Azért írok pár

dolgot is, bár megmondom őszintén csak úgy elvagyok magamban kizárva a külvilágot. Rosszul alszom mostanában az a dilim újabban, hogy éjjel egykor ébredek fel először, aztán fél négykor és onnan meg már nem is fekszem, inkább felkelek. Lehet kiapadtak a tartalékaim, talán vennem kellene egy kis magnéziumot vagy valamit, mert olyan plötty az egész. A tegnapra és ma reggelre beharangozott ónos esőt szerencsére megúsztuk, itt nem volt semmi. Egy darabig gondolkodtam, hogy lemondom a gyerek négy órás fodrászát, mert előtte kezdett el csöpögni, de aztán nem lett belőle semmi. Kiraktam az üzlet előtt Kiskorút, mondtam neki menjen mondja el, hogy szeretné levágatni a haját én meg addig elmentem boltba, vettem kenyeret, tejet ezt azt (arra gondolva, ha ma reggelre korcsolya pálya lesz legalább ne haljunk éhen ha otthon kell maradnunk).
Végül is aláírtam a papírt, hogy mehet Erdélybe a tavaszi szünet után bár néhány napig töprengtem rajta. Úgy döntöttem nem lehet félelemben élni, bár szerintem innentől kezdve április 23-ig lesz bennem egy görcs. Jóvan, ilyen vagyok na. 
Aztán meg írni akartam arról, hogy milyen érdekes hogy az eddig nagyon jó átlagú osztályban, ahol tavaly év végéig mindig volt kb. 6 kitűnő meg legalább 4 jeles tanuló és a többi is elérte a 4-es szintet vagy a fölött most hirtelen egy se lett egyikből sem. A 4-es szint azért persze megvan. Aztán meg a gyerek mondogatja egy ideje, hogy elég sokszor hallják, hogy majd jól nem fog bekerülni senki oda ahova szeretné, meg nem kell mindenkinek gimnáziumba menni, úgy is hiány van a szakmunkásokból.Nem nagyon akarok én belemenni megint ilyen iskolai dolgokba csak annyit akarok megjegyezni, hogy nem értem miért pont akkor kell ezeket az amúgy is leterhelt gyerekeket stresszelni ezzel a mileszígybelőledédesfiammajdjólnembvesznekfelsehova! dologgal, amikor van nekik éppen elég bajuk és tudják ők maguktól is (mert mindenhonnan ez folyik) hogy fél év után már "vérre" megy az egész. Sok a tanulnivaló, új tantárgyak jöttek be nem kevés, kamaszodnak, azt se tudják, hogy hordják a kezük lábuk, esetleg szerelem is beesik, több alvásra van (lenne) szükségük, minden érdekli őket a világból (csak pont nem a tanulás) szóval nekik is (és nekem is :D) van éppen elég bajuk. Tanulni azért kell, mert csak és mindenki túlélte én is, te is, ők is túlfogják. És én is szajkózom időnként, hogy tessék jobban, tessék többet, tessék lelkesebben (itt vigyorgok) tessék így, úgy, amúgy...miközben tudom, hogy én se voltam különb. Csak most az elvárásaim.
De tegnap, miután hetek óta mindenki a felvételi lázában égett és gyomorgörcsös volt (én is, pedig nekünk majd jövőre lesz ez, de mikor a gyerekekre gondolok máséra is, rögtön sajnálni kezdem :D ) végre beszéltem olyan emberrel aki kicsit meg is nyugtatott (egy éve, hogy túl vannak rajta). Hogy nem kell elaprózni a tudást, menjünk rá nagyon az alaptárgyakra és hagyjuk a francba   fenébe azokat amik nem számítanak annyira. Nem kell ötös biológiából, ha nem tengerbiológusnak vagy orvosnak készül és nem baj, ha tornából hármas, ha nem akar a jövő olimpikonja lenni. Egyszerűen képtelenség mindenből mindig ötösnek lenni, ha csak nem zseni vagy nagyon lelkes a gyerek. Megmondom őszintén elég nagy kő esett le rólam, mert ezt fogom tenni. Első a matek, a két magyar, töri, angol és egy választott és a többi mind hátrébb fog szorulni. Ez persze nem azt jelenti, hogy nem készülünk, de már nem fog földhöz vágni, ha becsúszik a futottak még tárgyakból egy egy rosszabb jegy. Végül is miből lesznek a pontok? Az előbb említett tárgyak jegyei, plusz ezekből az írásbeli, majd a szóbeli a választott adott területen. Állok elébe! Állunk elébe! Miután most kétszer járunk külön matekra és reményeim szerint maradunk is nyolcadikig egészen a felvételi felkészítéséig, plusz a gyerek csütörtökönként jár emelt angolra, szombaton meg programozást tanulni elég lesz a fő tárgyakból jól felkészülni. Ennyi nagyjából. A bizonyítvány összességében meg olyan, hogy még így is bekerül olyan iskolába, ahova nem kell felvételizni. Nyilván nem ez a cél, de megnyugtató. Egyébként meg mindenkinek kötelező tanulni 16 éves korig, úgy hogy gondolom nem az utcán fog ténferegni. De azért jó lenne oda kerülni majd, amit nagyon szeretne. Na, ennyi lenne a továbbiakban nem fogok sulis bejegyzéseket írni 2018 januárig :D
Aztán elfelejtettem megírni, hogy ez az ételhordozó táska elég kicsi, bár nekem belefér éppen a munkahelyi ennivalóm, de aki ennél többet szeretne és még nem rendelte meg, ne is tegye. Nem alkalmas arra, hogy nagy dolgokat pakoljunk bele, max egy kis doboznyi étel, rá egy szendvics, alma, banán vagy más gyümölcs, evőeszköz és kész is. 990 Ft volt, ennyi pénzért kb. ezt kaptam bár tény elfelejtettem megnézni a méreteit.
Akartam még írni valamiről, de baffus elfelejtettem :)
Délután mosni fogok, meg takarítani, pakolni tenni venni most van kedvem hozzá, biztos a február miatt. :) Végre rövid hónap és utána már lehet várni a tavaszt!!!





