Na szóval az van

hogy Kiskorúnak előrébb rakták az suli kezdését, így már kilencre bent kell lennünk a városban. Bleeeeeeee :( Úgy hogy most is korán keltem, összepakoltam a nappaliban - mert tegnap halálosan fáradt voltam mindenhez, korán lefeküdtünk - ráfűtök a cserépkályhára éppen. A konyhában bepakoltam a mosogatógépbe, jaj ez mekkora áldás, de komolyan egy csomó időt megspórol az ember vele és pénzt is - és ha lenne műkörmöm az se kopna el sokáig :D amúgy nincs, de mostanában elgondolkodtam azon, hogy kipróbálnám azt is. Úgy hogy most éppen a finom kávémat iszom, mert ismét lehet azt a kapszulát kapni az Aldiban, amelyiket én annyira szeretek. Bár nem sokáig fogom venni, mert küszöbön az új kávéfőző juhééééééj, ami mindenféle kávét és capuccinot fog tudni csinálni, ráadásul ő is a spórolósabb dolgok közé fog kerülni, mert szemes kávét őrlünk vele és az kifizetődőbb, mint kapszulát venni. Abból meg nagyobb a választék is. Mi nagy kávé gourmandok vagyunk ám. :)
Tegnap volt a gyerek matekozni, megegyeztünk a tanárnővel, hogy jövő héten csak egyszer megyünk, mert jól megy neki, érti, sokat jelentkezik - nekem hazafele azt mondta a kocsiban, hogy már annyira nem is utálja :) - most két jó jeggyel indult úgy hogy csak jövő pénteken megyünk ismét. Jól kezdte a második félévet minden téren. Nem akarom elkiabálni, ne hogy megtörjön a lendület! 
A csülköt, amit vettem azért fáradtság ide vagy oda tegnap megfőztem előre itt várja majd, hogy ha hazajöttünk berakjam a sütőbe a finom zöldségekkel együtt. Rengeteg répát, fehér répát, szárzellert, póréhagymát, gombát, gyereknek krumplit, apró szemű szilvaparadicsomot és hagymát vettem és ezt mind mind együtt fogom megsütni a sütőben fűszerekkel. Szeretek a Lidlben vásárolni, mert mindig friss és rengeteg zöldség féléjük van, de azért ledöbbentem, hogy tényleg az van, amit a hírekben olvastam, hogy nagyon felmegy a zöldségek ára. A jégsaláta, amit a múlt héten még olyan 300 ft körül vettem, most tényleg 500 ft! Úgy hogy az maradt ott, de helyette vettem szívsalátát, mert azt viszont nagyon szeretjük. Apró, pici saláta kettévágva megöntözve tejfölös vagy joghurtos fokhagymás mártással isteni, szerintem ezt fogok csinálni majd a csülökhöz vagy csak simán eceteset, még eldöntöm mihez lesz kedvünk. Egyébként a szívsalátát ha szép friss, ropogós érdemes kevés olíva olajjal megöntözve átsütni, egy szelet hús mellé finom köret vagy esetleg félbe vágva a tetejére rászórni juhtúrót, bors, só, apró bacon darabkák és úgy betolni a sütőbe.  Vagy grillezni és gorgonzolát rászórni utána. Szóval rengeteg felhasználási módja van, nem csak az ecetes saláta, érdemes újragondolni az egészet. Egyébként "ő" az és a felhasználására végtelen variációt lehet találni a neten is.

kép: google keresőből

A korai suli kezdésnek annyi előnye azért van, hogy korábban érünk haza és kevesebb boltba tudok bemenni. :) Ez határozottan jót tesz a pénztárcámnak :) Ráadásul így azt hiszem áttérek a szombati nagy bevásárlásra, mert akkor talán kevesen vannak az élelmiszer boltokban és nem kell pénteken délután elintéznem. 10.30-kor végez a gyerek, akkor meg már nyitva lesz minden. Mondjuk vállalni kell a kockázatot, hogy nem fog tetszeni neki, ha én megakarok nézni valamit, de hát c'est la vie, ilyen az élet. :)
Amúgy mennék már egy jó kis moziba, de semmit nem találok még mindig, amit ketten is megnézhetnénk. Legközelebb március elején lesz a King Kong folytatása. Felvetettem a gyereknek, meg amúgy is még tavaly ő mondta, hogy lesz második rész, hogy közeleg az időpont azt megnézhetnénk. Bár lehet, hogy az egyik barátjával szeretné, még nem döntötte el.  Mozi ide vagy oda, jobban örülnék, ha ketten mennének, ráfér a bandázás addig is kevesebbet ül a számítógép előtt. 
Ma megint iszonyú köd van, de tényleg alig látok ki az utcára ha a teraszról nézem kifelé, pedig itt van a kapu 10 méterre. :/ A látásról meg az jutott eszembe, hogy jövő héten szerdán lesz kész az olvasószemüvegem és olyan kis szép, meg minden és várom, hogy végre lássak rendesen mikor igazi könyv lesz a kezemben és nem az ebook. (azon lehet a betűméretet állítani) Ráadásul csak 3000 forintomba kerül, mert a többit a cég állta, juhééééj. Ez nagyon klassz, mert olyan árai vannak a kereteknek komolyan, hogy csak néztem. Nekem még soha nem volt szemüvegem, így nem tudtam de majdnem dobtam egy hátast. Ja meg így, hogy végre ezt is elintéztem egy dolgot ismét kipipálhatok a listámon.
 




