Ma valahogy nem

kovtama | 12:24:00 | | |
volt kedvem elmenni a városba és nézelődni vagy elfoglalni magam, míg a gyerek iskolában volt. A jövő hétre azt találtam ki, ha jó idő lesz, hogy most már tényleg kipróbálom a pécsi futópályát és elviszem az olvasómat is. Futok fél órát, aztán kiülök a napra és olvasok. Remélem az idő kegyes lesz hozzám. Ma jobban szerettem volna itthon maradni és tenni venni inkább, bár sok mindent itt bent már nem kell csinálni, mert csütörtökön és pénteken rendbe raktam mindent. Csak főzni kell. Az meg ma lájtosabb lesz, már sül a  hawai pizza, aztán nekem lesz egy vékony tönköly tésztás tonhalas, jó sok pepperonival, fekete és zöld olíva bogyóval, mozarellával. Késő délután meg majd csinálok egy kis húslevest jó sok zöldséggel és csirke aprólékkal holnapra és zöldbabfőzeléket, mert ezt meg a gyerek kérte és ezer éve csináltam, szereti. Hát nem egy vasárnapi ebéd, de ha ezt szeretne enni :)  Ma egyébként nincs túl rossz idő, időnként süt a nap is bár a szél az eléggé fúj de sebaj, mert kiakarok teregetni  nagy szárítóra és legalább hamar megszáradnak a ruhák. Aztán leakarom sikálni a teraszt, úgy igazán nagyon nagyon. Ezzel a nagy suvickolással végül is azért vártam ennyi ideig, mert egy hete nyitottam meg a kerti csapot és úgy könnyebb, mint innen bentről kivinni állandóan vödörben a vizet. Úgy hogy ma azt mindenképpen megcsinálom, ha törik, ha szakad még ha késő éjjel is érek oda, akkor is.  Nem bírom már elnézni a kutya koszos lábnyomát rajta.
Vettem 20 db kardvirág hagymát, egyik zacskóban sárga, másikban rózsaszínnél halványabb nem tudom megmondani pontosan milyen színű, nekem nagyon tetszik. 199,-Ft volt egy csomag, hát ezt nem lehetett otthagyni. Még ki kell találni a helyét, valahova egy helyre szeretném, fel kell ásnom hozzá egy részt és kutyamentesítenem kell. Ráér még az ültetés, úgy hogy először fogok venni valami kis fakerítést, általában a Lidlben, Aldiban, Sparban, Tescoban, egyszóval mindegyik áruházban árulnak már nem drágán. Mindenképpen ki kell találnom valamit, mert félek hogy nem lesznek növénykéim.
Egy csomó kinőtt gyerek ruha van, kiválogattam már két hete azt is, felakarom rakni jófogásra eladásra és pár sajátot is amit nem hordok. Jó lenne ha visszajönne pár forint ezekből és rakhatom a többihez, amit gyűjtögetek. Az még mindig megy, januári fogadalom volt és szorgalmasan rakom be a kis dobozomba minden hét elején az arra a hétre előírtat, sőt picit már előrébb is járok. Tudjátok, ez az és még most sincs késő elkezdeni az ember észre sem veszi, hogy az a pici hiányzik és hát ezt veszem el legelőször a fizumból. A netes árulásban a legkimerítőbb persze a fényképezés, felrakás, megírása a dolgoknak, ezért halogatom én is, de ha ezen túl van az ember akkor csak várni kell, hogy valaki pont az enyémre csapjon le. Szeretném ezt is elintézni.
Már tegnap este elkezdte olvasni Marie Kondo Rend a lelke mindennek könyvét.

"MARIE KONDO ötéves kora óta bújja a háziasszonyoknak szóló magazinokat. Már ekkor rabul ejtette a jól szervezett terekben rejlő rend és szépség, majd tizenöt évesen úgy döntött: komolyabban is tanulmányozni fogja a rendrakás művészetét. A saját hálószobájával kezdte, majd a testvérei szobájával folytatta. Ma már rendkívül sikeres üzleti vállalkozása van Tokióban, amely abban segít az ügyfeleknek, hogy zsúfolt otthonaikból szemet gyönyörködtető, harmonikus, ihletet adó lakótereket varázsoljanak." kép és leírás: moly.hu

Régebben már beleolvastam, mert nagyon "konmarizik" mindenki és kíváncsi voltam rá. Érdekes könyv most végig fogom olvasni, mert szeretnék végleg megválni minden kacattól és remélem a könyv segít ebben. Lehet, hogy ez kicsit viccesen hangzik, de még mindig úgy érzem, hogy sokszor a tárgyak tömkelege vesz körül és bár sokat selejteztünk, mikor ház felújítottunk, meg azóta is lelkesen válogatom ki azokat a dolgokat, amikre nincs szükség, vagy már legalább egy éve nem került kézbe, még mindig nem elég, úgy érzem.  Már most is felszabadító érzés tényleg, hogy nincs annyi kacatunk, hogy letisztultabb a lakás, hogy nincs annyi porfogó vacak csak egy két apró dekoráció (ma pl. megálltam, hogy ne vegyek semmi pindurka dolgot sem, pedig tele voltak a boltok mindenféle lakberendezős, tényleg tetszetős dolgokkal) de még ahogy körül nézek most is találok bizony olyat, ami csak van és nem használok. Pl, apró régi vázák, amikbe csak egy egy szál virág fér. Na most abból nem hiszem, hogy kell öt darab. Viszont kidobni nem fogom, majd beviszem a munkahelyre egyet az asztalomra és biztosan lesz gazdája a többinek is. Szóval ilyenekre gondoltam, szép lassan megejtem ezt is. Miután minden ment, ami nem kell csak letisztultabb, nem harsány színek fognak körülvenni, ezt szeretném. A parketta fehér, az ülőgarnitúra szürke homok, nagyon tetszik ezekhez a halvány zöld és a kékeszöldes , mentás szín most, valamint az ilyen bézses picit talán rózsaszínes , nem nem jó szó a rózsaszín rá, mert az semmiképp....áh nem tudom. Szóval ilyen pasztelles árnyalatok tetszenek, igazi tavaszi, friss.  Remélem sikerülni fog. Egészen belelkesedtem a tavasztól, biztos a megújulás visz előre engem is. :)

Na megyek, közben kész lett a gyerek pizzája most mehet az enyém is egy gyors sütésre, aztán összepakolok a konyhában, mert irtó nagy kupit sikerült csinálnom. :)




1 megjegyzés:

  1. A tavalyi költözésünk során kezdtem el Konmarizni és azóta is folyamatosan csinálnom. A csetreszeket régebben sem szerettem mégis egy csomó volt itthon belőle. Meg még van is. Félelmetes, hogy mennyi felesleges cuccot vásároltam össze. Szerintem az árából 3 külföldi nyaralás kijönne. :)

    Ez a pénzgyűjtős módszer tök jó! Eddig nem is ismertem. Én a gyereknek gyűjtök pénzt. Van perselye és mindenki dobálhat bele. Mióta megvan már többször kellett üríteni, egész szép kis vagyona van. :)

    VálaszTörlés