Megjegyzések

  1. Általános iskola=általános műveltség. Amire lehet alapozni bármit, bármikor. A tanulás, mint életforma bevésődik. A legjobbak ugye felvételiztek a 4. majd a 6. évfolyam után gimnáziumba, valószínű ezért romlott az átlag 7-ben és a 4 új tantárgy miatt. A 7-8. évfolyamon csak azok maradtak, akiknek eddig még nem biztos a gimnázium. A felvételi lapra viszont a tanuló MINDEN jegyét beírják. Ebből látja a felvételi bizottság, hogy mennyire terhelhető a későbbiekben és hogy milyen típusú középiskolában fogja megállni a helyét. Ahol nem a jegy számít, hanem a tudás. Mehet ötös matekkal is a középiskolába, ha a 9. évfolyam első félévében megbukik. Elég gyakori a visszaesés. Új környezet, új elvárások, új tananyag. Az általános iskolát nem érdemes lebecsülni, ez nem számít, az nem számít. A jobb iskolákban képességeket, kompetenciákat fejlesztenek. A "nem fontos" tantárgyak fejlesztik a kreativitást, az esztétikai érzéket, a térlátást, a formaérzéket, a kitartást, az akaratot, az állhatatosságot, a memóriát, a manuális képességeket, az absztrakciót, a szintézist, stb., nagyon fontos képességek, kár lenne csak az elméleti tárgyakra koncentrálni. Amúgy pedig a statisztika szerint mindenkit felvesznek az áhított helyre, ezen nem érdemes görcsölni. A tanulj, hogy boldogulj is átértékelődött, mert a tanulatlan suttyók is jól boldogulnak. Azt meg végképp nem kell rossz néven venni, ha az iskolában tanulásra noszogatnak, mert hogy ez a dolguk. Bizonyára nem éppen azoknak szól a dolog, akik amúgy is tanulnak rendesen. A középiskola meg ennek a százszorosát fogja követelni. (H. Zsuzsa)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tökéletesen igaz, amit itt leírtál. Annyit tennék hozzá, hogy van olyan iskola, ahová az átlag és a központi felvételi alapján lehet bejutni. És bizony ilyenkor egy négyes is számíthat. Sok helyen tartanak még a központi írásbeli mellett szóbeli elbeszélgetést, ami természetesen tantárgyakhoz kapcsolódik, s kérik a gyerek füzeteit, s ellenőrzőjét. Egy jónak mondott, tartott iskolába, nem egyértelmű a bejutás. Az tény, hogy iskola nélkül senki nem marad. Ha az első helyre nem, a második vagy harmadik helyre biztosan bekerül. Szóval minden tantárgy számít! Hajrá!
      Marika

      Törlés
    2. Hu, tényleg? Ezzel a füzetes és ellenőrzős dologgal most újat mondtál, de azt hogy van olyan ahova számít az átlag azt tudom, mert olyat is néztem, sőt ott még felvételi sem kell csak az eredmények. Azzal mondjuk nincs gond, mert 4,4 körül van, de nem az az "álom" iskola. Köszönöm a tanácsot!! Minden vélemény számít én néha olyan elveszettnek érzem magam ezekben a dolgokban.

