Egészséges(ebb) sajtos rúd DW liszttel

Régóta kívántam valami sajtos, sós rágcsálnivalót de az egészségesebb verzió változatát. Megnéztem mi van a hűtőben, több lejárt vagy közeli lejáratú dolgot találtam, amit nem akartam kidobni, úgy hogy mind összegyúrtam szépen. A végeredmény egy nagyon finom, ropogós sajtos rúd és pogácsa lett.

1 kis doboz túró (ma járt volna le a szavidő)
1 kis doboz natur joghurt (ennek meg pár nappal ezelőtt járt le, de simán fel lehet használni, ne dobjátok ki, ha így jártok. Lidlben szoktam venni, görög natur, kör alakú dobozban van 125gramm)
1 csomag gorgonzola sajt (Pennyben a legolcsóbb)
1 ráma 
Magvak
só ízlés szerint

DW - 50 ch liszt és teljes kiőrlésű fehér tönköly liszt, ahogy a nedves anyagok kívánják nem mértem külön, csak szórtam bele. ( a lisztek nagyjából fele fele arányban vannak benne)

A rámát megolvasztottam, majd beleraktam a natur joghurtot és elkevertem. Belemorzsoltam a gorgonzolát, majd a túrót és villával összekevertem az egészet, hogy egynemű massza legyen. Sót tettem még hozzá, ízlés szerint. Jó sok Melvit magkeveréket raktam hozzá, ( Pennyben kapható) amiben van zabpehely, lenmag, napraforgó, tökmag, chia és még más magok. Ez ízlés szerinti mennyiség szintén. Aztán ehhez a nedves keverékhez annyi DW-50 lisztet és teljes kiőrlésű fehér tönköly lisztet tettem, hogy finom, lágy tésztát kapjak a végén. Ezt mindenki érezni fogja, ahogy gyúrja össze. Sok lett belőle, ezért háromfélét készítettem.

Az első sajtos rúd, vékonyan jó pirosra sütve, hogy ropogós legyen. A második adagnak a tésztáját jól kinyújtottam és reszeltem rá sajtot, majd feltekertem, megkentem tojással és ismét megszórtam sajttal, utána pogácsákat szaggattam. A harmadiknak a tetejére tökmagot szórtam. Mi úgy szeretjük, hogy alaposan megpiruljon, mert akkor jó ropogós, a magok is átsülnek. Próbáljátok ki. 




Pennyben kapható magkeverék, ami nem csak kenyérnek jó


Megjegyzések