Tegnap jól

kidolgoztuk magunkat Kiskorúval. (és olyan jó volt este bejönni a meleg lakásba, még jó hogy reggel azért bemelegítettem a cserépkályhákat) Rengeteget segített, most tényleg nem volt rá panaszom. Nem vágott pofákat, nem volt undok, nem kellett noszogatni, sőt még ő kérdezgette állandóan, hogy mit segítsen? Sok mindent megcsináltunk, de még a negyedéig sem jutottunk így sem. Kihordtam az összes muskátlit és minden virágot. Hát nem tudom, hogy megmaradnak e ezek a tavaly még tényleg gyönyörű virágok. Felkopaszodtak és sok elfagyott, volt rengeteg száraz ág és hosszú inda, jól visszavágtam őket és az elszáradtaktól is megszabadítottam mindegyiket. Majd kiderül mi lesz belőlük, most nem adok nekik túl sokat. Az biztos, hogy fogok venni újakat is. Másfél órát súroltam a teraszt. Nagyon koszos volt, tényleg. Először hosszú nyelű súroló kefével sikáltam fel kétszer, majd ezt lehúztam egy padlólehúzóval, tudjátok hasonló az ablaklehúzóhoz - pl. olyan mint amivel a benzinkutakon az ablakot húzzák tisztára, csak nagyobb és hosszú nyele van, jó találmány nagyon ezerrel megkönnyíti a munkát- aztán pedig moppal töröltem tisztára, aztán hagytam megszáradni. Hát mit ne mondjak, milliószor jobb. Eléggé elfáradtak a karjaim mire végeztem, de megérte. Végre rátudok nézni, jó rálépni. :) Remélem nem fog esni az eső, hogy a kutya megint olyan nagyon összetapossa, de most már ha fel is kell takarítani nem kell ennyire sikálni, elég a felmosás. Ezért is vártam már annyira, hogy vége legyen a télnek, a hónak, a sárnak. A terasz korlátait is letöröltük, szépen azok is. Aztán a felfuttatott loncot is megmetszettem már elérte a terasz tetejét, tele volt új hajtásokkal, aminek elég a negyede is, közben a gyerek a levágott ágakat pakolta a talicskába. Összesöpörtük azt a sok száraz falevelet is, amit idehozott a szél, a maradék lemetszett rózsa ágakat és így együtt három, magasra pakolt talicskányi szemetet, ágat, elszáradt falevelet vittünk ki, hogy majd később elégessük. A kutyus házát is kitakarítottuk, a lábáról behordott apró sarat kiszedtük, áttöröltük, kapott tiszta vékony kutyapokrócot is. Erre mit látok reggel az ablakból mikor kinéztem? A takaróját kiszedte és a háza mellett alszik rajta a teraszon.
A kiskutya roppant boldog volt, hogy kint voltunk délután kettőtől és ott ugrabugrált körülöttünk, aztán ücsörgött, majd elfáradva feküdt a lábunknál, de ahogy mentünk tovább úgy jött velünk. A füvet sajnos már nem sikerült lenyírnom, mert elfáradtunk és már fél hat volt, mire bejöttünk. A gyerek megéhezett közben, így itt abba is hagytuk. Sok dolgunk van még, rengeteg és remélem holnap folytathatjuk. Alakul az egész, már így is nagyon látszik, hogy elkezdtünk szép rendet csinálni, tenni venni. Ma muszáj lesz a fűvel kezdeni, mert ha még napokat várnék nehezen vinné a fűnyíró, már olyan magas.
Tegnap itt fejeztem be, ma reggel pedig torok és fejfájásra ébredtem :( Jön a hidegfront ezek szerint ahogy mondták a fejem tuti ettől fáj, a torkom meg gondolom attól, hogy tegnap mikor bejöttünk ittam egy pohár hideg baracklevet. Na, ezt nem kellett volna. Remélem a gyorsan bekapott gyógyszer segít mint a két dolgon, plusz iszom éppen egy meleg kávét, utána meg elszopogatok torokfájásra egy gyógycukrot (Ricola)  mert nagyon szeretném kint folytatni a munkát, ráadásul a gyerek is végre nem a kütyüit nyomkodta, hanem kint futkosott a kutyával, tolta a talicskát, metszett, segített.  Este kivettem húst a hűtőből, ebédre csinálok pörköltet és tésztát a gyereknek, régen volt már és szereti. Én nem igazán vagyok oda a pörköltért, ha nem bográcsban készült, nekem az az igazi, ami bográcsban és jó sűrű lesz a végén. Tegnap mondtam is a gyereknek, hogy ha jövő hét végén is ilyen lesz az idő akkor kint főzhetnénk vagy nyársalhatnánk egyet. Amíg elkészül addigra legalább kint is felszárad minden. (ha nem kezd el esni az eső) Pár darab túrógombócot is készítek, van még egy kis túró, körözöttet akartam de elmaradt, jó lesz desszertnek a pörkölt után.
Most pedig megiszom a maradék kávémat, aztán felrakom a pörköltet, gyanítom a gyerek későn fog felkelni, későn is feküdt le, az óra is előre van állítva, úgy hogy lehet mire felkel az már meg is főtt.  Közben inspirálódom a pinteresten.

