Tegnap jól

kidolgoztam magam. Érzem is a derekamon és a lábaimon. A kertész bácsi 9-kor érkezett, ahogy megbeszéltük és fél egyig csak metszett 40 gyümölcsfa van "sacperkb". Sajnos permetezni nem tudott akkora szél fújt, úgy hogy ma visszajön és remélem, hogy megtudja csinálni, mert egy hét múlva már virágozni fog pár fa az tuti. Egy darabig beszélgettünk, vittem kávét, ásványvizet aztán mondta, hogy nyugodtan csináljam a dolgomat így bejöttem és nekiálltam. Kiskorú szobájánál kezdtem, lehúztam az ágyneműt, leszedtem a függönyöket, pókhálóztam, karnist mostam, szekrények tetejének és polcoknak a portalanítása, ágy mögött is, rendet raktam az iskolás cuccai között, megnéztem a ruhásszekrényét, kiválogattam amit kinőtt - ránézésre is látszott simán - ami már kopott, nem hordja stb. Aztán jött a hálószobánk, ott is ágynemű lehúz, függönyök, karnis, pókhálózás, szekrények stb.stb. nagyjából ugyan úgy sorban ahogy a gyereknél. Porszívózás, felmosás mindenhol, végül a függöny és a friss ágynemű felhúzása. Ez az egyik legjobb dolog a világon egyébként szerintem, amikor este valaki a friss, tiszta, illatos ágynemű közé tud bebújni. (és borzasztó, hogy ezt sokan nem tudják megtenni)
Folytattam a konyhában, reggel nagy kupit hagytunk, mikor Kiskorú készült a suliba. Úgy hogy ott is volt mit elpakolni, elmosogatni, a hűtőt is átnéztem, minek járt le a szavideje. Annyira jó vagyok mostanában, hogy nem találtam semmit erre most már nagyon figyelek, régen gyakran előfordult, hogy vagy jó lesz majd felkiáltással vettem valamit a boltban vagy elfelejtettem, hogy van itthon és azért. Tudatosabban vásárolok. Hűtő tetejét portalanítottam, szekrények tetejét szintén áttöröltem, kipakoltam belőlük, hogy kitudjam törölni ott is, majd felmostam. Aztán a nappali és a fürdőszoba, nem részletezem már, de mindent felforgattam, mindennek a háta mögött is rend és tisztaság van az biztos :) Szerencsére annyira jó volt az idő, hogy mindent kitudtam teregetni és a szél majdnem mindent meg is szárított reggeltől estig. Nem készültem azért ekkora takarításra, de végül nem bánom most tényleg részletesen megcsináltam mindent és ezt olyankor jó, mikor magam vagyok, egyedül, nem nyafog senki, hogy meddig tart, éhes, szomjas, ez van az van, mindig van valami.....:) Beindult nálam is a rendezkedős énem ilyenkor tavasszal általában mindenki újítani szeretne, lakást átalakítani, festeni, mázolni, pakolni, rendet rakni, kigondolni mit hogy lehetne és a variációk száma végtelen. :) Ma még a mosogatógépet kell átmosni, mert az kimaradt. de az olyan hogy berakom a löttyöt, aztán a legmagasabb fokozaton kitisztítja magát, úgy hogy kb. annyi a dolgom, hogy a megvásárolt cuccot beletöltöm. A mosógéppel szintén ezt fogom, arra is ráfér egy alapos tisztítás.
Fél háromkor hagytam abba, még azt sem vettem észre, hogy a reggeli tejes kávémon kívül semmi nincs bennem, ebédelni is elfelejtettem. Mivel odáig el sem jutottam, hogy megcsináljam. Közben eszembe jutott, hogy ma ünnep, így amikor mentem Kiskorúért a suliba még beugrottam a boltba zsemléért, mert az nem volt itthon, gyereknek meg kell. Hát komolyan, mintha háromnapos karácsony lenne, annyian voltak. Én nem tudom, de az emberek valahogy nem tudnak reálisan gondolkodni ezekről a munkaszüneti napokról szerintem. Most megint itt van egy! azaz egy nap és azt hiszik világ vége, be kell vásárolni ezer dolgot venni, nekem ez tök fura. Na mindegy, mentem a gyerekért és háromra már itthon is voltunk. Akkor csináltam meg a rántott sajtot, rántott halat, rizst, tartárt. Úgy hogy négy óra körül ebédeltem, ami nem igazán jó de hát most így jött ki a lépés.
Ma kint leszünk a kocsimat akarom először is kitakarítani, aztán nekiállunk a sok faágat kihordjuk a hátsó kertbe, ahol majd kiszáradnak és lesz belőlük következő télre begyújtós vagy a kinti bográcsozáshoz tűznek való. Nagyon sok dolog van még, de azért olvasni és pihenni is kellene. Nem tervezünk semmi mást mára, nem veszünk részt semmilyen ünnepen - ennek is meg van az oka, de nem politizálok itt - mi már tegnap is kokárdát tűztünk és a héten marad is a kabátunkon, így szoktuk, így is folytatjuk. Palacsintát akarok sütni délután - ebéd van még tegnapról - mert még van a DW palacsinta lisztjéből és még darált diót is találtam a hűtőben, lehetne rakott palacsinta. Reggelire meg pirítóst fogok készíteni, kivételesen vettem sonkás felvágottat na ez kb. ha egy évben háromszor van, mert ilyen bolti szalámikat most már évek óta nem nagyon, inkább a piacon, hentesnél a házi dolgokat, de most olyan friss volt, hogy mindjárt ki is találtam, hogy főzök hozzá tojást, csinálok egy kis körözöttet, sajt is van, meg retek, zöldhagyma, házi lekvár, csinálok smoothiet  és ma terülj terülj asztalkám lesz reggelire. :) Bár, ha ez lesz akkor viszont azt ebéd tuti csak délután lesz, mert egyikünk sem lesz éhes.
Kiskorú még alszik, én meg most csinálok egy forró kávét és amíg felébred inspirálódom a pinteresten. :)

