Mai rekordom a

kovtama | 4:35:00 |
3.15-ös reggeli felkelés. Komolyan mondom elegem van. Most előhalásztam a Valerianámat és odarakom az éjjeliszekrényre, mert elfelejtem különben bevenni. Mától újból  ez lesz, képtelen vagyok aludni és nem tudom megfejteni az okát. De egyébként vannak ilyen hülyeségek, amiken kattogok szerintem álmomban, most pl. az jutott eszembe elsőnek, ahogy kinyitottam a szemem, hogy remélem a gyerekemnek sikerült pénteken a témazárója. Mert annyira pozitív volt és jó kedvű és azt mondta, hogy úgy érzi jó lett és én annyira akarom, hogy ez a második félév végre úgy sikerüljön, mint az eddigi többi év. És rengeteget gyakoroltunk rá. Szóval felébredek ilyenre is, meg munkahelyi dolgok miatt is, meg hülyeségekre is....de hogy már ennyire korán, képtelenség.

Tegnap olvastam, hogy a króm mennyire jó hatással van  a szervezetre. Pl. :

"A króm segít az inzulinnak feldolgozni a zsírokat, átalakítani a fehérjét izommá, a cukrot pedig energiává. A króm szabályozza a vércukorszintet, csökkenti a cukoréhség és az egyszerű szénhidrátok utáni sóvárgást. Javítja a test izomtömeg-zsírszövet arányát.
És ez még nem minden!
A krómnak egyéb hasznos tulajdonságai is vannak: például jótékonyan befolyásolja a koleszterinszintet, javítja az artériák állapotát, illetve kimerültség ellen is remek szer, mert többletenergiát biztosít. Kürti Gábor “Vitamin ABC” könyvében így ír a krómról:
“Az inzulin króm nélkül nem képes kifejteni megfelelő hatását a szénhidrát-anyagcserében.
A króm erősíti az inzulinhatást, serkenti a cukoranyagcserét, folyamatosan szabályozza a vércukorszintet, stabilizálja az energia-háztartást. Általában véve jó hatással van az anyagcsere-folyamatokra, konkrétabban: hozzájárul az aminosavak beépüléséhez, gyorsítja fehérjeszintézist.
Ennek következtében a szervezet gyorsabban regenerálódik, nő a teherbírása és a teljesítőképessége. (forrás)

Szóval tegnap óta gondolkodom azon is, hogy kellene vennem króm tablettát. Elsősorban a fáradékonyságom és a szinte már állandó kimerültségem ellen. Aztán, ha segít a fogyásban is az csak ráadás lenne. És hátha jobban tudnék aludni is. Volt már aki próbálta? Vagy esetleg most is szed?
Amúgy a hétvégénk úgy elment, mint a pinty a nagy semmittevésben. Főzésen, mosáson és pici rendrakáson kívül még tanultunk és a kocsimat takarítottam ki belülről, más nem is igazán történt. A kocsi takarítás mondjuk nagyon kellett már. Végre az összes sárdarabot kiporszívóztam és a műszerfal sem poros már. Elakartam vinni mosóba (nagyon szeretem azt a kézi bizgentyűt, amivel lelehet verni róla kívül a mocskot) de tegnap este fél kilenc körül már szakadt az eső, gondolom mindenhol megint víz és sár, szóval nincs igazán értelme, mert szerintem egy két kilométer után ugyan olyan rettenet lenne az egész autó. Nem szeretem ezt a vizes, sáros, olvadós téli időszakot. Erre a hétre megint mínuszokat mondanak, hát köszi éppen kezdtem megszokni a jó meleg kinti időt. Ráadásul hétvégén egy nap be sem kellett fűtenem, annyira átvette a ház a meleget, hogy a gyereknél fűtés nélkül is 24 fok volt, a nappaliban meg 23 úgy, hogy órákon át nyitva voltak az ablakok. Most is egyébként az volt az első, hogy kinyitottam, annyira jó , hogy ilyen tavaszias friss levegő jön be. 
Nem nagyon tudok most írni semmi eget rengetőt.

A Lidlben vettünk Kiskorúnak müzlit, ilyet még sosem kóstolt, de nagyon ízlik neki és én is megkóstoltam bár ritkán eszem, mert nekem mindegyik mű, hiába az állítólagos legjobb minőség meg minden én annyira nem vagyok oda ezekért. De ez tényleg nagyon finom. Bár az értékei életmódváltás szempontjából lehetnének jobbak, annak ellenére, hogy teljes kiőrlésű a nagyobb része, azért a joghurttal bevont részeken lehet érezni némi cukros ízt, de reggelire azért két három kanálnyi egy joghurtba vagy tejbe szerintem belefér, ( majd úgy kalkulálom a szénhidrátom mennyiségét, hogy ne lépjem túl ) aztán az ember letudja az édesség utáni vágyát. Szokott ez lenni azt hiszem többféle ízben, ezt most meggyes. A legjobbak benne a joghurtos darabok :)

kép: lidl



Ui. a müzlit megnéztem tüzetesebben, sajnos van benne cukor :( Szóval akik életmódot váltanak vagy diétáznak,azok inkább ne vegyék meg. Számomra is tilos.

11 megjegyzés:

  1. Krómot nekem is kellene szedni...
    állítólag az ilyen "egészséges" müzlik nagyon egészségtelenek a magas cukortartalom miatt (és naná, hogy az a része a legjobb)... én vettem zabpelyhet, meg aszalt gyümölcsöket és a múlt hét óta azt eszem reggelire. A szervezetem már jelzi, hogy kevesebb a cukorbevitelem. Nem fogyózok, csak a cukrot minimalizálnám, de azt nagyon nehéz, hiszen mindenben cukor van... este már nutellás palacsinta volt a vacsi :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen tudom, sajnos raknak hozzá cukrot :/ Mi a francért??? A gyerek viszont szereti és megnézem a hátulján mennyi cukrot tartalmaz, igyekszem a kevesebbet venni belőle. Ha meg naturt veszek vagy csinálom rak bele. Azt hiszem gyerekkoromban én sem azt néztem mennyi cukor vagy káros anyag van bármiben is :D :D A nutella viszont nálunk itt lehet szem előtt, senki nem kapkod érte. Ha még is akkor pont a palacsinta az, amibe szereti rakni Kiskorú :)

      Törlés
    2. Jajj, nálunk a csokis golyó a sztár... annál egészségtelenebb dolog kevés van :D de hát én is imádtam gyerekként, akkor úgy hívták "Süsü" ... :)

      Törlés
  2. Az viszont jó abban, hogy ilyen korán kelsz, hogy mire a gép elé ül reggel az ember, már egy új bejegyzés várja :-D
    Króm - vettem pár hónapja egy Dialevel nevű készítményt, pont az általad leírtak miatt, de nem használtam rendszeresen, pedig jó lenne. Krómot és fahéjat tartalmaz. Na, most előkotortam a szekrény mélyéről és szedni fogom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na, azt a készítményt nem ismerem, de majd megkeresem a neten. Most, hogy mondod én is bekapok egy ilyen valerianát, hátha segíti a napomat. Legfeljebb majd jót alszom tőle a munkahelyen :D

      Törlés
  3. Hú láttad, hogy ma a Lidlben egy csomó nekünk való cucc akciós lesz? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Neeeeem, de most nem terveztem. Pénteken bevásároltam zöldséget, gyümit, van otthon Szaffi lisztem, meg DW-m is, natur joghurt, csirkemell. Ne izgass fel ezekkel a dolgokkal :D :D

      Törlés
  4. Tami, nem a gondjaid miatt vagy zaklatott, s emiatt nem alszol nyugodtan? Én sok teát iszom, 4-6 pohárral, fekete, zöld és vörös teákat. Kipróbáltam, hogy a fekete és zöld teát max. 1-1 adagra lecsökkentettem, s kávét csak 3:1-ben iszom. Nos, azóta átalszom az éjszakát. A teák helyett menta, kakukkfű teákat iszom, citromfüvet is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazán nincsenek nagy vagy nagyobb gondjaim,mint másoknak. A gyerek, aki most annyira izgat, vagy is ez foglalkoztat. De ettől lenne?? Nem tudom. :( És mostanában a fejem is elég sokat fáj. Sokkal kevesebbet kávézom, mióta a vérnyomásom egyszer magas volt. Szóval nem tudom....a teákat kipróbálom, meg a krómot is. Hátha...

      Törlés
  5. Nem tudok ehhez az alvásproblémához hozzászólni, nekem pont az ellenkezője van : az este 10kor majd bealudtam a fürdőkádba, majd reggel háromnegyed kilenckor ébredtem a két gyerkőc között :-) vakáció van a héten, nem kelünk korán, nem ez a jellemző, de az éjszakákat végigalusszuk, a reggeli 6 órai ébresztő meg mindig korainak tünik... a cukor meg egy ördögi csapda : a tavaly teljesen kizártam négy hónapig : fogytam hat kilót, sokkal energikusabb voltam, jó volt a közérzetem, majd ahogy visszaszivárgott, úgy jöttek ismét a kilók - a karácsonyi eszem-iszom megadta a kegyelemdöfést ... szóval tudom, hogyan kellene, de baromi nehéz betartani!

    VálaszTörlés