Ui. a kerítésre nem tudom akasztani a kaspókat, mert a kapu majdnem 5 méteren nyílik és jól elakadna bennük. :( :( :( El is felejtettem, ennyit a szépen elképzeld, virágokkal teli kerítésünkről.Viszont az oszlopok tetejére lehet rakni virágokat, az kárpótol valamennyire. Ezeket pedig majd kiakasztom a terasz korlátokra, vagy ide oda a kertben. Úgy is szép lesz.

Megjegyzések

  1. üdv a klubban - fejfájás, izomláz a karokban, enyhe torokfájás. Olyan vagyok, mint egy élőhalott. A reggeli kávémat megittam, a nap szépen kisütött,de felhős az ég. Engem ma is papírmunka vár, egész nap. :-(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jobbulást neked! Akkor ezért írtál ritkábban? Én most értem magam utol a héten a munkahelyen, most naprakész vagyok végre. Remélem hamar túljutsz a sok munkán. Most már itt is kezd kisütni a nap :)

      Törlés
  2. JObbulást mindkettőtöknek :) - a bográcsozás már nekem is eszembe jutott tegnap, de még hideg volt hozzá este, azért már várom, hogy végre valamelyik hétvégén már legyen :). A kutyán mi is jót szórakoztunk tegnap, este mindig bentlehet anyuéknál, van a kis törölközője, amit már kezd kinőni, de az az övé, persze, azt mindig gondosan visszaviszi ugyanarra a helyre, ahova először raktuk, mikor pici volt, meg ha apu lenthagy egy sapkát a cipőspolcon, azt elszedi, azt is odaviszi, és arra rakja a fejét :), azon alszik. Szóval vannak mániái, egyéniség :D.

    VálaszTörlés
  3. Gyors gyógyulást! En ma fogok teraszt takaritani. Mondjuk a mienk nem nagy. De akkoris :D
    Néha hiányzik Pest, amikor valami életre vágyom, mennék valahová, kaját rendelnék, csak úgy üldögélnék egy padon, ahol senki sem ismer. De ezek az érzések egyre ritkábbak. Mostmár jó az idő is, be tudok jutni Pécsre is, ha mennék valahová.
    Most az udvar az új szerelem. Új fű, új fák, új virágok. Nevelgetem őket.
    Megszoktam már hogy itt vagyok. Már nem akarok máshol lenni. Nehéz, nagyon nehéz mindenkitől távol, család és a régi barátok Békés megyében, Pesten, én meg Baranyában.
    A munkámat szeretem, a Főnökasszonyom egy angyal, van pár barátom, és természetesen a kertesház kutyával. Pár hónapja nyílt egy zöldséges is, szóval egyre jobb. :D

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése