Ma mindenki élvezi a napsütést :)

kovtama | 10:47:00 | |
Sorban bújnak ki az elültetett növények és lassan virágba borul minden. Itt ott azért látszik, hogy merre járt a kutya és a macska, erre ki kell találnom valamit, mert van pár megtépázott növény, de remélhetőleg azért túlélik a viharokat, amik abból adódnak ha egymást kergeti a két jómadár. Ahogy végig mentem mindenen láttam, rengeteg munka van kint. Mindenhol elszáradt falevelek, össze kell gereblyézni, kivinni a hátsó kertbe elteríteni az akácos részre. Összeszedni a levágott ágakat, még tegnapról nem végeztünk és apró kis metszések még mindig vannak. Mulcsot kell vennem, sokat elmosott a hó és az eső, pótolni kell. A legjobb én állítom az Aldiban kapható fenyő mulcs, az nagyon bevált szeretik a növények. És ma kirakom a leandereket is, azt mondta a kertész, hogy a déli napos oldalra kitehetem még is éri elég meleg napsütés, éjjel meg nem lesz már minusz (-3-5 fokig kibírják) remélem nem kapnak sokkot sem. Aztán ha jobb lesz az idő ismét kiültetjük őket a szabad földbe, gyönyörűek lettek ott tavaly is, rengeteg új ágat hoztak és tele voltak virággal, nagyon megerősödtek, egészségesek lettek. Még gondolkodom, hogy májusban hova ültessem a sok sok kardvirágot. A hónap végén vagy április elején pedig irány a kertészet, új virágok, muskátlik beszerzése. :) Jaj de jó lesz, annyira várom.


A romantikus kertek lakója a koronás szellőrózsa,végül is kiderült mi ez :) már nem is emlékeztem rá.

azért látszik, hogy merre járt a két jómadár a mulcs szétfötörve, a virág levelei megtépázva, remélem azért eljut a kivirágzásig


ez meg ha jól emlékszem a japán birs, a terasz előtt. bár nem nagyon látszik, talán a kép bal oldalán idén mintha már végre végre virág is lesz rajta! Lassan 5 éve várok erre.


A hortenziám túlélte a telet!!! Annyira örülök. Ma lekerül róla a takarásra szánt levél, nehogy betegséget kapjon,viszont gyorsan köré kell építenem valamit a kutya ellen!





csak lenne már meleg és sok nap, akkor hamar virágba borulnak a nárciszok

és ez csak egy csokor a sok tulipánból. én így szeretem, ha ilyen bokros lesz, tudom hogy időnként szét kell ültetni, idén már valószínű meg is ejtem, de olyan jó amikor sok virág van csokorban.

D vitamin töltődés


Napozik :)

Mintha kicsit sunyin nézne...

Csendélet az ablakban





7 megjegyzés:

  1. Én már több, mint egy hónapja kiraktam a leandereket. Semmi bajuk, Ráadásul Budapesten lakom, nem délebbre, mint Te.Jobb nekik a szabad levegőn, mit a zsúfolt teleltető helyen.A yukkák és kínai kenderpálmák pedig 2 hete költöztek ki, sőt a kanári datolyapálma is, bár ő védettebb helyre. Jó kertészkedést!
    Ildikó

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Egy hónapja még nem mertem volna azért kirakni őket, de most már nem maradnak bent az tuti :)

      Törlés
    2. Írtam is, pár hete kint vannak, semmi bajuk nincs. Déli falnál.

      Törlés
  2. :) Hm. Ugye tudod, hogy asszem, pont ilyen színűek az ablakaink, és a könyöklő is... nahát! :) egyébként mindig elcsodálkozom,mennyivel előrébb jártok ott az ország túloldalán, mármint időjárásilag,nálunk még ennyire semmi nincs kint, nem ilyen szépek,nem ilyen zöldek... hihetetlen!!!! ja, azt meg az előző posztodhoz nem írtam, hogy 40 gyümölcsfa....???? atyaég......

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aha, kb annyi vagy több. Ne is mondd! Hiába mondom a férjemnek, hogy ne ültessen többet, ősszel mindig van pár új. Nem akarlak elkeseríteni, de én ha újból tehetném nem ilyenre festeném már, de akkor nem volt nagyon választás. Most már tölgy szín lenne az, amit szívesen látnék az ablakokon és a könyöklőkön. Sajnos a terasz is ilyen, a férjem ki is akar cserélni minden oszlopot emiatt, persze ezzel még lesz egy csatánk, mert azért nem akarnék pénzt költeni rá, de erre viszont nem lehet ráfesteni azzal, amivel most már itt bent a felújítás után festettünk, na ez a tölgy. Sokkal szebb, természetes színű ettől a színtől minden. Kár, hogy annak idején ez nem volt :( A zöldről még annyit, ha lenne egy két hétig tartósan meleg, füvet is tudnék nyírni annyira elkezdett nőni, imádom az első fűnyírást, igazából akkor szépül meg minden.

      Törlés
    2. Azon gondolkodom,nekünk miért ilyen színű lett az ablak, mikor én is alapból tölgyet akartam - azért, mert ez nem festett, mármint nem mi festettük, hanem egy speciális bevonat van rajta, amit az ablakosok csináltak - így nekem elsőre szinte műanyaghatású volt :( - de már nagyon szeretem, és végülis aztán ilyen rozsdásvörösek lett utána minden, ami fa. Szóval végülis nem bántam meg. Meg úgy volt, hogy bármit vettünk tölgyszínűnek, egyszercsak vörös lett belőle valahogy :D, hihetetlen volt nekünk is....

      Törlés
  3. Gyönyörűek a korai virágaid és az állatok is igen cukik.

    VálaszTörlés