Megjegyzések

  1. Huh, elszállt az éterben, amit eddig írtam.... :(
    Röviden, szép napot nektek! :)
    Hosszabban: figyelek, milyen kajákról írsz, 33 éve kb. szemüveges-lencsés vagyok, horror, ami ráment eddig, a Lidliben vásárolok legtöbbször, és én a paradicsomáraknál torpantam meg, de nagyon..... Ja, és itt nincs köd, az volt az első reggel, amit megnéztem! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szeretem a Lidlt :) Hát remélem, hogy én sokáig csak az olvasónál maradok, egyelőre csak közelre apró betűket nem látok, de ez is sokk-ként ért, mikor kiderült :) Nektek is szép napot, itt is elkezdett tisztulni az ég.

      Törlés
  2. Nekem is oldanom kell az olvasószemüveg problémát, tetszik, vagy nem. Az vigasztal, hogy már tényleg olyan szép kereteket lehet kapni! Egy kéket és egy pirosat lestem. Az áruk .... na igen, üveggel együtt kb 200 euró, vagy még több.
    Mi a héten voltunk moziban. Oké, hogy mesén, de nagyon vagány,nekem is tetszett: Lego Batman :-D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jááááááááááj mi is néztünk egyszer legos mesét, nem is emlékszem a címére, csak arra, hogy állandóan azt énekelték benne, hogy minden szupi szuper :D Azóta szállóige lett nálunk, állítólag lesz folytatása....én nagyon szenvedtem tőle. :) Annak nem sok mondanivalója volt, de hát a gyerek akkor nagyon legozott, évekre megvolt az ajándék minden szülinapra, karácsonyra, húsvét akkor csak legot kapott és mennyire jó volt!!! Órákig játszott vele, a legjobb találmány a lego szerintem. Egy nagy dobozban van az egész és a szobájában van, jó lesz majd a gyerekeinek, örök érték. :) Én nem gondoltam, hogy ennyire drága a keret. A lencse még hagyján, az 12ezer, de a többi :O

      Törlés
    2. Na jó, hát Vouge, Hilfiger, Ray Ban és társai :-D

      Törlés
    3. A Lego Batman akciós, fiús és vicces story. Nézz bele a neten, lehet, hogy a fiúknak azért tetszene.

      Törlés
  3. Lidl,Aldi zöldségkínálata tényleg igen jó, bár bánatomra a legtöbb nem magyar,hnem olasz,lengyel és spanyol. Zöldségeket szezonálisat igyekszem venni,paradicsomot télen soha :) Jégsaláta, bármerre nézem,599Ft felénk, korábban 249Ft volt.ááááááá

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, sajnos sok a külföldi áru, de nem tudok róluk lemondani télen sem. A paradicsomot ilyenkor igyekszem inkább főzésre használni, bár már ott tartanánk, hogy lenne a kertben. Bár nem is, mert akkor meg már benne lennénk a nyárban és azt még nem akarom, előbb egy igazi tavaszt :D

      Törlés
    2. Paradicsomot, paprikát egészben szoktaam lefagyasztani nyáron,és így egész télen van, ami a levesbe,pöribe kerüljön! Ha van helyed a faagyasztóban,érdemes kiprpblni :)

      Törlés
  4. úh, összefutott a számban a nyál, annyira szeretemfinimságokat írtál...a fejessaláta belső részét (szívét) én is szeretem, (amikor leszedik a külső leveleket , az a szívsaláta), tudom, hogy tudod, csak azért mondom, mert azt szeretem a legjobban a salátában, és mióta lehet csak azt kapni külön, nagy a csábítás nekem is :) ♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. http://maimoni.cafeblog.hu/2011/11/21/mindig-tanul-az-ember/

      Törlés
    2. És most az olcsóbb, mint a többi saláta! És igen, gyerekkoromban nagy kincs volt a saláta közepe :D Én is azt a részét szeretem a legjobban. Köszi a blogot megnézem!!!

      Törlés

Megjegyzés küldése