Holnaptól kezdve én

olyan kemény és következetes anya leszek, amilyet nem látott még a világ!! Amint hazaérünk már pakol is be másnapra a gyerek a táskájába, aztán meg előbb tanul és csak utána lesz a szabadprogram az °@@&#[]Ł élet! Mert amikor hazajövünk, akkor eddig mindig volt legalább egy fél de leginkább meg egy óra punnyadás és csak utána tanulás, (mert azért reggel nyolctól négyig szinte majdnem megállás nélkül a könyvek felett ücsörög,) na ezt beszüntetem nem érdekel. Lesz negyed óra kint szaladgálás a kutyával elvégre tavasz van vagy mi a franc, és időben tanulás csütörtökre, mert ez a legnehezebb napunk (magyar, biológia, földrajz, két angol, matek és fizika)  és mikor, ha nem akkor kell fizika témazárót íratni?? pedig van másik napon is óra, mikor minden lazább. Most végeztünk, de az semmi, (vagy nem semmi) és én időben kérdeztem, hogy vacsorázik e és nem akart, most meg éhes persze, mikor éppen tényleg százmillió felé áll égnek a hajam és hullafáradt is vagyok és még hajat is kell mosnom, a festésről meg ne is beszéljek, mert hiába terveztem el én ezt ma délelőtt, nem lesz már belőle semmi sem, meg holnapra összekészülődni és közben meg éjjel háromtól fent vagyok megint, mert most meg éppen a könyvvizsgáláson járt az agyam hajnalban. És tényleg van az a pillanat, ami eléri legalább egyszer az életben az embert, hogy még a saját gyerekét is elküldené a melegebb éghajlatra, amit persze nem tesz meg, helyette baromira jó nagyokat nyel befelé vagy kimegy két percre a csillagos ég alá a már egyáltalán nem hidegbe és ott félhangosan káromkodik egyet, amúgy jó magyar szokás szerint. 
Most meg menjek, mert még a konyhát is össze kell raknom, készített magának vacsorát, de a romok eltakarítását már magamra vállaltam, hullafáradtan esett be ő is az ágyba. 
Azért csak adok neki egy két jó éjt puszit.....morrrrrrrrrrr.

Megjegyzések

  1. Tudom teljesen utópisztikus álom, de azért reménykedem, hogy mire az én gyerekem suliba megy nem lesz ez az oktatási terror. A gyereknek a suliban kellene tanulni és otthon csak játszani. Ehelyett azt látom a környezetemben, hogy minden szülő és gyerek feszkós, mert annyi a házi, az elvárás. Mit oktatnak a tisztelt tanárok 8 órában ezeknek a gyerekeknek, hogy még otthon is 3 órát tanulniuk kell?

    Kitartás!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is nagyon remélem, ezt kívánom minden gyereknek és szülőnek! Köszi egyébként. Más napokon nincs ennyire ez, de a csütörtökre készülés az tényleg elég húzós :( Tudod azt nem értem, hogy a kötelezőnek mondott minden gyerek maradjon 4-ig az iskolában mi a fenének van, ha ott sokszor szarnak bele, hogy kész legyen a lecke és megtanuljon pl. egy verset, hogy itthon már tényleg ne kelljen csak mondjuk átfutni a szülőnek?(ha akarja, én akarom) De sokszor még az írásbeli sincs kész, ami persze gyerekfüggő is, meg gyerek trehányság is, meg egyáltalán igazad van, mi a fenének a házi feladat?? Szerintem valahol a tanár kudarca is, ha van, na meg ha egy gyerek mondjuk nem érti az órán az anyagot, az hogy fogja tudni önállóan megcsinálni otthon??? Utálom a sulit :( :(

      Törlés
    2. Nincs "oktatási terror". Tantervi követelmény van, s a gyerek teljesít, vagy nem. Akarata ellenére senkit sem lehet megtanítani.Hogy a napköziben nincs kész a házi, nem biztos, hogy a pedagógus hibája. Sem a leckét nem írhatja meg a gyerek helyett, sem a verset nem tanulhatja meg helyette. A szülőnek pedig partnernek kell lenni, és nem ellenségnek. Ha azt szeretné, hogy a gyereke sikeres legyen, igenis, oda kell rá figyelni. És ez a múltban is így volt.Nagyon ritka az a gyerek, aki önállóan is tud nagyon sikeres lenni.

      Törlés
  2. Jajj... jajj.. azért remélem, csak nagyon fáradt vagy, és nem leszel holnaptól tényleg ennyire morcos és zord szülő.. :) Neked sem lenne az jó.
    Egyébként.. tegnap a szóbelin azt mondták Eriknek, hogy "tök jó" jegyei vannak. Kicsit még én is felvontam a szemöldököm ezen, de mire megszólaltam volna (szerencsére nem tettem), már folytatta is a tanárnő, hogy teljesen jól látszik, hogy van egy szint, amit stabilan tud hozni, és ez jó, mert valószínűleg az így megszerzett tudása valódi tudás. Életszerű, így mondta. :) És ez tetszik, mert valami ilyesmit gondolok én is.
    Szóval... nyugi. :) Remélem alszol egy jót.. és már mindjárt túl vagy azon a könyvvizsgáláson is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dius, ezt én is így gondolom, ahogy a tanár!! De jó, hogy mondod. Én nem hiszek abban, hogy mondjuk egy gyerek elsőtől kezdve mondjuk egyetem végéig pedáns, kitűnő meg ilyesmi. Elnézést kérek azoktól, akik így nőttek fel, vagy ilyen gyerekük van. Ahogy egy felnőtt sem képes mindig a legjobb formáját hozni, nem lehet tévedhetetlen úgy szerintem egy gyerek sem. Lehet adott pillanatban jó napja vagy jó egy egy dolgozatra, felkészül és mázlija is van, meg jó napja és sikerül, de mindig? Hát végül is csak egyszer ébredtem fel, fél kettőkor, utána még visszaaludtam 4-ig. :) De a mai napban az a jó, hogy nyolcra jön ellenőrizni a könyvvizsgáló és az egy órási vonattal már megy is vissza, úgy hogy remélem nem fog mélyen belemenni a dolgokba, mert legkésőbb fél egykor el kell indulnia, előtte még ebédel...talán 8-12ig lesz a hajrá. :)

      Törlés
  3. Biztos rég volt a kilencvenes évek, de velünk nem tanultak, nem feleltettek otthon. Mégis megcsináltuk, készültünk sb. De a suli a mi dolgunk volt. Persze, verset stb. felmondtuk, de aktívan a szüleink nem készültek velünk.
    Mi változott?

    VálaszTörlés
  4. A gyerekek felelősségérzete... (szerintem) az változott. Fanyar mosoly, de tegnap én is "üvöltöttem" egyet, mert azt látom, ha egy kicsit "megbízom" benne tanulásilag, rögtön jön egy rosszabb jegy... és nem a nemtudásból, hanem a nemtanulásból. Egyszerűen carik bele.... :(
    Szóval spec az enyém fel van háborodva azon, ha azt merészelem emlegetni, hogy neki a "dolga" a tanulás (mert mi más lenne? egyéb dolgokban kinyaljuk a s.ggüket....:S )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De az meg végülis kialakítható, nevelhető, nem? Mármint a felelősségérzet. Még nem tudom, picike a gyerekem. Mondjuk azért látok jó példákat magam körül, szóval bizakodom:)

      Törlés

Megjegyzés küldése