Ez meg nem tudom milyen virág, de detto ilyen nyílt ki most nálam több is. Arra sem emlékeztem, hogy ilyet is raktam a földbe ősszel. :) Olyan szép.

Megjegyzések

  1. Ilyenkor mindig egy Koszmancinak érzem magam. Én sose nagytakarítok. Csak takarítok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát van ilyen. Én meg szeretem ezt elintézni tavasszal és karácsony előtt, tél elején.

      Törlés
    2. Nálunk inkább folyamatosan megy a rendfenntartás :)
      Anyától így láttam, így vettem át.
      Hú, imádom a friss ágyneműt :)

      Törlés
  2. :) hátizé.... Koszmanci, ez tetszik, most én is ezt érzem, igen. De az a nagy büdös igazság, hogy tényleg csak úgy lehet haladni, ha nincs itthon senki más.... mert akkor úgy megy egymás után minden.
    Gyerekszoba takarítás a hétvégén megvolt, az enyém meg előtt, függönymosást kellene, ez igaz. Lehet, megcsinálom ma azt is.
    Nemtom, ez milyen virág :)
    Már alig várom, hogy a tulipánjaim megnőljenek és kinyíljanak végre :), kíváncsi vagyok, milyeneket ültettem.
    Kokárdát mi is szívből teszünk. Mert így esik jól :).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Moss, olyan jó mikor az öblítő illata végig megy a házon :)

      Törlés
  3. Vadvirág "Tüdőfű" kora tavasszal virágzik...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A tüdőfű még nem is virágzik, most megnéztem milyen a képe :D

      Törlés
  4. Nem vadvirág, boltban vettem csomagban gumóját. Valamilyen rózsa azt hiszem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Áh meg van, Koronás szellőrózsa :) Szóval koronás szellőrózsám van, lila színben.

      Törlés

Megjegyzés küldése