Új év ide vagy oda

kovtama | 9:11:00 | |
én tegnap befejeztem az előző évben megkezdett szortírozásomat, válogatásomat a lakásban. Volt jó sok cucc, amit eddig pakolgattam, felraktam netre, hogy majd valakinek csak kell és nem tudtam elpasszolni, úgy hogy tegnap fogtam és mindent bezsákoltam és amiért nem kár az kuka, ami pedig még szép és jó az megy a munkahelyemre hátha valaki hasznát tudja venni. Valami hihetetlen jó érzés, hogy egyre inkább normális és hasznos tárgyak vannak körülöttünk, semmi kacat, semmi azértnemdobomkimertemlék vagy mert kaptam valakitől, de nem tetszik csak mert kaptam azért van még itt. Tényleg, ennek semmi értelme nincs. Kiválogattam a befizetett számlákat, csekkeket papírokat és rend van ott is. Tudom, tudom babonából nem csinálunk semmit újévkor, de én nem bírtam ki, rendet vágtam (én nem tudom, de ketten a gyerekkel valahogy sikerül kupit csinálnunk) és kimostam azokat a függönyöket, amik még vissza voltak. Ágyneműt cseréltem a gyereknél és végre megsütöttem azt a kacsát, amiről mindig írok, hogy megfogom de valahogy nem jött össze, mert a végén vagy ettük a maradékot vagy a gyerek mondott mást és neki kedveztem. És szuper finom lett, jó sok kertből behozott rozmaring ággal és hagymával és fokhagymával, krumplival összesütve négy megtermett kacsacomb.

Amúgy ez nem ilyen kis sápatka színű, élőben nagyon szép pirozspozsgás kacsákról van szó :)
Én meg csak kapkodom a fejem, mert vidáman konstatáltam, hogy a karácsonyt sikerült nagyobb zabálások evészetek nélkül túlélni, erre tessék most két pofára eszem ezeket és mellé toltam pár szaloncukrot is, ha lúd illetve kacsa akkor legalább legyen kövér. De hogy ne fájjon annyira eszembe jutott, hogy még az ünnepek előtt beszereztem a falásrohamok ellen cukor, tej és mindenféle dolgoktól mentes csokis jégkrémet úgy hogy utólag picit megkóstoltam azt is. Tudjátok valami olyasmi, mikor egy jól megtermett pizza mellé kérjük a zéró kólát :D Pakolgattam, tettem vettem szeretem ezt csinálni és úgy elrepült a nap, mint a pinty. Belefért egy társasozás, de néztem a kedvenc sorozataimból egy egy részt is. Este meg egy klassz forró fürdőt vettem és még könyvet is vittem pihenésképpen. És már csak ma vagyunk itthon ez valami borzasztó :( Nem akarok dolgozni menni, nem akarom még felvenni a hétköznapok ritmusát. Még itt akarok lenni a mi jó meleg házunkban, kedvemre csinálni dolgokat, játszani a gyerekkel, semmi kötelezettség és a többi. Holnap meg már korán kelés és vissza a napi rutinba, jaj. :( 
Most már, hogy elkezdődött az év elkezdtem a spórolást is, ami az egyik "fogadalmam" volt. Bekerült az első pénzérme a gyűjtős befőttesüvegbe, akarom mondani a dobozkába amit egyik kolléganőtől kaptam karácsonyra. (üveges spórolás) Kicsit előbbre járok, mert a szüleimtől karácsonyra pénzt kaptam, amit nem akartam elfogadni és otthagytam a konyhaasztalon, de persze hozták utánam a kocsihoz, hogy irgumburgum, születésnapom is lesz és vegyek magamnak valamit...hát nem veszek, berakom ezt is az üvegbe. És elkezdtem összeírni a januári dolgokat, kiadásokat, bevételeket is, tervezek előre picit. Azt vettem észre év vége felé, hogy természetes lett a van és azt akarom, hogy ne legyen az. Nem mintha szórnám a pénzt, de azért van mit javítani ezen a téren. Sokszor írtam már, hogy ahol időnként "elfolyik" az a konyha. Elmegyek boltba és van hogy nem tudom mi van itthon, ezért veszek olyat is, amit nem kellene. Vagy hogy megveszem, mert éppen akciós, de nem esszük meg és aztán megy a kukába. Jóval kevesebb mint régen, főleg hogy van kutya, macska akik örülnek időnként ezeknek a dolgoknak, de azért na ez nem állapot és nem lehet védekezés. Szóval ezen mindenképpen dolgoznom kell, így elkezdtem heti menü tervet is összeállítani, mit főzök majd. Ez most kicsit lájtosabb, mert ketten vagyunk így nem kell minden nap és nem kell nagy dolgokat, de a terv, hogy tudjam előre és emiatt is célirányosan menjek bevásárolni. Mondjuk most egy darabig nem kell, mert tele a fagyasztó, úgy hogy a január tuti úgy fog eltelni, hogy max. kenyér és tejtermék,  friss zöldség és gyümölcs. Holnap meg beszélek dokival, hogy akkor a vérnyomásom ha már rendben lesz, akkor nekiállhatok e a futásnak - a vissza a rendszeres sporthoz mindenképpen idei fogadalom kell hogy legyen - mert én már tényleg nagyon nagyon szeretnék visszatérni rá, hiányzik és baromira tespedem csak és minden kiló visszajött, amit 3 év alatt szépen leadtam a mozgással. Nem mértem magam, de az ember érzi, látja a tükörben.Nekem  kell a mozgás, mozgás nélkül nem megy a változás. Szóval az orvos, ha csak kis lépésekkel is, de remélem megengedi. Nagy dolgokat én nem tervezek itthon, mármint átalakítás a házon és ilyesmi. Amit jó lenne megcsinálni, mert elmaradt az a kocsibeálló, valami egyszerű, fából készült, aminek van teteje és letérkövezni addig a kaputól, amíg beszoktunk állni, ez kb. 30nm. Szerintem ez a két legfontosabb dolog van, amit tavasszal amint az időjárás engedi el lehetne kezdeni. Valamint befejezni a kiásott kerti tavat, de az a férjem "hobbi" munkája úgy hogy biztos vagyok benne, hogy amint hazaér nekiáll. Leginkább szépítgetni szeretném a kertet, ültetni még ezt azt, virág, virág, virág. Rózsák. :)

