Ez meg milyen jó

ötlet már :) A pinteresten találtam, muszáj volt idehoznom, hogy megmaradjon mert kiakarom próbálni a gyereknek.

forrás

Nekem sose jutott volna eszembe, hogy a citromfacsarót másra is fel lehet használni - látszik mennyi képzelő erővel rendelkezem - de ez nagyon tetszik. :)

A recept pedig ez:

Hozzávalók

Tészta

  • 125 g vaj
  • 1 csésze porcukor (200 ml)
  • 1 tojás
  • 1/2 cs. sütőpor
  • 1 cs. vanília
  • 3 csésze liszt


Töltelékek
  • étcsokoládé
  • tejcsokoládé
  • kókuszreszelék
  • lekvár
 A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, kis gombócokat formálunk belőle. Sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük, a citrus facsaró csúcsával mélyedést nyomuk a golyók közepébe. Előmelegített, 180 °C hőmérsékletű sütőben világos arany színűre sütjük.

Vízgőzön felolvasztunk étcsokoládét és a kekszek szélét először ebbe a csokoládéba mártjuk, majd kókuszreszelékbe forgatjuk.

A tejcsokoládét is felolvasztjuk és a kekszek közepére egy teáskanál segítségével 1-1 cseppet adagolunk, vagy lekvárt teszünk a mélyedésbe.

Ma meg már péntek - milyen jó még is, hogy tegnap nem vasárnap volt, ahogy szerdán azt gondoltam :D - és megint lesz két nap pihenőnk. Hurrá.
Tegnap befejeztem délig a nagyon fontos munkát, jó is lett úgy hogy ma visszatérhetek a régi kerékvágásba és szép nyugisan dolgozhatom a könyvvizsgálás lezárta után, minden rendben, lehet ismét könyvelni a megszokott rutin szerint. Néha jó, hogy vannak ilyen rutinok. :) Ma boltba sem kell menni, mert tegnap vettünk barna kenyeret, meg a gyereknek pár zsemlét is, más meg minden van a hűtőben azt esszük amit találunk. Na jó, pár gyümölcsöt még azért vettünk - narancs,ananász, kivi - a gyümölcssalátánkhoz.
Egyébként eléggé elvagyok keseredve, mert nem úgy látom a változást magamon, ahogy kellene szerintem. Konkrétan tényleg az van, hogy nekem sok mozgás híján önmagában az életmódváltás nem igazán hoz eredményt, leginkább az van, hogy nem száll el a súlyom szóval még ez is jó, de persze nem ez a cél. Úgy hogy a sportra igen csak vissza kell kapcsolni. Legalább is remélem, hogy ez van a háttérben és nem valami más, adtam magamnak még májusig időt, hogy ismét kialakítsam a mindennapos testmozgásom, mit hogyan és ha nem látok valami változást akkor sem - amit nagyon nem tudok elképzelni azért, mert amikor igazán erőbedobással csináltam elég hamar két ruhamérettel lettem kisebb - szóval ha nem lesz látványos változás elmegyek egy vérvételre. Két éve ugyan csináltattam egy alapos kivizsgálást, olyan egészséges volta mint a makk, minden eredményem pont jó helyen, se alacsony, se magas nem volt. Mondjuk szerintem a változó kor miatt is van, hogy nehezebben alakulok, hiába na nem vagyok már huszonéves. Az igazi cél pedig, ezt tegnap találtam ki, hogy a gyerek jövő évi nyolcadikos ballagására tényleg jelentős változáson menjek keresztül. Szerintem ez egy teljesen reális és vállalható , nem rágörcsölős dolog úgy hogy én most ezt határoztam el. Kell ebben egy határozott elképzelés, ahogy két éve is volt, mert ha nincs akkor hajlamos vagyok lébecolni, ez van.
A matek korrepetitorunk beteg lett, úgy hogy ma nem megyünk délután hozzá, helyette futok egy fél órát, abba olyan 4,5 km fél bele most nagyjából. Aztán a hétvégét majd meglátjuk. Egy nap kert rendrakásnak bele kell férnie. A többi meg adja majd magát. :)


Megjegyzések

  1. Ha ez vígasztal, nekem sem jutott volna eszembe ez a citromfacsarós cucc! :)
    Igen, 40 felett átalakulunk. Én is érzem magamon, semmit nem csinálok/eszek másként, mint korábban, a testem meg mégis deformálódik..... szóval jobban rakódik, vagy máshova, vagy fennmarad több, vagy a fene se tudja...
    Én most kivételesen a vasárnap estét és a jövő hetet várom. Tegnap óta rohanás van, és valahogy pont nem ezekhez van kedvem, "amik fognak lenni", és picit ez zavar, most valahogy nyugit szeretnék, meg égetnek a kerti teendők, és nem jutok ki.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne is említsd a kertet, amennyire vártam most annyiszor sírhatnékom van, ha meglátom, hogy mennyi mindent kell csinálni hirtelen. Jó lesz nekiállnom.

      Törlés
  2. Örülök hogy ezt a jó ötletet megosztottad nagyon tetszik! Rövidesen teszek egy próbát:-)) Legyen szép a hétvégéd!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen! Remélem jó lesz a recept, én is tervbe vettem a gyereknek hétvégi sütinek.

      Törlés
    2. Neked is szép hétvégét! :)

      Törlés
  3. Én is hasonlóképpen vagyok mint te és kezdek elkedvetlenedni... a kilók szeretnek engem sajnos, én mozgok mindennap, de úgy tűnik az a kb 1 óra kevés fele karika/fele torna, nekem is a futás lenne a jó, de a térdem miatt lehetetlen, gyalogolni meg csak hétvgéente van időm, ha csak nem majd óraállítás után esténként... Na majd lesz valahogy, a mi ballagásunk sajnos sokkal közelebb van:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nyertem egy évet :D Áh, ne is mondd. nekem igazán akkor lesz időm, ha a férjem hazaér április végén, május elején. Reggel szoktam menni, 6-kor indulok, 7-ig futok és egész napra megvan a löket. Baromi nehéz összehozni nem csak ezt, mást is egyedül. Igen, tegnap én is kedvetlen voltam, de meg kell rázni magunkat minden egyes nap. Valahogy. :)

      Törlés
  4. Korral nehezebb fogyni, mert az anyagcsere lassul. 25 évesen én is könnyebben fogytam pedig az csak 7 éve volt. A kalóriaszámolást tudom nagyon ajánlani. Mindent lemérni gramm mérlegen és felírni.
    A fogyás amúgy nagyon egyszerű papíron. Ki kell számolni a napi kalóriaégetést. Ha az alá mész fogysz, ha a fölé hízol. Ha nem mozogsz kevesebbet ehetsz, de még akkor is fogynod kell. Nyilván a sport segít és többet is ehetsz! :)

    Én napi 400 kalóriával eszem kevesebbet, mint a napi kalóriaégetésem és így is lassan vándorolnak le a kilók. Meg persze az is számít, hogy az utolsó 5 kilót akarod leadni vagy sokkal többet, mert minél kevesebbet kell fogyni annál nehezebb.

    Úgy tudom amúgy, hogy a világon 8 ember él, akik genetikai okokból nem tudnak fogyni. Nyilván egy pajzsmirigy gond keresztbe tud tenni a fogyás gyorsaságának, de még úgy sem lehetetlen. A vérvétel sosem árt, de a metodikában keresd először a hibát, mint orvosi problémában.

    Fogyni szar, kemény és hosszadalmas munka. Legyél türelmes magadhoz, de szigorú is. :)

    VálaszTörlés
  5. Ez egy régi, kedves receptem, úgy hívják "minél öregebb, annál jobb". Már ahol van/volt ideje megöregedni. Az antivilágban fakanállal lyuggattuk.

    VálaszTörlés
  6. Ez világszám!!!! annyira, de annyira jó :) persze, hogy próba lesz belőle :D

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése