Egyre vidámabbak

kovtama | 4:22:00 |
a napok. Hogy a bogyók miatt e vagy azért, mert az idő halad előre még nem tudtam megfejteni, de tény, hogy nyugisabb is vagyok és az alvás is megy. Itt a február közepe, ez jó. Márciusban már , ha az idő is kegyes lesz rengeteg kinti dolog veheti kezdetét.
Akartam már írni az életmódváltásról. Amit elég sokan félreértelmeznek. Főleg abban a részében, hogy ez valami trükkös dolog vagy nem "e világi". Néha jókat mosolygok magamban ki mit gondol róla, néha tényleg fel tud bosszantani a dolog. Amikor időnként az itthon előre megtervezett ebédedet vagy bármi mást viszel a munkahelyedre és kikerekedett szemmel nézik és csak az jut eszébe mindenkinek, hogy fogyókúra. Az, hogy az ember egészségesen próbál élni, ezzel esetleg meghosszabbítva a földön eltöltött évei számát nem egyenlő a fogyókúrával. Tény, hogy nekem például le kell(ene) adnom 10 kilót legalább és részben ezért is kezdtem megreformálni az étkezésem, de az elsődleges szempont az, hogy van az a mondás ugye, hogy "az vagy amit megeszel".  Csináltam már pár éve egy majdnem egy hetes böjtöt, ami egyrészt nem volt szándékos, mert éppen rossz passzban voltam szóval amúgy se volt nagy étvágyam, de arra pontosan emlékszem, hogy utána mennyire jó volt. Pontosan tudom, hogy úgy éreztem magam, tényleg megtisztultam kívül belül. Valami hihetetlen könnyebbség volt rajtam. Ma már azért nem csinálnék ilyen hosszú böjtöt, de egy egy nap, amikor pl. csak gyümölcs van sok folyadékkal szerintem senkinek sem árt(ana). Aztán itt van az, hogy sokan mindjárt arra asszociálnak, hogy mennyi mindent nem ehet az ember. Tényleg így van? Persze vannak tiltó listás dolgok. Cukor, fehér liszt, aki nagyon bele akar húzni annak a fehér rizs, bizonyos gyümölcsök is erre a listára kerülnek. A cukrot és a fehér lisztet én is kerülöm, amennyire csak lehet. Helyette van az eritrit, ami null kalóriás, van a xilit ami szintén jó, van agave szirup ha nagyon kell az édes íz. Fehér liszt helyett pedig már tényleg számtalan variáció van, ezt csak a pénztárcánk szabja meg. Én személy szerint szeretem a tönköly liszt ízét, de ott van már az elérhető többi is. Ezekből is megtalálhatók már a lángos, palacsinta, muffin, fánk ki tudja még mi minden, felsorolni is nehéz. Régebben nehezebb volt, de ma már igazán nem kell lemondani semmiről sem. Igaz, picit talán nehezebb főzni vagy inkább úgy fogalmaznék kitalálni a dolgokat, de aki régóta csinálja, annak már csípőből megy ez. :) Az meg tényleg tévhit, hogy az egészséges életbe nem fér bele mondjuk egy nagy szelet sült hús vagy töltött káposzta. Csak nem mindegy , hogy a hús mellé olajban tocsogó sült krumplit eszünk vagy esetleg egy jó kis görög salátát. A töltött káposzta is lehet lájtos, ha pl. barna rizzsel vagy bulgurral készül. Miért kellene lemondani bármiről is? Az, hogy az egészséges dolgokból - mert mondjuk nem ismerjük adott alapalanyagot - egyenesen arra következtetünk, hogy rosszak, hát arra meg azt tudom mondani, hogy amíg valaki csak felszínesen látta a dolgokat addig ne ítélkezzen. Ha meg bárki azt tapasztalja, hogy valaki szenved, annak azt tudom mondani, hogy az a valaki valamit iszonyúan rosszul csinál. Az életmódváltásnak pont az a lényege, hogy ne szenvedés legyen, hanem élvezet. Ide tartozik a sport is. A tudatos életmódváltáshoz ez is hozzátartozik. Sokáig tartott, amíg rávettem magam a futásra. Sőt, most megint éppen a rávevős korszakomban vagyok. Sajnos kihagytam jó pár hónapot, tavaly október óta nem voltam futni, ez részben annak köszönhető, hogy volt egy elég húzós tüszős mandulagyulladásom, amit először félrekezeltek és majdnem egy hétbe telt, mire kiderült  senkinek nem kívánom azt az érzést és szenvedést, amit addig átéltem. :/ Utána meg jött két hét ágyban fekvés. Előtte sosem volt ilyenem, azóta meg vigyáznom kell, mert emlékszik rá a szervezetem, ha hidegebbet iszom, már elkezd fájni a mandulám. Úgy hogy ebben a fagyos télben nem is mertem elindulni. Aztán volt egy sérülésem is, ami hetekig elhúzódott és emiatt elmaradt a heti három, négy alkalom. Sajnos nagyon gyorsan lelehet épülni így, hamar elveszti az ember a rutint, gyakorlatilag megint a nulláról építem majd fel magam, de nem baj így szép nyerni. Azt mondják és tapasztalat is, hogy 21 nap kell ahhoz, hogy egy dolog rutinná váljon az ember életében, bármiről is legyen szó. Szóval ezt próbálom most ismét a futással.
Az életmódváltás nem egyenlő a fogyókúrával. Aki ezt választja az azért teszi, mert minőségi(bb) életet szeretne élni. Nem azt jelenti, hogy egy fej jégsaláta fölött sírdogál és sajnálja magát. A minőségi sem azt jelenti, hogy méregdrága ételeket kotyvaszt vagy méregdrágán vásárol a boltban. Persze van, amit meg kell fizetni, ilyen pl. a cukorpótló vagy a liszt féleségek. Ezek jóval drágábbak, mint a hagyományos társaik. De van, amit ugyan úgy megvesz egy életmódváltó is, mint mások. Ide tartoznak a sajtok, túró, tejföl, natur joghurtok, zöldségek, gyümölcsök, magvak és még sorolhatnám az alapokat, amiket ugyan úgy lehet fogyasztani bárkinek. Az életmódváltás azt is jelenti, hogy attól függetlenül, hogy most nincs bajunk semmivel, se magunkkal, se a belső dolgainkkal, se a kilóinkkal szóval kívül belül jól vagyunk, azért megadjuk a lehetőséget magunknak, hogy ezt hosszú távon meg is őrizzük. Jó lenne, ha lenne mindenkiben tolerancia másokkal szemben. Az életmódváltókkal és a nem életmódváltókkal szemben is.
Ne azért változtasson a dolgokon valaki, mert ez trendi. Hanem mert szereti és tiszteli annyira a testét, hogy megtegye a lépést a felé, hogy megőrizze vagy éppen visszakapja az egészségét.

