászkodom, hogy ne legyen baj.
Ha minden igaz gyerek megy iskolába, tegnap este már jól volt én meg elrohanok reggel igazolásért. Tegnap még tanultunk. gyakoroltunk. Lájtos vacsorát evett, zsemlét, sonka szalámit, pici főtt tojást, pár szem sós kekszet. Ki is volt akadva, hogy nem ehet rendes ennivalót, de hát ilyen az élet. Talán majd ma. 
A legjobb reggeli elfoglaltságom egy pohár forró, sok tejjel készült kávé és a kedvenc blogjaim olvasgatása, amíg átforrósodik a cserépkályha. Jó itt üldögélni mellette és ébredezni. Nehezen kelek fel minden reggel, ilyenkor hét közepén meg már egyre nehezebben. Tegnap fél kilenckor feküdtünk le, igaz már éjjel egy óra óta fent voltunk a betegség miatt, és szerintem kb 10 perc alatt el is aludtunk. Kérdezte is a gyerek, hogy nem olvasunk? Minden este szoktunk, de ezt tegnap kihagytuk. Sokat aludtam elmaradtak a szokásos éjjeli két három felébredések is, de még így sem pihentem ki magam teljesen. Mióta elkezdődött az év és visszamentem dolgozni én minden hét elején a hétvégét várom. :) Jó, mondjuk ebben benne van az is, hogy most éppen egy nemszeretem dolgot csinálok, de tényleg csak az éltet most is, hogy már legalább szerda van. Sajnos az a része nem változott az előző év óta sem, hogy esetleg jobb lenne vagy valami inspirálna a munkámban. Monoton, egyhangú, semmi kihívás csak teszem a dolgom egyik napról a másikra. Mindig ugyan az. Bár szeretem, ha más téren a napjaim kiszámíthatóak és tervezhetőek, a munkámban a monotonitást már ennyi év után nehezen viselem. 

Csak erre vágyom a hétvége egyik napján:

 A másikon lehetnek programok. :)


7 megjegyzés:

  1. Az egyik nap csak -3 volt nálunk, de akkor is fáztam ugyanúgy, mint a -8-nál vagy a hidegebb időben is. Én is szenvedek tőle, de talán hétvégére már enyhül...
    A munkád egészségügy és pénzügy? Ez utóbbit csak tippelem valamiért. Az enyém talán változatosabb, nincs két egyforma nap, ezt szeretem benne, bár egyik-másikkal megküzdök rendesen. Ugyanakkor meg úgy érzem, ugyanazokat a köröket futom (küzdök, hogy hatékonyabb, gyorsabb vagy eredményesebb legyen). Érdekes, mert az évek alatt mindig, amikor már kezdtem volna beleunni, jött valami nagyobb kihívás, egy projekt, egy pályázat, egy új feladat, és azzal elvoltam ismét.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kórházban pénzügy :) de előtte is már, 1989 óta könyvelek. Nagyon unom már :D :D

      Törlés
  2. Tami, detto...mármint a meló. Unom, nem kihívás, és egyre többet hibázom, mert rutinból csinálom, vagy unalomból, és persze bosszant... eh....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is detto. :( Én azt mondom ezért is van ez a nemszeretem dolog, hogy nem szeretek ennyire elindulni hétköznap otthonról. Pedig maga a hely és még a legtöbb kolléga is nagyon jó, a főnököm meg pláne. És még is....nehezen állok neki dolgozni.

      Törlés
  3. A monotonítást megértem, nincs annál rosszabb, ill. ha a kolléganők is olyanok. Tami, ti hogy fűtetek: gázzal, fával, cserépkályha van, azt tudom, s mi még mellette? Te laksz hasonló épületben, mint mi, ezért kérdem. Köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Cserépkályha van, kettő dög nagy. Egy a gyerek és a hálószoba közötti falba beépítve és egy nagy a nappali, konyhában. Ki van építve egy rendszer, de ezt ne kérdezd nagyon hogyan férjem csinálta, hogy a meleg levegő visszaáramlik a padlásról a fürdőbe és ott úgy van meleg az viszont nagyon hatékonyan működik és így legalább hasznosítva van. Tervben van, hogy még is csak kiépítjük a gázt, utálom egyébként de csak azért, hogy legyen egy alap, amit letudok kapcsolni ha hazaérünk. De egyébként ebben a nagy hidegben még soha nem értünk haza kihűlt kályhához és 18 foknál se lett hidegebb délutánra ha hazaértünk a munkából. Amikor meg jobb az idő, értem ezalatt hogy -5 foknál nem alacsonyabb reggel megrakom és csak másnap kell ismét. Szeretem őket, bár a tél végére már kicsit elegem is van :) Viszont én a gáztól félek, de a kazán nem a lakásban lenne, úgy hogy férjem megnyugtatott ezzel kapcsolatban :D Viszont gondolkodtunk egy másik megoldáson is, mivel nekünk az elsődleges mindenképpen a cserépkályha lenne, hogy kiegészítőnek esetleg még ez lehet: https://nordart.hu/

      Törlés
  4. Nekünk van gáz, és kályhák, de nem cserépkályha, gyakorlatilag 4 helyen fűtünk, most nagyon. Amíg nem volt ilyen hideg feleztük, de. a ház elején konyha-nappali, estefelé hátsó kályha, háló. Csak ezt sokallom. Viszont egy új rendszerhez fúrni kellene(a tömés fél méteres falakat) vagy feltörni a burkolatot, ezt meg nagy munkának tartom. A cserépkályha nagyon jó(lenne), nagyon. Megnézem, amit mutattál.

    VálaszTörlés