      Törlés
    3. Kedves Zsuzsa, köszi a hosszú írást! Nyilván a nem számít dolgot nem úgy értettem, hogy ténylegesen nem számít, de több időt fordítunk egy történelem tanulásra, mint egy földrajzra. Nem fogok annyi erőt és energiát kérni a gyerektől egy olyan tárgyra, ami nem elsődleges, mert nem tudunk ennyi mindent tökéletesre megtanulni. Eddig próbáltunk, miattam. Látom a gyereken, hogy egyre nehezebben viseli, egyre görcsösebb a megfelelni vágyás miatt és én ezt nem akarom. Mint ahogy nem akarom egy a tömegek által elitnek mondott iskolába sem beíratni, nem akarom, hogy 4 évig a hajtásról és a tanulásról szóljanak azok az évek, amikor kamaszodik, amikor élnie, barátkoznia, boldognak kell lennie! Régen voltak olyan gondolataim, hogy abba az iskolába menjen, mert az nívósabbnak számít, ma már ezt elvetek. Mert szerintem nem csak az számít mi a neve a sulinak, hanem hogy milyen a hozzáállása a gyereknek a tanuláshoz. Felvehetnek az eredményei alapján egy eminens, kitűnő tanuló gyereket a város legjobb iskolájába, ha ott nem teljesít, mert a végén rájön, hogy nem tetszik neki és lehet sokkal jobb tanuló egy olyan iskolában egy közepes képességűnek nevezett gyerek, mert ő meg oda vidáman megy be és issza a tudást. Mind ez azt hiszem nem a sulin, hanem a gyerek hozzáállásán múlik. Köszönöm a tanácsokat, megfogadom Nyilván az a dolguk, hogy noszogassák a gyereket csak nem mindegy, hogy az hogyan tálalják. A tanulj, mert hülye maradsz számomra nem noszogatás, inkább megalázás. Ez mondjuk nem nálunk történt, de sok helyről, ismerőstől hallom. Ez az , ami nem tetszik sok esetben. Olyan jó, hogy ilyen sok véleményt olvasok, mert legalább mindenről tájékozódom. Most pl. azt sem tudtam, hogy még az is van, hogy minden jegyet beírnak! Köszi, hogy mondtad.

      Törlés
    4. Egyébként pedig azzal vitatkoznék, hogy a legjobbak már elmentek hatodikban. A fiaméknál is maradt mindenki, pedig mint irtam az osztályban 6 kitűnő és 4 jeles is volt és a többiek átlaga is 4 fölött volt. Egyszerűen azért nem mentek el, mert a suli jó, az osztály jó és úgy gondolák, hogy nem váltanak. Nincs ebben semmi egyéb. Az enyém is felvételizhetett volna az eredményei alapján, mert 4,5 volt az átlaga de én is úgy gondoltam, hogy nem szakítom ki még innen. Nem 4 új tantárgyunk van egyébként csak három, mert nálunk már hatodikban tanultak fizikát! Mondjuk ezen sokan csodálkoznak, mert máshol csak hetediktől.

      Törlés
  2. Azt hiszem,hogy nem látod,ha írunk hozzászólást a bejegyzéseidhez, úgyhogy ide is leírom : "
    " A táskarendező szuperül beválik, csak át kell tenni egy másik táskába, ha szeretném, az ételhordósba már találtam megfelelő dobozt, kicsi aljú kell és magas ,és egymás tetejére lehet rakni."-ezt írtam tegnap.
    Amikor megérkezett a csomag,akkor meg ezt : "Megérkeztek a táskák.:) Hát, jót nevettem,amikor kibontottam a csomagot,merthogy picik.:) Pedig cm-en megnéztem a méretét. A táskarendező nem is baj,hogy nem nagyobb, belaktam már, kiváncsi vagyok,hogyan válik be.
    A hűtőtáskába méretre kell vennem dobozt, mert amikbe belefér a kajám-1 napi-,az nem fér bele a hordozóba.Több kisebb dobozt lehet tenni egymás tetejére. Jó lesz ez!:)
    Úgyhogy KÖSZI még 1x!!!!!! " :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy ha tudod használni! Közben rájöttem a hűtőtáska azért ilyen pici, hogy vigyázzanak az alakunkra :D Belefér az én adagom, de azért na. Lehetne nagyobb is! A táskarendező nekem eddig még bevált, bár tény hogy azt is nagyobbnak gondoltam. Vagy inkább kisebb táskát kellene hordanunk? :)

      Törlés
    2. Igen,én is mindegyiket nagyobbnak gondoltam,jót nevettem,amikor kinyitottam a csomagot.:) Viszont a végén rájöttem,hogy mégsem baj,ha nem olyan nagyok.

      Törlés

Megjegyzés küldése