Tegyük végre helyükre a fogalmakat!
A fogyókúra az kúra szerű - lásd a szót magát -  adott időre, orvosi utasításra vagy mert tényleg baromira meghíztunk le kell adni a kilókat.
Az életmódváltás, ahogy a nevében is benne van magának az életünk módjának, minőségének a megváltoztatása, ami nincs időhöz kötve, nem orvos írta elő, hanem szabad akaratunkból a mi kedvünkre tesszük, akár életünk végéig. Ez nem azt jelenti, hogy lemondunk mindenről csak megnézzük mit mivel és mikor.

Különben is, ki tud ellenállni ennyi finomságnak? És ez pl. mind egészséges hozzávalókból van. A mi fantáziánkra és akaratunkra van bízva mit hozunk ki az életmódváltásunkból.











5 megjegyzés:

  1. Az egészséges életmóddal hogy fér össze a nyugtató szedése?
    Sztem próbáld inkább az orbáncfű teát!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Milyen nyugtató??? Nem szedek nyugtatót! Valakivel összekeversz, de nagyon!

      Törlés
    2. Ha a Valerianára gondolsz, akkor az gyógynövény kivonat. Kérlek ne írogass olyat, amihez nem értesz. Köszi. Ezt szedem olykor olykor, amikor fáradt vagyok.

      A Valeriana Relax lágyzselatin kapszula olyan gyógynövények kivonatát tartalmazza, amelyek hatóanyagai hozzájárulhatnak a normál idegállapot, a lelki egyensúly fenntartásához és az egészséges alváshoz.

      Törlés
  2. Ezt most nagyon érdekes volt részemről olvasni, köszi. Egy kicsit "kibic" vagyok, mert bizony arra nincs energiám, hogy magam nézzek utána dolgoknak, de nálad elég sokmindenről tudtam eddig is, és most is tájékozódni. Sajnos én tipikusan az a típus vagyok, aki ameddig nincs baj, vagy gond, nem lép, vagy még akkor is nehezen - látod, elhullott a fele hajam, és még most sem jutottam el dokihoz, bár már legalább szedek rá valamit - viszont legalább eljutok odáig, hogy olvaslak...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem sokan vagyunk úgy vele, hogy volna miért időnként elmennünk orvoshoz, életmód ide vagy oda. :)

      Törlés