Miért nem

kovtama | 10:27:00 |
tudok aludni rendesen még akkor sem, amikor amúgy megtehetném?? Fent vagyok már öt óra óta, először csak forgolódtam, aztán próbáltam birkákat számolni (állandóan elszaladtak, a végén belegabalyodtam a számolásba, hagytam a fenébe) aztán jobb oldalról balra fordultam, végül hatkor felkeltem. Már ilyen feszkót generáltam magamban, hogy aludni kell! mert tök korán van és vasárnap és pihenjek, de basszus csak felidegesítettem magam ezen, úgy hogy úgy döntöttem ennyi és kész. Annyira azért nem vagyok meglepődve, mert gyerekkoromban is keveset aludtam úgy éreztem elmegy mellettem az élet, na biztos most is ez van. Azon gondolkodtam egyik nap, hogy lehet az is benne van a pakliban, amiért nem tudok rendesen aludni, hogy a hálószobánk nincs még kész teljesen? Nem érzem pihentetőnek ahogy be van rendezve, amolyan félkész állapotban van ez is...az ágyunk mögötti fal csupasz, mert fogalmam sincs hogy egy jó képet vagy egy meleg drapériát, esetleg egy a teljes falon végig futó polcszerűséget tegyünk e oda vagy valami egészen mást, a függöny se igazán tetszik, jó lenne pár igazán klassz kép...fene tudja. Vannak ötleteim, de olyan nehezen szánom rá magam, hogy körülnézzek boltokban. Persze kutakodom a neten, mentem a képeket aztán meg elfelejtődik és újra át kell bogarásznom. Vagy az is lehet, hogy sok volt ez a már 2003 óta tartó házfelújítás, fúrás, faragás, bontás és falazás.....
Azért nem panaszkodom, mert valahol szeretem is ezt a korán ébredést attól függetlenül, hogy sok egymást követő ilyen nap után meg kipurcanok (na akkor viszont alszom akár 8-ig is:D ) mert reggel csend van, az a pár óra amíg indul a nap csak az enyém. Egész jó kijönni a nappaliba még a sötétben, halkan elkészíteni a reggeli kávémat, hallgatni a cserépkályha duruzsolását. Elindítottam a mosogatógépet, közben jó olvasgatni a blogokat, a nap híreit (na ezeken mostanában gyorsan túllépek, mert mindenhol csak a horror van) a neten kutakodni, nézelődni,  megnézni milyen könyvek kerültek a boltokba és még folytathatnám.
Ma már kellene valami hasznosat is csinálni én is és a gyerek is jobban vagyunk. Pogácsát fogok neki sütni, szereti. Olyan keveset eszik, mióta beteg. Ráadásul a jövő héten majd vihet belőle suliba is tízóraira.
Tegnap végre lezuhanyoztattam az orchideáimat is, álltak kb. fél órát a vízben, hogy jól megszívják magukat a gyökerek és mentek vissza az ablakba. Egy már elkezdett virágozni, másik kettőn meg új ágak vannak, tele bimbóval. Sokan azért nem próbálkoznak vele, mert nem tudják mit kell velük tenni és hát tényleg elég kényes növények. Én egy hónapban egyszer alaposan beáztatom őket vízben és utána mennek vissza a helyükre, innentől már szinte egyáltalán nem öntözöm őket. Nyáron kétszer is beszoktam áztatni, ez még mindig bejött. Ahogy elnéztem, kettőt át kellene ültetnem, de ennek még nem mertem nekiállni, pedig állítólag ez sem ördöngösség.
Tanulás is volt tegnap délután, Kiskorú nagy örömére, de csütörtökön témazárót írnak biológiából így elkezdtük és ma is lesz folytatás egy kis földrajzzal megspékelve.
Hideg van, párás, zúzmarás hideg. Most már látom sok blogon is, hogy mindenkinek lassan kezd elege lenni a télből, mindenki várja már a tavaszt. Azt hiszem idén ki is tett magáért a tél, a decemberi enyheség januárban bőven kompenzálva lett a hideggel.  Jó lenne már hosszabb távon egy kis plusz fok, hogy elolvadjon a hó. A kocsimat is jó lenne kicsit rendbe tenni, már hetek óta nem álltam neki, hát ki fog mínusz 10 fokban autót takarítani? Lemosni is csak egyszer tudtam, már ráférne. Ha tényleg jó idő lesz a napokban akkor azért megpróbálkozom ezekkel.
Na jó, ez már nem is annyira érdekes inkább megyek a dolgomra.

4 megjegyzés:

  1. Kialvatlanul élni szörnyű lehet, nekem csak időszakaim vannak ilyenek. Nem próbáltál altatót vagy gyógynövényes elaltatót? Attól reggel nem annyira kuka az ember.

    VálaszTörlés
  2. Én is mindig ugyanezt éreztem. Ha sokat alszom, elmegy mellettem az élet. Én szeretek hajnalban kelni, szeretem a reggel tisztaságát, csendjét, nyugalmát. A nap legszebb része az.

    VálaszTörlés
  3. Negyed háromkor felsirt a nagyfiú. Visszaaltattam, de nekem már nem ment :(

    VálaszTörlés
  4. Én is, én is, tudod, és jó is, a hajnali órák az enyémek, ugyanakkor meg ettől olyan fáradt vagyok, hogy minden áldott este korán kidőlök. Csak egy órácskát el tudnám tolni a ritmusomat, már elégedettebb lennék.
    Örülök, hogy jobban vagytok!

    VálaszTörlés