Ebben a hónapban férjemnek lesz a születésnapja, még nem tudom mit kapjon, töröm a fejem nagyon mert ezt a meglepetést nem hagyjuk ki sosem, ha már nincs karácsony napján karácsony, legalább legyen meglepetés születésnap. Most töröm a fejem, hogy mi legyen az. Semmi nem jut eszembe. :(

6 megjegyzés:

  1. Most kezdődött az év és én már kifizettem 10ezer forintot egy kukáért, mert nem elég az az egy, ami van. Shoping :-D
    Ebben a hónapban még vár rám egy játszóházas szülinapi buli, ami egy rakat pénz lesz, legalább 30 ezer. Azért durva, de évek óta nem tartottunk se otthon, ilyen meg még egyik gyereknek se volt, hát most lesz. Aztán 5 évig csend :-D
    Egyébbként nekem is takarékoskodnom kell. Sokat. És lomtalanítanom, ez az egyik egész éves projektem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor nagyjából mindenki azt tervezi amit én is, sok helyen olvasom.

      Törlés
  2. Majdnem minden lesz nálam is, amiket leírtál. Spórolás az első helyen, a pazarlás - főleg kajákban, ahogy írod - mindenféleképp, és van egy-két nagyobb projekt, amit a spórolás kapcsán gondoltam megvalósítani...Egyébként már megint nagyon hasonlítunk :D.
    Szülinapi ajándék: én egyre inkább hajlok az olyan dolgokra, amik nem is igazán kézzelfoghatóak, hanem inkább élmény-szintűek.... egy-egy közös színház, vagy koncert, ilyesmire gondolok... nekünk ezek bejönnek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én hajlanék rá, ha ezt nekem igy előre belehetne tervezni, de sajnos nálunk minden annyira képlékeny :( :( pedig nagyon jó lenne.

      Törlés
  3. Ez a felhalmozódás, mert nem tudom van-e otthon -ez ismerős :D
    Elmaradt a könyves hétfő...-(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pedig van egy csomó új könyvem :D Na de majd jövő héttől :)

      Törlés